Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 12
12.1Poortwachters
12.2Ontvangstcomité
12.3De kerker verkennen
12.4Botjes en verrassing
12.5Frontal assault :-)
12.6Achter de spiegel
12.7IJzeren engelen
12.8Door de vlammen
12.9Ara Mathra
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 3, ACT 5: THE CATHEDRAL OF MITRA MADE MANIFEST
The Vault of St. AngeloThe Vault of St. AngeloGespeeld bij/in Leeuwarden op 19 sep 2018
(reacties)

In de kamer wordt de lijk van de Abt vakkundig gestript en daarna in de lege kamer gerold. Rizzen en Licere onderzoeken een heleboel magische snufjes totdat ze redelijk goed geidentifiiceerd zijn. Hai' A en Onyx kijken rond de kamer - Onyx op zoek naar geheime luikjes, Hai'A op zoek naar eten. 


Ze beseffen dat de boeken hier een privecollectie zijn, een geschiedenis vol gevoelige onderwerpen. Ze nemen een paar uur om langs de planken en door de stapels op elke horizontale oppervlak. 


Over de drie Heilige Vlammen van Valtaerna:


Er branden drie heilige vlammen in de Vale. Twee kleinere vlammen, op de Phoenixberg en in de Serene Tuin, en een grotere vlam in het hart van de Kathedraal. Deze drie vlammen hebben een dieper betekenis voor de kerk van Mitra, en dit verklaart waarom bijna alle divine casters in Talingarde uit de Orde van St. Macarius komen. Macarius was de eerste die de raadsel van de vlammen oploste en de drievoudige test afmaakte. Iemand van zuiver hart, die een hand in alle drie vlammen houdt, wordt een divine caster van Mitra. Vandaar dat het vallei zo goed verdedigd is - het is misschien de meest heilige plek op deze plane voor Mitra. 


Rizzen vindt een oud dagboek, van St. Angelo de Wijze zelf!


**************************************************



Het boek blijkt een dagboek te zijn van de periode wanneer hij een grote kluis aan het bouwen was, en één zin valt hem snel op, "Het kluis is verzegeld met de namen van de eerste, de leermeester, de stichter en de maker." Het kluis moeten ze nog vinden, maar dit klinkt veelbelovend.


Onyx vindt een boek zonder titel en in een magische cijfer geschreven. De vertaalhelm kan er niets mee, en Licère herkent alleen wat sterrenbeelden in de illustraties. Iets voor later.


Het kist bewaart een uitgedroogd lijk - dat van St. Macarius zelf! De botten stralen magie en goedheid uit, en aanraken doet constant pijn (Het geeft ook een negatieve level totdat ze weer losgelaten worden. De schade gaat helaas niet weer weg.)


De aantekeningen van de Abt laten zien dat hij bezig was de geesten te roepen van elke martelaar die hier ooit opgebaard was. (Dit zou ongeveer vijfduizend ghost martyr paladins oproepen!) Het leger geestmartelaren zou de horde van de Fire-Axe vernietigen, en Ara Mathra zou de vlammen weer aansteken. Rook en Licère bestuderen zijn aantekeningen en zijn het eens - als hij het ritueel had kunnen afmaken was dit zeker gelukt.


De groep denkt na - "de Eerste" zou de eerste zijn die hier opgebaard werd. Rook gaat terug naar de bieb bij het begin en ontdekt dat een Broeder Howard de eerste was. Gelukkig hadden ze die boeken niet vernietigd, he! 
Hij bestudeert ook de teksten bij de Shrine aan het begin (1-3):


Klein standbeeldje van St. Macarius in een simpele gewaad met een houten symbool van Mitra. Hij is schijnbaar van een militante orde – hij draagt een mace en chainmail is zichtbaar onder zijn gewaad. Hij lijkt een avonturier! Elke centimeter is bedekt met bas-reliëf beeldhouwkwerk waarin de daden van Macarius afgebeeld zijn – hoe hij de Vale of Valtaerna ontdekte en de raadsel van de Heilige Vlammen oploste.


               De westerse muur laat zien: “Een engel van Mitra fluistert in het oor van Macarius, waarna hij naar het Vallei komt. Hij treft het Vallei wanneer het nog onbewoond is, maar wel verlicht – er schijnt een vreemd licht bovenop een berg. Hij beklimt de Phoenixberg en staat zonder angst voor het grote, vlammende wezen. Hij belooft dat zowel hij als zijn opvolgers dit heilige vallei zullen bewaken. Zo verzoent hij zich met de Wakende Vlam. ”


               De oosterse muur laat zien: “Macarius vindt de route door het labyrint, legt zijn hand in de Weldadige Vlam en wordt genezen. (Hiervoor is hij blijkbaar een aandoening opgelopen – er staat alleen ‘een doorn in het vlees’. Macarius belooft om iedereen te genezen die het nodig heeft. Zo verzoent hij zich met de Weldadige Vlam.


               De centrale muur laat zien: “Macarius vindt de Onsterfelijke Vlam in een grot voorbij het Labyrint (Sindsdien is dit een Kathedraal geworden). Daar praat hij met de engel Ara Mathra. De engel Ara Mathra legt hem de ware test voor en zijn eerlijke antwoord is het juiste. Hij verbindt het lot van zijn Orde aan de Onsterfelijke Vlam. En Ara Mathra wordt zijn leermeester.


Op de vloer staat, “Macarius de Heilige richtte de Orde op en leefde een volle leven vol grote daden (Deze zijn boven afgebeeld). Hij is als martelaar gestorven en hier begraven. Hij wacht zijn kans om weer te dienen. Spreek en hij hoort, want hij luistert nog.


Terwijl hij weg is gaat Rizzen verder zoeken en hij ontdekt twee enorme metalen wachters om de hoek! 



Rook loopt naar de ingang voor de IJzeren engels en cast "Mislead." Een zichtbare Rook stapt de kamer in en maakt een schunnig gebaar richting de metalen wachters. Ze springen tot leven en lopen op de illusie af, naar de achterhoek van de kamer. De onzichtbare Rook loopt snel naar de kluisdeur en zegt, "Broeder Howard, Ara Mathra, St. Macarius en Angelo de Wijze." Niets gebeurt, maar de enorme harnassen draaien hun hoofden naar het geluid. Groene mist kolkt uit gaten in de helmen en borstkassen van beide en Rook glipt snel weg, dankbaar voor zijn magische bescherming.


Hij laat de illusie dramatisch creperen en de twee wachters gaan terug naar hun plekken voor de kluisdeur. Onyx en Hai'A onderzoeken de muren van de kluis - misschien kunnen ze om de deur heen. Onyx heeft een adamantine dolk en Hai'A heeft enorme spieren. Hij weet het dolkje in de specie te drukken en langzamerhand komen er bakstenen uit de muur. Achter de bakstenen komen ze een wall of force tegen. Hmmmmm. Onyx en Hai'A gaan ook naar de kamer tegenover de kluisdeur en bikken daar wat stenen weg - misschien kunnen ze de bewakers disarmen?. Een twee meter lang zwaard ramt door het gat maar ook door Onyx, waarna een gifwolk ervoor zorgt dat Hai'A héél snel uit de voeten moet. De kracht achter de klap heeft Onyx overtuigd dat disarmen geen optie is, en hij gaat terug naar de muren ontmantelen. De bewakers gaan teurg in de wachthouding.


Licére probeert iets in elkaar te knutslen met... een massief houten tafelblad? Met de grote ondoden schuiven ze het voor de ingang, om deze af te sluiten. Dit vinden de bewakers schijnbaar onacceptabel, en ze hakken het in een mum van tijd kapot. Daaarna zien ze de beweging in de gang en komen ze die kant op, gifgas om ze heen. Onyx maakt dat hij wegkomt, en de minotaurzombie dendert naar de grote construct toe. Iedereen duikt in de kamer van de Abt om snel een plan van aanpak te bedenken. Rizzen dropt een glitterdust op het hoofd en schouders van de eerste bewaker en verblindt het. Onyx pakt zijn kans en gaat de gang weer in. Achter de bewaker ziet hij wat belangrijke kabels achter de knieholtes van de construct en deze krijgen een adamantine dolkbehandeling. De bewaker struikelt!


Rook vraagt Licere of de minotaur wat aan kan, en bij een knik laat hij de grond openscheuren - een inferno crevasse! De scheur loopt door de gang en verdwijnt om de bocht - tussen de benen van beide bewakers door. Vuur komt omhoog en verbrandt beide bewakers en de minotaur. Daarna wordt de scheur langzamerhand breder, en rode handen met klauwen beginnen om zich heen te grijpen. De eerste construct schopt Onyx uit de weg en een opvolgslag van het zwaard mist zijn hoofd op een haar na! De kleine ghoul komt snel terug en snijdt weer van alles los. Licére bedenkt iets en maakt een vuist uit gemene blijdschap. Hij mompelt een spreuk en glimlacht. De volgende keer dat de golem uithaalt buigt het zwaard om, waardoor het zichzelf neersteekt. De klauwen en hellevuur trekken het uit elkaar, en dan is het tweede golem aan de beurt. Een glitterdust van Rook, acid fog, klauwen en tentakels uit het scheur in de grond, en nog een backbiter op het wapen...idan is de weg naar de kluis vrij.


************************************************ 


"De Eerste... dat is dan de eerste bewoner van het vallei - de phoenix. Hoe heette die? Cassandra? Nee, Suchandra!"


"Suchandra, Ara Mathra, Macarius, Angelo" en dan komen er allerlei geluiden vanuit de kluisdeur. Van de magie lijkt het erop dat de ingang niet helemaal op deze plane is, of in dezelfde tijd? In ieder geval, ze kunnen naar binnen kijken!


************************************************



De grote kluis (50 x 30 voet) staat vol met allerlei artikelen uit Asmodeaanse tempels en heilige plekken. Deze zijn hier bewaard omdat ze moeilijk te vernietigen waren, gewoon snel opgeruimd moesten worden, of misschien als bewijsstukken mocht gevluchte eigenaren ooit terugkeren naar Talingarde. 


Onder de religieuze spullen zijn heilige symbolen, athames, geaden en helmen. Samen is dit door Rizzen en Onyx op een warde van 4500 gp ingeschat. Er zitten veel leuke en grappig gemene voorwerpen tussen, alhoewel ze moeilijk in Talingarde te verkopen zouden zijn.


Daarnaast vallen er drie voorwerpen op, onder andere vanwege de flinke magische aura's:


De eerste is een ornate kelk met rode stenen er ingezet.
"Dat zal die kelk zijn waar die vampierprins naar verlangt." zegt Rizzen.


De tweede is een grote spiegel gemaakt uit bot en zwarte obsidiaan. Het is vol zeven voet hoog en vier breed, en ziet er erg zwaar uit. Wanneer Licère in de spiegel kijkt ziet hij twee duivels - bone devils! Het lijkt alsof ze dood zijn, of slapen.
"Hier moet Einar naar kijken, denk ik."


De derde is een groen metalen zwaard, zonder gevest. Strippen leer zijn om de angel gewikkeld, dat het zwaard alsnog gebruikt kan worden. Het groene kling is bewerkt met Infernal symbolen.
"Groene staal uit de plane Ba'ator..." weten Licère en Rizzen. Je hoeft het nooit te slijpen, en het heeft een intrinsieke kracht dat ook in een antimagic field stand houdt.
(Natural +1 to hit and damage, does not stack with enhancement bonuses)


Verder onderzoekt wijst uit dat het een +3 good outsider bane bastard sword is. In een antimagic field wordt het dus een +1 (non-magic) bastard sword.


************************************

Verder onderzoek van de golems levert wat bruikbare stukken op:
Ze zijn van ijzer gemaakt dat met dure magische reagentia bewerkt is. Enkele brokstukken vanbinnen zouden door een vakman ontleed worden, waardoor ze ongever 10.000 gp waard zijn (in totaal).


Ook kan er bij één een glazen fles met gif gered worden. Deze vulde schijnbaar op magische wijze, maar nu niet meer. Je zou deze wel als "gasgrenaat" kunnen gebruiken. 


Als laatste zijn er restjes magie op wat stukken smaragd (of groen glas?). Deze zouden gebruikt kunnen worden als basis voor verschillende items, die dan voor de helft van de prijs te maken zouden zijn:
Je zou hiermee een amulet of natural armor +3 van kunnen maken, of deliquescent gloves.



KarakterSpelerXPInfo
Hai'A Eric 11.800
Licêre Nefarios Tuning 11.800
Onyx Opa 11.800
Rizzen Vrinn Johan 11.800
Rook Jacco 11.800
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 21 september 2018 om 14:48 uur.
Reacties van bezoekers (40 reacties)
Holy DMHoly DM (Jeff)

Het komt heel mooi uit zo met de xp hypocrite


Gepost op 21 september 2018 om 14:52.
TuningTuning

Who's "vault" is it? rofl


Gepost op 21 september 2018 om 14:56.
TuningTuning

Ik ben benieuwd wat Einar in de tussentijd heeft uitgespookt.... whistle


Gepost op 21 september 2018 om 14:57.
TuningTuning

XP!!


Gepost op 21 september 2018 om 14:57.
TuningTuning

Kunnen we de kluis nu ook instellen op een nieuw wachtwoord?
En dan vijf namen van een knoop gebruiken ofzo...


Gepost op 21 september 2018 om 14:58.
OpaOpa

innocentMoet misschien wel kunnen. Disable device maar dan anders. Misschien wil de DM het in overweging nemen


Gepost op 21 september 2018 om 20:55.
OpaOpa

Zou er ook een wall of force zijn tussen de verdiepingen? whistle


Gepost op 21 september 2018 om 21:04.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Nieuw wachtwoord...nuh-uh.
Door het plafond? Probeer het maar hypocrite


Gepost op 21 september 2018 om 21:36.
TuningTuning

Misschien de letters wat aanpassen waardoor de betekenis veranderd?


Gepost op 22 september 2018 om 11:11.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Zodra jullie voor een gate en een create demiplane spreuk zorgt, op voldoende caster level, wordt het zeker bespreekbaar ;-)


Gepost op 23 september 2018 om 17:10.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Bier maakt blind
 
Agenda
We spelen waarschijnlijk in Leeuwarden
 November 2018
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
196x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
94x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
88x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.