Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
- Hoofdstuk 12
12.1Poortwachters
12.2Ontvangstcomité
12.3De kerker verkennen
12.4Botjes en verrassing
12.5Frontal assault :-)
12.6Achter de spiegel
12.7IJzeren engelen
12.8Door de vlammen
12.9Ara Mathra
12.10The Vale Falls
12.11Time to go
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 3, ACT 5: THE CATHEDRAL OF MITRA MADE MANIFEST
Laatste poging de Knoop buiten te houden?Laatste poging de Knoop buiten te houden?Gespeeld bij/in Leeuwarden op 27 jun 2018
(reacties)

Met de laatste weerstand in de Labyrinttuin opgeruimd, bewonderen de Knoop de hippogriffs en vragen zich af wat ze ermee moeten. Het vermoeden is dat ze de Kathedraal niet zullen overleven, en dat ze misschien ergens anders nuttig kunnen zijn. Kijkend over het Labyrint is het grote, houten feesthal nog altijd zichtbaar. Iedereen vermoedt dat het gemakkelijker is om dit plek te verlaten dan binnen te treden, en de hippogriffs worden verteld dat ze naar buiten moeten, en dan naar het Slot bij de muur. Daar kunnen ze zich bij Einar melden.

Dat geregeld krijgt het Kathedraal de aandacht. Buiten het Labyrint loopt weiland, met daarna een steile berg. Halverwege de berg staat een grote, barok Kathedraal - de Kathedraal van Mitra Verwezenlijkt! 

Het lucht is nog steeds donkerrood, vanwege het doven van het tweede Vuur. Het rood licht straalt de kerkruiten binnen, en geeft door aan de dienaren van Mitra dat Asmodeus voor hen komt. Zij maken zich waarschijnlijk klaar voor de strijd. 

Vanaf het weiland windt een lange trap - de legendarische duizend treden die elke toekomstige Cleric van Mitra moet maken. Voor de knoop is het de weg naar hun uiteindelijke overname van de Valtaerna Vallei.

Het Kathedraal zelf is ook een wereldwonder. De voorgevel werd gemaakt door archons, die het hebben versierd met de iconografie van duizend martelaren en heiligen. Allemaal buigen ze voor het onsterfelijk licht van Mitra. De voordeuren zelf zijn natuurlijk dicht, en voor de deuren gloeit een zacht licht. Licere loopt iets dichterbij de voet van de berg, en vraagt zijn graveling om die kant op te concentreren met zijn detect magic.  (Het beestje kijkt de hele tijd rond om magische aura's in de gaten te houden, en in de hoop een aanval door een onzichtbare vijand op te merken.) De Graveling zet zijn pruik recht en blijft een tijdje naar voren kijken, voordat het doorgeeft sterke aura's op te hebben gevangen. Nog even en kan het melden dat er aura's van zowel evocation (good) als abjuration aanwezig zijn.

Rook, Rizzen en Licere komen gezamenlijk met een lijst van voor de hand liggende mogelijkheden - forbiddance, consecrate en hallow. Het kan dus pijnlijk zijn om over de drempel te stappen, het zal waarschijnlijk onmogelijk zijn te summonen of de doden te animeren, en alles binnen zal onder andere een permanente en sterke protection van good effect op zich hebben. Ondoden binnen zullen ook extra vatbaar zijn voor channelled positieve energieën. Met het geluk van Asmodeus kunnen ze zelfs aan de sprankelende aura's aflezen dat er niet alleen een hallow effect is, maar dat deze een aangepaste, sterkere variant is.

"Geen dominates dus" moppert Rizzen.

"Geen grote ondoden summonen, makkelijker ondoden turnen... jullie moeten oppassen." zegt Licère tegen Rizzen en Onyx. 

"Maakt niet uit," zegt Rook, "We gaan ervoor."

****************************************************

Elke reis begint met een eerste stap, en Rook neemt er eentje. Hij stapt vooruit en krijgt een goudkleurige silhouet wanneer hij de drempel van de eerste trede passeert. Dit flits en verbrandt hem, desondanks zijn Helse achtergrond. Ook Licère krijgt er veel schade van het Forbiddance effect, terwijl Onyx en Hai’A dit beter weten te onderdrukken. Rizzen weet met een Hexbladetrucje de schade geheel te omzeilen, en veegt voor effect wat stof van zijn schouderbladen voordat hij doorloopt.

De gewonden lappen de schade weer op uit Licère zijn negatieve bron en lopen daarna de trap op, achter Rizzen aan. Na een flinke klim naderen ze de Kathedraal. Voor de deuren hangt een gouden gloed en deze reikt zich richting Rizzen uit. Plotseling verschijnt er een grote engel voor hem, met een grote mace in zijn hand, en gouden vleugels op de rug. Bij de deur verschijnen er nog twee van zulke engelen, alleen hebben deze vlammende maces in de hand. Beide wijzen naar de party en er knallen meteen twee heilige explosies! Deze doen niet zo veel pijn, maar het licht verblindt Onyx, Hai’A en de grote zombies! Licère en Rook weten dit te vermijden, en Rizzen staat blijkbaar buiten het effect.

De vampier heeft toch zijn eigen problemen, in de vorm van een acht voet lange Deva. Hij weet de aanvallen van de engel te ontwijken, maar kan het ook niet goed grijpen. Erger nog, zijn harnas en wapens voelen allemaal wat zwaarder, en hij heeft ook een naar gevoel, een soort gemis.

De anderen schieten hem te hulp – maar Licère zijn spectral hand verdwijnt in de buurt van de engel, en de spreuk van Rook werkt helemaal niet. De deva heeft blikbaar een antimagische veld om zich heen! Gelukkig is dit anders bij de andere twee, en wanneer Licère zijn spectral hand weer naast hem verschijnt kan hij met veel plezier een andere engel treiteren.

Rook vliegt boven de andere twee engels heen, op zoek naar een goede positie voor een aanval, maar een tweede engel zet een antimagic field aan, precies onder Rook! Hij valt op de grond en beide engelen gaan hem heftig bewerken met hun grote knuppels. Hij roept in Infernal dat hij weg moet en Licère stuurt zijn griffon op een engel af. Het duwt de engel van de klifrand af waardoor Rook wat ruimte krijgt om te kunnen terugtrekken.

Rizzen en de eerste engel blijven worstelen, maar lijken elkaars gelijke te zijn. De spannendste gevecht blijft voor de deuren. Licère had een engel flink pijn gedaan voordat de antimagie actief werd, en Onyx pakt nu zijn kans. Terwijl Rook wegkruipt en de vlijmscherpe snavel van de griffon de aandacht van de engel heeft, weet de kleine gemenerik deze van achteren neer te steken. Flink gewond begint de engel zich om te draaien, maar dan is Hai’A er ook. Zijn vuist verdwijnt in de snede die Onyx achterliet, en komt bloederig naar buiten met iets vitaals vast. De engel zakt in elkaar op het plein.

Gepost door Jeff op 1 augustus 2018 om 13:30 uur.
Reacties van bezoekers (14 reacties)
Holy DMHoly DM (Jeff)

Klein stukje verhaal even - met wat info.


Gepost op 11 juli 2018 om 13:26.
Holy DMHoly DM (Jeff)

En een plaatje, iets te snel gephotoshopped :)


Gepost op 11 juli 2018 om 14:01.
TuningTuning

Ziet er toch best goed uit?


Gepost op 11 juli 2018 om 14:19.
TuningTuning

Een beetje bloederig misschien vanwege al dat rood? tongue-out


Gepost op 11 juli 2018 om 14:19.
JeffJeff

Het selecteren van de lucht was net iets te vlot :)


Gepost op 11 juli 2018 om 18:23.
TuningTuning

aaah surprised


Gepost op 11 juli 2018 om 19:26.
JaccoJacco

Hallo Magieck, ik heb je gemist.!

 


Gepost op 20 juli 2018 om 22:16.
TuningTuning

coolthumbsup


Gepost op 21 juli 2018 om 0:29.
TuningTuning

Mooie rode achtergrond., net als de rode maansverduistering vannacht?


Gepost op 27 juli 2018 om 19:51.
Vulridir SrVulridir Sr

Cathedral of death under a blood Red moon!

Lijkt me mooie aftiteling voor dit hoofdstuk evillaugh


Gepost op 28 juli 2018 om 14:15.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Staat het kalf in de porceleinkast, dan is het moeilijk piepers jassen
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.