Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
- Hoofdstuk 7
7.1It begins
7.2Week 1 & 2
7.3Week 3 - 5
7.4Op het strand 1
7.5Op het strand 2
7.6Avenge me!
7.7Vengeance
7.8Enge boom
7.9Twee feestjes
7.10Tempel bestormen I
7.11Tempel bestormen II
7.12Tempel bestormen III
7.13Tempel bestormen IV
7.14Dungeon of DOOM
  Kaart
7.15Dungeon of ROOM
7.16Huh?
  Mercane's Aanbo
7.17Halverwege
7.18Broken Banner
7.19Aanslagen
7.20Er wordt geklopt
7.21Gorgimera
7.22Week finals
7.23Drukke dag
7.24Meer bezoekers
7.25Goeiemorgen draak!
7.26Laatste bezoekers
7.27Vetra-Kali
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 2, ACT 3: THIRTY-ONE WEEKS
Entering the dungeon of DOOMEntering the dungeon of DOOMGespeeld bij/in Leeuwarden op 5 okt 2016
(reacties)

De groep positioneerd zich achter de draaideur en verkent de gang.
Al snel wordt een grote 'drukplaat' gevonden en een hendel aan het einde van de gang waar een valhek de doorgang blokkeerd.

Na wat overleg wordt de plaat vermeden en de hendel overgehaald.
Dit maakt echter dat er een mechanisme in gang gezet wordt. De draaideur wordt een keiharde drukplaat welke de groep als sardientjes door het rooster van het valhek dreigt te drukken.

Al snel worden er acties ondernomen om de boel verder te verkennen... de deur komt snel op de groep af en kan blijkbaar niet eens worden tegengehouden door de grote zombie!

Als gasje gaat Rizzen naar de andere kant, en Licêre volgt snel met een verplaatstruucje..
Na inspectie van de andere kant komt de groep tot de conclusie dat daar geen hendels of verborgen schakelaars ofzo zitten.
Één van de muren waar het valhek in rust is echter in slechte staat en is misschien te slopen!

Dit wordt dan ook snel gedaan, en terwijl de muur dichterbij komt, maakt de groep zich uit de voeten.

Aan de andere kant van het valhek zit een S-vormige trap welke steil naar beneden gaat. De groep gaat de diepte in, en een steeds sterkere zure stank komt ze tegemoet. Ze komen bij een grote rechthoekige ruimte, bijna 90' lang.
Deze ruimte heeft een bijzondere eigenschap; het lijkt geconstrueerd te zijn als een hindernis-parcours. Een plateau hangt aan kettingen middenin de ruimte, zo'n tachtig voet boven pruttelende, groene prut. Twee kleinere plateaus lijken de doorgang mogelijk te maken, als "bewegende bruggen". Rizzen vindt het allemaal onnodig en klimt snel naar het plafond, waar hij ondersteboven de boel in de gaten houdt. Aan beide kanten van de ruimte staan stenen beelden van grote krijgers met draakachtige eigenschappen. Gelukkig zijn deze "gewone" standbeelden.

Rook doet een poging om naar de overkant te gaan - hij stapt op de eerste plateau en trekt aan een hangend kettingkje. De brug begint langzaam...heel langzaam... te bewegen. Tegelijk flitst een groot kristal in het midden van het plafond en verschijnen er twee gemene demoontjes middenin de groep - welke gruwelijk hard kunnen meppen en steken. Dit overkomt Rook als eerste en hij begint te roepen in hun duivelse taal, "Waarom ons aanvallen? Wij zijn geen Mitra-aanhangers - wij strijden voor Asmodeus..." Dit maakt weinig indruk, en hij gaat door, "Bovendien zijn wij bezig Vetra-Kali te bevrijden en terug te halen!" Bij dit naam ziet hij wel een flits van herkenning in de ogen van de daemonen.

Ondertussen ontdekt Hai'A dat ze moeilijk te beschadigen zijn, en krijgt hij ook een flinke klap terug. Rook wordt telepathisch toegesproken, en de daemonen leggen uit dat ze Vetra-Kali ook als 'hun' Prins aanzien. Helaas zijn ze door een ritueel gedwongen deze kamer te beschermen - alhoewel de woorden van het ritueel toch een beetje ruimte overlaten voor interpretatie... de twee daemonen laten hun wapens vallen en lokken allerlei aanvallen uit door bewust onoplettend rond te lopen. Ze blijven wel vechten, en zijn amper vatbaar voor "normale" magische wapens - maar door hun slechte prestaties krigt de groep snel weer de overhand. Onyx weet ze met vuur te bestrijden, Licère met negative energy, en Hai'A door nóg harder te meppen. Uiteindelijk valt de eerste daemoon, waarop het verdwijnt! Rook probeert zijn laatste spreuken zonder veel succes op de tweede, de anderen doen hun ding, en Rizzen weet het zo stevig vast te pakken dat hij zelfs zijn tandjes onder het bepantsering krijgt. Zwart bloed drenkt zijn triomfant gezicht en dan verdwijnt het daemoon weer! Deze tweede daemoon laat zelfs "oeps - helaas" een toverstokje vallen, op het laatst moment. "Herinner ons aan Vetra-Kali" hoort Rook, zachtjes. De haren aan zijn nek staan even overeind.

Na dit obstakel worden de groepsleden opgelapt, de items geidentificeerd, en de bruggen gebruikt. Aan de overkant leidt een trappetje naar beneden, en eindigt het bewerkt steen abrupt bij iets dat op een natuurlijke grot lijkt. Een scheur snijdt de grot - een scheur waaruit een groene gloed schijnt. De overkant van deze kloof kan bereikt worden door een brug - oftewel een stenen boog - boven het rivier van groengloeiend zuur. De lucht in de grot is warm, de stank bijna ondraaglijk. Vreemde vormen en schaduwen lijken te dansen over de muren, maar dat komt waarschijnlijk door de vlammetjes en het zuur. De groep blijft op de trap staan en al snel wennen hun ogen aan de dampen. De vormen aan de muren worden iets meer herkenbaar - ze lijken op de vormen op de grote stenen draaideur. - vloeiende, scherpe lijnen en wervelingen. Aan de overkant ligt een enorm stuk steen, met drie nissen erachter. In twee van de nissen staan objecten, meent Rizzen. Rechts van de brug staat ook een stenen kist of sarcofaag, bewerkt met draconische beelden.

Rook zegt dat hij tot middernacht wil rusten, en de rest knikken langzaam. De schaduwen aan de muur blijven dansen.

[Gevonden: MW heavy steel shield x2, +1 trident x2, wand of icicle dagger (CL 11)]
[Icicle dagger, conjuration, wizard/sorceror 1 - Create a masterwork dagger in the form of an icicle. At CL 11 this is a +1 returning frost dagger in the form of an icicle, lasting 11 minutes. When thrown, it melts away and reforms in your hand just before your next turn.]

KarakterSpelerXPInfo
Hai'A Pake 850
Licêre Nefarios Tuning 850
Onyx Vulridir Sr 850
Rizzen Vrinn Johan 850
Rook Jacco 850
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 8 oktober 2016 om 11:30 uur.
Reacties van bezoekers (14 reacties)
TuningTuning

Stukje verhaal inserted ;-)


Gepost op 8 oktober 2016 om 11:38.
TuningTuning

Heeft iemand aanvullingen verbeteringen?


Gepost op 8 oktober 2016 om 11:38.
JohanJohan

Demoon of niet, hun bloed was wel lekker. foot-in-mouth


Gepost op 8 oktober 2016 om 12:00.
JaccoJacco

Nope, ik vind het een prima stukje.

 


Gepost op 8 oktober 2016 om 21:20.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Even wat toegevoegd :)


Gepost op 18 oktober 2016 om 23:30.
Holy DMHoly DM (Jeff)

En een kaart van de ondergrondse...


Gepost op 18 oktober 2016 om 23:34.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Dankzij Rook gebruikten ze hun spell-like abilities ook niet devil


Gepost op 18 oktober 2016 om 23:45.
TuningTuning

Nice!


Gepost op 19 oktober 2016 om 12:08.
JeffJeff

 Laatste stuk is waar we het gelaten hebben, alleen met meer uitleg. 

@Licere & Rook: Jullie denken dat het meenemen van het kristal uit het plafond (stone shape o.i.d.) en in de Hoorn installeren niet meteen twee nieuw bewakers zouden geven. Het zou ze wel bevrijden van hier- wie weet zou een onderhandeling dan plaats kunnen vinden...hypocrite Daarna, een dergelijke summon/ binding in de Hoorn zou veel goedkoper zijn dan normaal vanwege het hebben van een geschikt (en duur) kristalmatrix.


Gepost op 19 oktober 2016 om 12:09.
JeffJeff

Als loot zou het zeker 4000gp opbrengen...


Gepost op 19 oktober 2016 om 13:09.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
In het land der éénoog is de ziener koning
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.