De groep besluit om op Onyx te wachten, en daarna meteen naar de stad te reizen. Het daemoontje verdwijnt, kwijlend, en vliegt snel weg.
Grumblejack, Hai'A en Einar kunnen de boel bewaken en de rituelen blijven uitvoeren. Licère aarzelt met het meenemen van de Gravelings, en propt uiteindelijk eentje in zijn magische tas. Onyx, op zijn retour, vertelt dat hij een boot heeft gevonden bij de X op het kaartje - een boot met het stuur op slot. De grote sleutel past in een hangslot op het stuur. Verder heeft hij een noodvoorraad geld aangetroffen, en wat persoonlijke dingetjes van de laatste adventurers. Rook praat hem even bij en ze gaan naar binnen. Onyx, Rook en Licère zoeken nette kleding uit, om zo weinig mogelijk met illusie te moeten doen. Bar heeft zijn harnas aan, en vindt het prima zo. Het is nog maar een paar dagen tot het verjaardagsfeest, dus pakken ze het cadeautje voor de Baron ook even in.
"Na dit feestje"
*********************************************
Korte samenvatting voor Eric:
Bar, Licère, Onyx en Rook reizen af naar Farholde. Ze ontmoeten Tiadora in het huis van de Baron, en die stelt Rizzen voor - een elf in een mooie pak, met fluwelen handschoenen aan. Deze vertelt dat hij ook aanbidder is van Asmodeus, dat hij even in de gevangenis heeft gezeten waar de groep was maar is snel weer ontsnapt. (Het is niet meer wat het was, blijkbaar). Licère biedt Bar zijn zombie Lillend en een Graveling aan voor een snellere reis, en Tiadora vindt dit een goed idee. Ze geeft Bar de goede aanwijzingen om te komen waar hij moet zijn, en hij vertrekt terug naar de Hoorn om de Lillend op te halen.
's Avonds is er een Cornucopia - een hippe zevengangenmenu waarmee adelhuizen elkaar proberen te overtreffen wat betreft culinaire hoogstandjes. Tijdens de gangen van ongeveer een halfuur kan men overal plaats gaan nemen, maar daarna niet weg totdat afgeruimd is. Dat maakt gesprekvoeren soms spannend. Na elke gang volgt een halfuur pauze voor het af- en inruimen van het eten. In de pauze's kan men roken, kletsen, spelletjes spelen etc in de zijkamers. Aanwezig zijn Sir Valin Darian, de Harbormaster en zijn neef, enkele adelvrouwen, vier acteuren en nog een par die ik vergeten ben.
De groep praat met verschillende mensen, waaronder een Paladijn - Sir Valin Darian - die oersaai is, behalve als het over harnassen, waarden of Mitra gaat. Hij probeert het kasteel draaiend te houden met de helft van zijn manschappen. (De rest zijn naar de grensoorlog met de bugbears en goblinoids). Licère voert een deftig gesprek met Sir Darian tot na de tweede gang, wanneer twee actrices elkaar zoenen. Dat is voor hem voldoende signaal om te zeggen dat hij zijn plicht gedaan heeft voor de avond.
Rook en Onyx kletsen met verschillende dames, zonder te ver te komen. Zo ook Rizzen.
Na een aantal gewaagde gangen (hoogtepunt levende slangen die gevoerd waren met gedrogeerde muizen) zijn de meeste naar huis, en blijft de Baron en drie acteurs over, plus de groep. Het feest verhuist naar een ruimte met meer zachte oppervlakken, en wordt spannender.
**********************************************
Rizzen reist terug naar de Hoorn en wordt voorgesteld aan de Golem, Grumblejack etc. Hij wordt ook verteld welke gangen niet veilig zijn etc. Met wat scherpe vragen van Licere blijkt het dat Rizzen ook aardig ondood is - aan de vampierkant. Hij heeft een mooie kist in zijn Bag of Holding.
De volgende avond wordt afgereisd naar een kruisje op de kaart van de avonturiers - "Tempel?" Eenmaal in de buurt verijdelen ze een hinderlaag van een achttal lizardvolk, alhoewel eentje een alarm luidt met een fluit op een touwtje, voordat Rook een silence op zijn hoofd dropt. Daarna scouten ze de Tempel van afstand. Twee groepen van vier hutten, en één grot gebouw waar stoom uit de hoge ramen komt. Bij de grotere hutten staat een kooi met een beer of gorilla in.
|