Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
  Farholde
  Farholde - kaart
  Route naar de Horn
  De Baron helpt
5.1Farholde
5.2Timber!
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 2, ACT 1: FARHOLDE
De reis naar het WestenDe reis naar het WestenGespeeld bij/in Leeuwarden op 14 okt 2015
(reacties)

2 December in jaar 16 van Koning Markadian V

“Geen tijd om te genieten, edele heren – we moeten naar het Westen. De meester eist dat jullie meteen aan boord gaan – later leert u meer.”

Ze wijst naar het meer, en leent even een telescoop uit. Kijkend door de telescoop zien jullie het meer – Lake Tarik, waar een schip op het strand ligt. Naast het schip staat de reizende koopman van de markt. Hij heeft drie bewakers en een kist op een wagen. Een stuk of tien paarden grazen op de duinen.

Onyx haalt zijn schouders op. “Tja, prima, hoor. Wij hebben al lol gehad vandaag.”

**********************************************

Het strand is bedekt met een laagje ijs en knispert onder voet. Op het strand wordt gekocht en verkocht, en dan vertrekt Bedvinek the merchant. “Tot de volgende keer maar weer!”

Tiadora wacht aan boord en kijkt tevreden naar de brandende stad en kasteel.

De boot, “Halstyn’s Folly”, is een rivierboot met een hutje en een bemanning van 4 man – de kapitein en drie zeilers. Alle vier zijn helemaal onder de controle van Tiadora. De hut is van haar – de party, nu inclusief Grumblejack en Einar, moet bivakkeren op het dek. Er is wel een dak maar geen muren, en Rook besluit om meerdere endure elements spreuken te leren voor het ritje. Licère laat zijn skeletten in een tweetal kisten klimmen en ze worden aan boord geladen.

“The Folly” vertrekt voor Farholde, een reis van 300 mijl door het grote litteken dat Talingarde bijna in tweeën splitst. De boot maakt zo’n 24 mijl per dag – het wordt een reis van bijna twee weken. Er is voldoende eten en drinken aan boord en de boot meer nergens aan. ’s Avonds ligt het aan een anker met een dorpje of burcht binnen zicht. Elke nacht is Tiadora weg – “de arme zielen van Talingarde herinneren aan de Hel.”


De enige dat ze kwijt wil over de reis is dat ze de groep escorteert aar Farholde, waar zij ze gaat voorstellen aan een oude vriend van de Meester. Daarna zal zij vertrekken. “Waarom? Ik heb andere klusjes. Ga je me missen, schatje?” Onyx krijgt kippenvel.


De reis verloopt verder rustig. Na een week wordt de groep een keer wakker van grote wezens die door het bos strompelen. De boot vaart rustig verder. 

13 December in jaar 16 van Koning Markadian V

Tijdens de elfde nacht komt Kardinaal Adrastus Thorn aan, blijkbaar door een soort teleport. Tiadora opent de deur van de hut en maakt de groep wakker.


“De Meester is er. Jullie worden ontboden – hij wacht in de hut.”


De Kardinaal zit op een stoel en staat bij de binnenkomst van de groep. Een voor een mogen ze zijn zegelring kussen. Rook gaat voor. Kardinaal Thorn draagt een zwarte soutane en paarse superplie, heeft een kaal hoofd en een baardje. Hij draagt ook zwarte handschoenen en een zilveren onheilige symbool van Asmodeus hangt openlijk op zijn borst. Hij heeft een wrede grijns op zijn gezicht, en gaat meteen ter zake. Hij zit, en biedt de groep ook zitplaatsen aan – een bank en een bed. Ze doen hun best plaats te nemen, met Bar en Hai’A op de grond, in kleermakers zit.


(Te veel tekst om te vertalen…)


“You have served me faithfully, my ninth knot, and I have rewarded you both in treasure and vengeance. Thanks to your efforts, the Fire-Axe has been unleashed. Even now he writes his name in blood across the Borderlands.


“Three battles have been fought and three victories won. The villages of Ambryl and Tarrington Fields lie sacked. The fortress of Lorringsgate is in ruins. Each of you did your part in seeing these triumphs come to fruition. Do not think I have forgotten that.


“But our work is not yet done. Talingarde has not yet acquiesced to our unholy master nor tasted the full measure of our vengeance. So I have another mission for you. Tomorrow this barge will dock in Farholde, the northernmost town in all the realm. Farholde is a backwater of no real significance. Its lord has already left the place hoping for glory in the war. But it does border the Caer Bryr (pronounced care-briar), the largest unmapped forest on the entire island.


“Hidden within the Caer Bryr is the Horn of Abaddon, an ancient temple once occupied by a particularly loathesome death cult called ‘The Sons of the Pale Horseman’. Almost eighty years ago the first Darian king, Markadian I called the Victorious overthrew the Horn and destroyed the Sons. No great loss, honestly.


“But what the Victor found within the temple is why we are here. He defeated a daemon prince called Vetra-Kali Eats-the-Eyes. So terrified of this monstrosity was the king, that he had the priests of Mitra craft a great silver seal to forever forbid the daemon from returning to our plane of existence. The seal remains to this day.


“I have learned the truth about this daemon prince. I have learned what the Victor feared. Vetra-Kali is an archdeacon in service to the lord of pestilence. This immortal monster could create a plague so virulent that it will bring Talingarde to its knees.


“When the Victor attacked, the Daemon Prince was close to unleashing his masterpiece upon the world -- a pestilence known as the Tears of Achlys (pronounced ACKLis). I am uncertain of the specifics of this plague but if anything could terror in the heart of the Victor, then I want it. The Tears of Achlys will be our poisoned dagger into the heart of Talingarde.


“I already have agents in the great cities of this kingdom. With this pestilence, they could deliver blight and death to the very center of the realm. Caught between the twin storms of the Fire-Axe and Vetra-Kali’s gift, we shall bring ruin to Talingarde. This gift you shall bring to me.


“It will not be easy. I have already lost one band of followers on this errand. I sent the fourth knot to find the Horn of Abaddon. They succeeded at that at least – revealing to me that it was concealed within a great spire of stone less than a day’s ride from Farholde.


“But then they vanished. I have heard no more from the elven ranger Aiden Kael since. He knew the Caer Bryr well so no normal hazard would defeat him. Perhaps the Horn of Abaddon is guarded. I cannot say. But it matters not! The Tears of Achlys must be mine!


“I am undeterred by this setback. Where one knot failed, two will succeed. I will also send my seventh knot – the Knot Hibernal led by Elise Zadaria. I task you with finding the Horn and calling forth Vetra-Kali. Elise and her knot will aid you. Elise proved herself a capable assassin in our last venture. The seventh knot will remain in Farholde and see that anyone who tries to find the Horn and interfere with your work meets an unhappy end. Thus, you will have time to do what must be done.


“There is another who may be able to aid you. Once a thriving cult of Asmodeus existed in Farholde. It was led by a half-elvish noble – the Baron Arkov Vandermir. He is treacherous and decadent, but wealthy and well-connected. Tiadora will introduce you before she departs.


“I know not what aid the Baron can provide, but his family is old and long has dwelt in Farholde. Never trust him but know this – he’s afraid of me and with good reason. If he does try anything remind him that you are in Farholde on my behalf. That should keep him in line.


“Find the Horn. Find the seal and shatter it. Call Vetra-Kali back to our world. Bind him to your will and force service from the monster. And then bring his gift to me. Can you do this, my knot? Have I found servants with might and will enough to see this task done?”

*****************************************



De Kardinaal blijft nog even om vragen te beantwoorden...


Q: Werkte Aiden Kael alleen?
A: Nee, hij had volgelingen, sukkels die hem volgden – vooral barbaren van één of andere vuurcult.


Q: Misschien leeft hij nog? Moeten we hem redden?
A: Kael is niets! Als hij leeft heeft hij óf de missie laten varen of is hij ellendig gefaald. Beide misdaden verdienen de doodstraf.


Q: Hoe verbreken we de zegel? How binden we het daemoon?
A: Geen idee. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie het antwoord kunnen bespeuren. Laat niets in jullie weg staan!


Q: Wat is de zegel precies?
A: De zegel is een krachtige Mitran artefact. De Overwinnaar zelf heeft het vervloekt ding gewijd door dagen lang te bidden en te vasten, zo gaat het verhaal tenminste. Hoe dan ook, het is zeker een bijzonder artefact van Asmodeus’grootste vijand. Vind een manier om het kapot te maken! Ik kan mij niet schelen wat nodig is of hoe lang het duurt! Verbreek de zegel!


Q: Waarom zouden anderen de Horn zoeken??
A: Er is een gerucht dat gaat rond in Farholde – dat de Horn of Abaddon een verloren Tempel is, vol bijzondere schatten. Dit lokt avonturiers en geldzoekers – die tot nu toe gefaald hebben in het vinden van de Tempel. Dit weet ik van Kael zijn laatste verslag.


Q: Willen we écht een pestilentie-daemon loslaten op ons land?
A: Vetra-Kali is gereedschap, niets meer, niets minder. Misschien, als je slim bent, kun je hem weg krijgen nadat je zijn gift in handen hebt.


Q: Of Vetra-Kali doden?
A: Vetra-Kali is een machtige Prins van de daemonen. Hij zou een moeilijke tegenstander zijn – maar misschien, mocht je een zwakte ontdekken, zou hij te verslaan zijn. Het boeit mij niet. Hem doden is onbelangrijk. De pestilentie in handen krijgen is het enige dat telt.


Q: Hoeveel betaalt deze klus?
A: Je wordt niet hebzuchtig, hé? Weet je Kapitein Odenkirk nog? Hij is een lesje in de gevaren van hebzucht. Dien mij en je wordt rijkelijk beloond. Overigens is alles in de Horn van jullie.


Na het gesprekje overhandigt hij een kleien zegeltje met het onheilig symbool van Asmodeus erop. Als jullie de Tranen hebben, of iets belangrijks moeten doorgeven, breek de zegel. Ik stuur Tiadora binnen een paar uren. Ga met de zegen van de Prins van de Hel en volbreng deze missie!


Zodra de groep weer buiten staat neemt hij afscheid en doet hij de deur dicht. Seconden later is hij weg.



14 December in jaar 16 van Koning Markadian V


Eenmaal aangekomen in Farholde is het tijd voor Rook en de rest om nieuwe personages te bedenken. Dit vindt hij zorgwekkend leuk – hij wordt Meneer Moneypenny, een elf “boekhouder” in dienst tot een koopman. Hai’A zal een bewaker zijn – “Ki’Lo” en Bar wordt een menselijke bewaker, “Peter.” Licère is de beruchte koopman, en heet voortaan (deze week?) Zafardria. Onyx verwijdert zijn snor met zijn disguise-circlet en wordt weer en jongetje, “Bas.”


Rook moet af en toe bijna giechelen.


Tiadora zegt dat ze naar de Baron gaat, om een afspraak te regelen. De groep heeft een avond en middag om Farholde te verkennen. Grumblejack trekt veel bekijks, maar niemand kijkt héél raar op. Blijkbaar als je tussen het Wilde Noorden en de Caer Bryr in zit, kom je van alles tegen. Na een gesprekje met een aantal vissers hebben ze een idee van de layout van de stad. Ze lopen eerst naar Drownington - de slechte buurt. De party veranderen eerst van gedaante natuurlijk – dat vraagt anders om problemen. Als een groep huurlingen wandelen ze zonder lastiggevallen te worden.


Drownington is een laag liggend gebied tussen Auld’Irey, Newchurch, Estell en Jasperhill. Het bestaat voornamelijk uit tijdelijke structuren – half overspoelde hutjes, vochtige tenten, krotten op stelten en – in het midden – staat Lord Drownington’s Manor. Dit is zowat het enige permanent gebouw in dit gebied. Het staat op een flinke rots en ziet ernaar uit als een stenen bunker. Deels bar, deels bordeel, deels vechtclub, deels zwarte markt en deels dievengilde – dit is de gevaarlijkste plek van Farholde.


De baas, een grote, chagrijnige man genaamd Rubal Thraam (fighter 6+ is de schatting). Kaal en gemeen, met een par flinke littekens, hij schijnt ook zwaar creatief te zijn in het gebruik van scheldwoorden.


Het voelt best veilig daar en Grumblejack ontdekt, voor het eerst, dat hij welkom kan zijn in een kroeg. Voor het eerst heeft hij dus geld nodig, en hij vraagt of iemand hem wat kan geven. Rook “betaalt” hem met 30 goudstukken voor al zijn hulp tot nu toe. Grumblejack doet tien in een vieze doek en verstopt het in zijn harnas – dat is om een cadeau te kopen voor Karlotta. “Ze houdt vooral van grote knuppels.” Zegt hij, en dan denkt hij even na. En dan moet hij héél hard lachen!


De groep blijft even en hoort een aantal geruchten:



  • Aan de noordkant van de Caer Bryr zijn vreemde heuvels – de Karst. Daar, ergens, ligt een enorme schat!

  • Aan de andere kant – daar moet je niet heen! Er was een elf die de Bryr in ging, een paar weken geleden. Nooit weer gezien!

  • De Baron Vandermir is de meest vrijgevige man van de stad. Dankzij hem is er een weeshuis voor al die arme straatkinderen.

  • Voordat Lord Welshire vertrok met zijn mannen (voor het oosten, om tegen de bugbears te vechten) heeft hij de kerk gevraagd een engel op te roepen, om de stad te verdedigen. Dat zal ze leren – als iemand de stad lastigvalt terwijl hij weg is!


Verder is het een gezellig avondje, zeker voor de leden die zich een paar biertjes permitteren. Wanneer het tijd is om te vertrekken vraagt Grumblejack of hij hier kan blijven logeren. Schijnbaar zijn er ook regelmatig pit-fights en cage-fights – hij denkt dat hij een kans maakt.


De rest van de groep vindt het goed en vertrekt voor Auld’Irey – de wijk op de grootste heuvel, en de enige met muren. Hier hebben ze kamers geregeld in de Eend en Harpy.



******************************************************************* 


De nacht is rustig, Rook past zijn spreuken aan omdat hij niet meer zo veel “endure elements” nodig heeft. Kan er weer een paar leukere spreuken terug in de uitrusting.


Tiadora wacht beneden op de groep, die ze vertelt dat ze een dinerafspraak met Baron Vandermir heeft geregeld voor vanavond.


“Koop wat nette kleding, schatjes; een beetje representatief graag. Ik haal jullie op rond zonsondergang.”


Avond komt en iedereen kiest ervoor om kleren gewoon via de circlet te laten verschijnen. Hai’A en Bar zijn ‘gewoon’ in harnas, Onyx heeft een tabbaard met een zonnetje erop, Rook en Licère hebben donkere pakken. Tiadora haalt de groep op met een grote koets. Ze is helemaal in wit – als een vrouw van adel. De koetsier rijdt ze naar de mooiste wijk van de stad, een lage heuvel genaamd “Calliver’s Green”. Ze moeten eerst door de poortjes, waar een wachter staat te kijken naar een papiertje. Tiadora loopt naar hem toe en praat even kort met hem, en hij gaat daarna de poorten openmaken.


Onyx wipt snel even uit de koets, onopgemerkt, en werpt een blik op het papiertje.
“Verwacht een dame in wit en haar gevolg. Wees beleefd, ze heeft machtige vrienden. V. ”


De koets volgt een pad van witte grint naar de grootste van zes vrijstaande panden. Twee bewakers in beschilderde breastplates begroeten iedereen en vragen naar de wapens van de groep.


“Geen vreemde mag bewapend voor de Baron komen.


Na wat gemopper moet Tiadora zuchten en een boze blik werpen om het voor elkaar te krijgen. De wapens gaan in een rek. Een butler ontvangt iedereen, en een kleine peloton bediendes verschijnen met brandy, spiesjes rundvlees in een pittige saus, en gefrituurde kreeftballetjes. Een kwartiertje later luidt er een bel en mogen ze door naar de eetzaal, waar de Baron naast de open haard staat.


**********************************************************************


Zolang de bediendes het eten brengen en opdienen blijft het gesprek op het niveau van het weer en de geschiedenis van de stad. Zodra alles klaar staat vertrekt de hulp, en ze sluiten twee grote deuren achter zich. De panelen op de deuren vertonen een oudere Baron Vandermir die samen met Koning Jaraa van huis Barca strijdt – in de veldslag om Tamberlynn.


(Hier stierven ze allebei, wist Einar eerder te vertellen, en is huis Darius aan de macht gekomen. De huidige Baron, toen heel jong, moest trouw zweren aan de nieuw Koning – Markadian I, de Overwinnaar, en afstand doen van het aanbidden van Asmodeus. Als half-elf is de Baron er nog, ook al zijn we bij de vijfde Darian koning – Markadian V.)


Met de deuren dicht kijkt de Baron zijn gasten aan: “Jullie komen aan als bedelaars, de laatste restanten van een verboden geloof. Jullie zullen veel beloven, daar twijfel ik niet aan, maar wat krijg ik als ik jullie help? Waarschijlijk alleen de brandstapel – waarom zou ik…”


“ZWIJG!”


Rook staat op en wijst naar de stomverbaasde Baron. Zijn zwarte harnas verschijnt om hem heen, bedekt met de symbolen van Asmodeus, en zijn stem weergalmt door de kamer,


“Bent u nog trouw?”


“Hoe durft u... in mijn huis…”


“BENT U NOG TROUW BARON? Diep in uw hart? In uw ziel? Verlangt u niet naar wraak voor wat er uw familie is aangedaan? Wilt u die andere families niet zien creperen? Wilt u huis Darius niet zien verdwijnen? Dit is uw kans, uw enige kans, om bij ons aan te sluiten. Wij slagen met of zonder uw hulp, maar als het zonder moet zijn gaat u daarvoor ten onder. Asmodeus zegt, wie niet voor mij is, is tegen mij. Dit. Is. Uw. Kans! Pakt u ‘m? Bent u nog trouw?”


Rook steekt zijn hand uit, met zijn zegelring erop, en wacht. De Baron wisselt van woede, naar angst en naar vastberadenheid. Hij pakt de ring en geeft het een kus.


“Eindelijk wraak!” fluistert hij, blijkbaar tot zichzelf.


De rest van de groep schuiven hun stoelen subtiel weer naar de tafel toe en laten hun handen langzaam weer het bestek hanteren. Grote ogen en opgetilde wenkbrauwen alom.


De rest van de maaltijd wordt in relatief stilte gegeten. Tegen de tijd dat de brandy en sigaren aandienen begint de Baron met ideeën en informatie te komen.


 (Zie links bij Hoofdstuk 5 - extra pagina "De Baron helpt")

******************************************


De groep laat hun spulletjes ophalen, en de koffers van Licère (vol botten) laten ze bezorgen bij een boerderij aan de zuidelijke rand van de stad. De boerderij is van de Baron, en de mensen krijgen expliciete instructies om ze niet aan te raken.


De volgende dag verschijnt Tiadora weer. Ze herinnert de groep aan het kleien tegeltje dat ze van Cardinaal Thorn kregen.


“Breek het als je met de Meester moet spreken, maar zorg dat je zijn tijd niet verspilt – daar is hij niet van gediend. De Zevende Knoop is in de buurt, ze komen vanmiddag aan op een rivierbootje genaamd “De Gelukkige Vrouw”. Het is waarschijnlijk een goed idee om ze op te wachten en samen tot afspraken te komen over hoe ze jullie kunnen ondersteunen. Zolang onze Meester zijn bevelen worden opgevolgd – verder maakt het mij niet uit. Tot ziens, schatje.”


Ze knipoogt richting Onyx, die meteen iets bleker wordt, en dan teleporteert ze weg.


De Zevende Knoop meren inderdaad iets later aan, en de groep ontmoet ze op de kade. Ze gaan naar een kroeg en praten. De Sevende hebben ook de indruk dat ze samen met Tiadora de hele boottocht hebben gemaakt – die “vrouw” heeft het druk!


De Zevende Knoop kent de Negende sinds ze samen in het huisje van de Cardinaal de training deden. De Zevende noemt zich de White Ravens en bestaat uit een heks, Elise Zadaria, twee gebroeders, Trik en Trak, (cleric en ranger) en Dostan, een barbaar.


Elise Zadaria vertelt dat ze al bevelen heeft gekregen: “Het is mijn intentie, in de komende maanden, ogen en oren te hebben in elke kroeg, taverne en andere plek waar avonturiers uithangen. Wanneer jullie de Hoorn vinden, laat het mij weten. Als er een groep is die ik niet tegen kan houden, stuur ik iemand met een bericht. ”


De groep wil meer weten, en ze vertelt dat ze van plan is een seriemoordenaar te creëren in Farholde (eigenlijk is het haar groep, met hun ijzeren kroontjes. Ze gaan op ontdekkingsreizigers en avonturiers jagen. Eerst doen ze hun best om het op ongelukken te lijken, maar als dat op een gegeven moment doorzien wordt, zal de seriemoordenaar “verschijnen”. Zo kunnen ze een hele tijd de boel terroriseren, dat niemand durft het werk van de Knopen te onderbreken.


Later bevestigen Einar en Onyx dat ze niet echt blij is om in een ondersteunende rol te zijn, maar wel het beste ervan lijkt te gaan maken.


**************************************************************************************


De groep neemt afscheid van de White Ravens en gaat op zoek naar mensen die de ranger Aiden Kael hebben gezien. Al snel, dankzij Onyx en Einar, belanden ze bij een herberg – de Wandelende Monnik. Hier heeft hij een kamer verhuurd, en hij is al een tijd zoek. Hij had vooruit betaald maar dat geld is op, en over een week wordt zijn kamer “verlaten” verklaard. Dan wordt alles weggegooid of verkocht. De groep verzekeren de eigenaar dat hij een goede vriend is van hen, en betalen de openstaande rekening – zo’n 25gp. Hij geeft ze de sleutel en gaat terug naar zijn klanten.


In de kamer ligt een dolk op tafel, bovenop een kaart van de regio. Er staat een kruis bij een soort bergtop in de Caer Bryr – blijkbaar heeft Aiden Kael de Hoorn van Abaddon al gevonden!


 



**********************************************************************


Op de Kaart (Bij Hoofdstuk 0) zie je Farholde - helemaal naar het Westen. De Westerse zee is berucht vanwege de hevige storms.


Een stukje achtergrond dankzij de baron, en Cardinal Thorn:


Farholde is the northernmost colony of Talingarde. This small city is a backwater, largely isolated from its parent nation by distance and danger. No King of Talingarde has visited Farholde since the Victor sat upon the throne. And yet, Farholde is a keystone of the realm’s defense. Without control of the delta that feeds into Lake Scardynn (pronounced SCARden) there would be no credible defense of the Borderlands.


Of course, today that matters little. The Watch Wall is already broken far to the east and war burns bright across the Borderlands. The bugbear horde relentlessly presses south towards the city of Daveryn far away from distant Farholde. Castle Hamorhall, Farholde’s great bastion, is almost empty. Its commander and garrison have left to join the war effort leaving behind only a skeleton defense. Farholde seems now more isolated than ever.



KarakterSpelerXPInfo
Bar Bie'gon Johan 450
Einar Troll-Biter Tuning 8.150
Hai'A Eric 450
Licêre Nefarios Tuning 450
Onyx Opa 450
Rook Jacco 450
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 28 oktober 2015 om 16:37 uur.
Reacties van bezoekers (29 reacties)
Holy DMHoly DM (Jeff)

Ook links toegevoegd - een kaart van de stad, met daaronder een korte beschrijving van elk gebiedje - dankzij jullie gesprek met de Baron.
Ook toegevoegd - de kaart naar de Horn of Abaddon, gevoden in Aiden Kael z'n kamer.


Gepost op 28 oktober 2015 om 17:37.
TuningTuning

Ziet er goed uit... :-D


Gepost op 28 oktober 2015 om 17:45.
OpaOpa

Ziet er erg mooi uit. Bijna zonde om niet meteen plat te branden innocent

Maar eerst is er nog wat te looten. Of zullen we dan toch eerst die f#cking missie doen undecided


Gepost op 30 oktober 2015 om 12:39.
OpaOpa

Hoe is het woensdag gegaan? 


Gepost op 30 oktober 2015 om 12:39.
JeffJeff

mag niet plat. Stiekem het plekje vinden en stiekem naar binnen de Tranen halen.


Gepost op 30 oktober 2015 om 13:45.
OnyxOnyx (Opa)

cry


Gepost op 30 oktober 2015 om 21:48.
JeffJeff

 Verhaal deel 1


Gepost op 31 oktober 2015 om 23:38.
OpaOpa

Have fun in London Jeff


Gepost op 1 november 2015 om 0:13.
EricEric

gaat niet door las ik vandaag


Gepost op 1 november 2015 om 1:07.
JeffJeff

Inderdaad - ik ben in het land en blijf in het land :)
Ons dak gaat volgende week af - zou eerst in de vakantie gebeuren en werd met 2 weken uitgesteld, afhankelijk van het weer. Dan wil ik niet in een ander land zijn 0 en gelukkig had ik die afspraak heel lang geleden gemaakt :)


Gepost op 1 november 2015 om 11:45.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Werken als een luiaard
 
Agenda
We spelen waarschijnlijk in Leeuwarden
 November 2017
MaDiWoDoVrZaZo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
175x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
74x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
World of Trap
19x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
68x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.