Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
  Aldencross
  Balentyne
  Geruchten
  NPCs
4.1Aankomst
4.2Wortelen
4.3Ontdekkingen
4.4Voorbereiden
4.5First Blood!
4.6Das een grote kip
4.7Dood en vergif
4.8Wyvernjacht
4.9In de toren
4.10Donder en ravenkill
4.11Wakker en actief
4.12Ontsnapt!
4.13Frontal ambush!
4.14Assault from below
4.15Assault continues
4.16Exit Balentyne
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 1, ACT 4: BURNING BALENTYNE
Veel zaadjes geplantVeel zaadjes geplantGespeeld bij/in Leeuwarden op 25 mrt 2015
(reacties)

De groep overlegt snel – de alchemist gaat sowieso boeten, maar hoe? De consensus is dat ‘ie voor de Knoop gaat werken, de volgende vraag is hun aanpak. Eerst de wortel, of eerst de stok?

Met een arm van de golem in zijn rugzak neemt Onyx de groep terug naar de begane grond van het huis van de alchemist. De deur was totaal geen belemmering. Onyx loopt vol plezier en verwachting naar boven toe. Bar en de rest staan klaar om de trap op te stormen als het klinkt dat er iets misgaat. De alchemist slaapt, onbewust van het kwaad dat hem te wachten staat, en Onyx signaleert dat iedereen stilletjes naar boven mag. De vijf nemen plaatsen in om het bed heen (de alchemist slaapt alleen) en de zakjes componenten worden verplaatst van de tafeltjes en zelfs van onder het hoofdkussen. Terwijl Onyx in zijn rugzak graaft trekt Bar de dekbed van het bed en legt Licère een ijzige hand op de mond van Teryth Caldwyn.

De alchemist schrikt wakker, grijpt naar zijn spulletjes zonder succes, en ligt daarna héél, héél stil. Heel stil, behalve zijn ogen en zijn ademhaling. Onyx gooit een zware, licht bedorven arm op zijn bed. In een kort gesprek komen de groep erachter dat meneer Caldwyn serieus denkt dat de stad zijn creatie zal verwelkomen wanneer het op het juiste moment de verdediging helpt. Ze laten hem geloven dat zij ook het beste voor hun nieuw thuis voor hebben, en hem eerst als verdacht persoontje hebben aangezien. Dit zeker nadat hun onderzoek van zijn hutje eindigde met aangevallen worden door een golem. Uiteraard had het ding geen schijn van een kans, maar een bugbear of orc zou wel problemen kunnen hebben met zo’n indrukwekkende creatie. Hij moet het maar weer gaan maken, en ondertussen hebben zij ook bevoorrading nodig. En uiteraard moet hij voorzichtig zijn – hij moet wel snappen dat lang niet alle mensen in Aldencross klaar zijn voor een golem dat gemaakt is van een geliefde wachter. Sommige mensen hebben langer nodig om de nut van zulke maatregelen in te zien.

De alchemist beaamt dit – brabbelen met angst vertelt hij dat hij weggejaagd werd uit zijn vorige woonplaats omdat de boeren zijn werk niet konden begrijpen. Puur domheid! Hij is rustiger geworden en ze laten hem weer met rust. Hij hoort van ze.

Iedereen vertrekt, en Onyx brengt de arm terug naar de werkplaats. De rest kijken vanuit de schaduwen hoe een licht aangaat bij de alchemist zijn slaapkamer, en na een paar minuten weer dooft. Na een halfuurtje gaan ze naar bed, tevreden.

De volgende ochtend is het vroeg wakker worden – de dwergen hebben vrij.

*********************************************
Terwijl de dwergen bezig zijn met hun vloeibaar ontbijt sluipt Onyx hun kamer binnen. In een laars van de baas vindt hij een paar platinastukjes in een holle zool, maar deze laat hij liggen. In de kast, achter slot en grendel, ligt een boekje vol aantekeningen en een kaart van heel Balentyne! Jammer dat niemand Dwarfs kan lezen…

Onyx sluipt snel naar de kamer van de groep terwijl Licère, Bar en Hai’A de dwergen in de gaten houden. In de kamer laat Rook een amanuensis-spreukje los op de tekst terwijl Onyx de kaart overtekent. Zodra dit klaar is, gaat alles keurig en netjes terug.

Beneden is een boodschapper aangekomen van Balentyne – willen de groepsleden misschien trainingen geven, en kunnen ze even kijken bij een boerderij waar schapen missen? (De patrouille van Capt. Varning is nog niet terug.) De boodschapper, een jonge rekruut, praat graag over alles dat hij een beetje gek vindt – schijnbaar om stoer te lijken in plaats van zwaar geïmponeerd.

“Mad Martin is een rare! Hij waakt over de roekenkolonie in de Wachttoren. Ze zeggen dat hij zijn plek nooit verlaat, behalve als het écht moet. Hij praat met de vogels alsof het mensen zijn en heeft ze allemaal een naam gegeven! Wedden dat hij die vogels meer koestert dan zijn eigen moeder?”

“Hadden jullie gehoord over gevangenen die uit Branderscar ontsnapten? Werden die ooit weer gepakt?”

PFFFFFFFTTTT!! Bar moet even hoesten in zijn bier ;-P

***********************************************
Onyx praat even met de baas van de dwergen voordat die te dronken wordt. Hij doet zich voor als een jongen onder de indruk en wil graag even een dagje helpen – dingen dragen, boodschapjes rennen… dat mag. Morgen.

Woensdag daagt – koud met een lichte sneeuwval. Van die piepkleine vlokjes die over de grond waaien, om de struiken en benen heen. Terwijl Onyx een dagje rondloopt in Balentyne, als hulpje, gaan de anderen naar een boerderij toe. De boerderij in kwestie ligt voorbij de bijenkorven van de Timon Meadery. Hier wordt honing geoogst en gebruikt in Timon’s Black – een zoete alcoholische drank dat een groot favoriet is in de stad. Het wordt gemaakt van honing en wilde bramen, en is een diepe, donkere paars van kleur.

Voorbij de korven staat een boerderij – meerdere schuren, lage stenen muren om weilanden heen enzovoort. De schapen zijn binnen en de boer is bezig met stro en hooi. Na een praatje gaan ze op onderzoek, en de tracker Bar vindt sporen van klauwen in de grond – alsof een groot, vliegend beest langs de grond had gescheurd tijdens het oprapen van een schaap. Ze zoeken naar beesten en na een uur ziet Hai’A een gevleugelde vorm in de verte, noord van de rivier – een Wyvern misschien?

Snel wordt een plan gesmeed; ze halen de wachters voor een training in het neerhalen van een wyvern. Wat jammer dat ze het niet gaan overleven haha!

Terug in Balentyne bespreken ze de situatie met hun opdrachtgever, Captain Eddarley (een jonge Hans Klok). Ze kunnen wel een man of zes meekrijgen – van zijn boogschutters. Misschien een idee om gif in een schaap te doen en deze als lokaas te gebruiken? De groep heeft ook meerdere ideeën, vragen of hij bijvoorbeeld een grote net heeft. (Nee.)

Om een uur of zes loopt de boel een beetje leeg – etenstijd, en vandaag Mama’s stoofpot! Onyx probeert met haar te praten maar de ouwe dame heeft geen tijd voor jongetjes met praatjes. Mentaal zet Onyx haar op een lijst.

’s Avonds is de repetitie van het toneelstuk. Captain Eddarley is er ook. Volgens Rook zoekt hij af en toe naar iemand, maar dit valt verder niet op en niets gebeurt. Op een gegeven moment mompelt de Kapitein iets over het toneelstuk, “Bronwyn? O jee, dat gaat niet goed landen.” Bronwyn is de ‘heldin’ van het stuk en verleidt en verraadt het stadsbestuur (familievijanden) samen met haar minnaar.

Onyx checkt nog even bij de alchemist – de winkel was (al) dicht.
Iedereen gaat naar bed. Rook vraagt Asmodeus voor de zegen van vreemde talen begrijpen.





KarakterSpelerXPInfo
Bar Bie'gon Johan 700
Hai'A Pake 700
Licêre Nefarios Tuning 700
Onyx Vulridir Sr 700
Rook Jacco 700
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 14 april 2015 om 21:40 uur.
Reacties van bezoekers (3 reacties)
Holy DMHoly DM (Jeff)

Één verhaaltje ingehaald :-)


Gepost op 14 april 2015 om 22:16.
JeffJeff

Klopt deze ongeveer? 


Gepost op 15 april 2015 om 14:05.
Vulridir SrVulridir Sr

Volgens mij klopt het allemaal. 

Lachen om weer voor je te zien die alchemist een beroerte en hartverzakking in 1 krijgt. 


Gepost op 15 april 2015 om 15:59.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Buiten de boter vallen
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.