De groep loopt langs de golem in absolute stilte dankzij een spreukje van Agalim.In het water bij de golem wordt een tweede voorwerp gevonden welke natuurlijk mee gaat.
Daarna is een warme gang aan de beurt welke supersnel wordt doorlopen alsof men over hete kolen liep. Gelukkig is er daarna een rustmomentje. Een leuke kroeg geeft healing-bier en tijd voor onderzoek. Een geheime toegang door een biervat blijkt de goede uitgang te wezen. (Er zat nog wel een afleidingsdeur in de ruimte)
Door het biervat zit een glibberige glijbaan naar beneden en mondt uit in een lege kamer met een lijk op sterk water. Dit lijk blijkt een adviseur met raadseltjes te wezen. Gelukkig zijn de raadsels niet overdreven lastig en de groep krijgt wat 'hintst'.
Hierna wordt het nep dorp met de stalen bliksemlijnen snel gepasseerd en komt de groep weer in een nieuwe gang.
Deze gang geeft toegang tot een ruimte met (illusionaire) slangen in een put en een valse deur aan de overkant(diagonaal). De groep trapt er niet in, maar springt er door en komt in een hal welke uiteindelijk via een laatste deur de uitgang is.
Aldaar krijgt de groep de 'meesterdief' beloning (een amulet?) welke +2 bij de verschillende checks doet met dievengilde's in de stad.
Ondertussen wordt nog wel de eigenlijke missie geklaard. Het vinden van het wapen voor Jek.
Next stop: the bank!
|