Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 4
4.1Cresent city
4.2De rivier op
4.3Verlaten huis
4.4Verlaten huis kapot
4.5Naar de tempel
4.6Blood and Gore
4.7De soepreus
4.8Kinderhoofdjes enz
4.9Achterstevorenweirdo
4.10Het offer
4.11Plant (e)en Draak
4.12Spiegelheksje
4.13Ragged dude!
4.14Terug naar de stad
4.15De test
4.16Meesterdief!
4.17De bank
4.18KoningQuest
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | THE DROW | CALDRAZA
De rivier op, richting de tempelDe rivier op, richting de tempelGespeeld bij/in Wytgaard op 22 jan 2014
(reacties)

Terwijl de groep in de kroeg zit te overleggen over de te volgen stappen, is er een duidelijke stroming van burgers richting het centrum... Blijkbaar is daar wat te doen/ te zien.

Aangezien de nieuwsgierigheid gewekt is kan het vast geen kwaad om deze burgers te volgen.

Aangekomen op het centrale punt in deze stad blijkt er een publieke ophanging te zijn... Voor zo'n gratis show komen de burgers wel even langs!
Het blijkt een 'onschuldige?' moeras-elf te zijn. Die gasten laten zich blijkbaar ook betrappen op moorden die ze wel/niet gepleegd hebben.
Het feestje is in elk geval snel over, er wordt nog wel even gesparteld wat blijk geeft van een onkundige beul, of juist eentje die probeert het publiek wat meer te vermaken.
Een aantal moeras-elfjes blijven wat rondhangen en de groep gaat er op af. Hoewel ze niet happig zijn op een gesprek krijgen ze ook niet de kans deze te ontwijken.

Na wat heen en weer gepraat trekt de groep de conclusie dat deze moeras-elf die net was opgehangen waarschijnlijk onschuldig was.
Des-al-niet-te-plus komt de groep ook ter zake en verzoekt de elfjes lifters mee te nemen zodat de groep aldaar ergens de tempel kan bezoeken.

De elfjes vinden dit maar niks, maar aangezien de groep van geen ophouden weet en Paman wat subtiele opmerkingen maakt gaan ze toch akkoord. (Misschien dat het goud ook wat geholpen heeft)

De groep vertrekt de volgende ochtend bevoorraad en al en met een flinke boottocht afgewisseld met een jungle-wandeltocht komen ze uiteindelijk aan in het moeras-elf-dorp.

Hier blijkt dat men last heeft van ontvoering-achtige dingen. Alles is wat vaag, maar wanneer in de nacht een stuk of wat vargouilles langskomen is het duidelijk foute boel.
De vargouilles komen niet weg (iemand nog een vuurbal over?). En de volgende ochtend gaat de groep de bron van de ellende tegemoed.

Dit zit waarschijnlijk in een landhuis welke al enige tijd verlaten is en blijkbaar wat minder fortuinlijke avonturiers al 'verzwolgen' heeft. (m.a.w. in vargouilles zijn veranderd)

Agalim neemt het voortouw en verkent het huis met een detect magic alvorens voortvarend door de verschillende kamers te denderen.
Bij de trap aan gekomen blijkt hier nog een avonturier nog net met z'n hoofd aan z'n romp vast te zitten. Echter voordat de groep kan ingrijpen is transformeert deze voor hun ogen en zijn ze gedwongen de vargouille af te maken.

-- einde sessie --

KarakterSpelerXPInfo
Agalim Sistemlor Lysidi Tuning 360
Jek the Unslain Jeff 360
Kalam Kodor Johan 360
Paman Plator Pake 360
Prasino Dasos Vulridir Sr 360
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 24 januari 2014 om 19:00 uur.
Reacties van bezoekers (12 reacties)
PakePake

yay! xp


Gepost op 24 januari 2014 om 19:21.
JohanJohan

Joepie


Gepost op 24 januari 2014 om 19:45.
JeffJeff

Yikes! Eng verhaaltje! 

Gelukkig is er weer OotS :-)


Gepost op 24 januari 2014 om 20:58.
Jek the UnslainJek the Unslain (Jeff)

Did we win? 


Gepost op 6 februari 2014 om 12:36.
TuningTuning

We zijn nog niet helemaal klaar, maar het is tot zo ver een zwaar gevecht.
Het enige wat lichter geworden is, is het aantal wapens wat Jek meesleept. Zijn guisarme is namelijk opgelost in zuur...


Gepost op 6 februari 2014 om 13:50.
JeffJeff

Allemaal zware gevechten in de d&d tegenwoordig! 

Als ik weer dm ben doe ik alleen maar vrolijke, gemakkelijke gevechten. Met veel loot 


Gepost op 6 februari 2014 om 20:53.
Vulridir SrVulridir Sr

Tuurlijk Jeff, geen undead tyrannosaurussen, aboleths, e.d.
Allemaal lieve kleine smurfen en wuppies.

Jammer van je wapens... je guisarme is al opgegelost... je flail bijna. hij heeft nog 3 'hitpoints'
Ik gooide butt, anders had geen aspirine dat ding geholpen


Gepost op 6 februari 2014 om 21:14.
JeffJeff

Waarom ben ik mijn wapens in een zuurbeest rammen? Kan ik niet Heijn koeken uitdelen en het beest met een boomstronk slaan? :-)


Gepost op 6 februari 2014 om 23:42.
JeffJeff

Ondode tyrannosaurus was Johan trouwens :-)


Gepost op 6 februari 2014 om 23:43.
JaccoJacco

*om voor de groep ongeveer je positie te bepalen, heb je idd een keer 'koekje?''  gezegt. @Jeff


Gepost op 7 februari 2014 om 8:42.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De tand des tijds, die alle wonden heelt, zal over deze dooie mus ook wel weer gras laten groeien
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Wytgaard
26x gespeeld
Grou
13x gespeeld
nvt
2x gespeeld
St. Annaparochie
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.