Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 4
- Hoofdstuk 3
  Geruchten
  Vuurwerk
3.1Aankomst in Saragost
3.2En weer weg
3.3Het landhuis
3.4Het landhuis deel 2
3.5Begane grond
3.61e verdieping
3.7De baas
3.8Varkensdorp
3.9Slaapplaats
3.10Het pakhuis
3.11De vijver
3.12Het 2e pakhuis
3.13Einde 2e pakhuis
3.14Saragost - the end?
3.15Op reis
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | THE DROW | SARAGOST
Het zijn een stelletje smeerkezen daarzoHet zijn een stelletje smeerkezen daarzoGespeeld bij/in Wytgaard op 21 aug 2013
(reacties)

De groep is klaar in het landhuis en krijgt nog een goed maal en een overnachting mee. Iedereen is gewaarschuwd en dus is het op naar het volgende dorp.

Hiervoor volgt men de bordjes en blijft keurig op het pad. Onderweg komt de groep nog wel een Wyvern tegen, maar die gaat snel naar dromenland. Het werd nog wel even spannen voor Paman, maar zijn CON heeft het overleeft dankzij een goede save en hulp van de rest van de groep.

Op een bepaald moment houdt het pad echter gewoon op? Een illusie lijkt het niet te wezen. De groep raakt in een paar tellen hopeloos de hele middag verdwaald om uiteindelijk via de vriendelijke buurtranger de goede kant op gewezen te worden.

Het dorpje is stil.... te stil....

Toch gaat de groep verder en laat de bundeltjes kleding met sieraden e.d. ongemoeid en trekken op richting het centrum van het dorp. Alhier blijkt er iets meer activiteit te zijn.
Een boerenknul houdt de varkens in de centrale ruimte en zorgt ervoor dat de hertengast er niet bij kan.

Dit blijkt allemaal berust op een misverstand, na een grondig onderzoek komt de groep erachter dat het symbool van de god van de wilde natuur (een varken) is gedood en opgegeten door de (onwetende) dorpelingen. Hierdoor zijn ze vervloekt en zijn ze 's nachts varkens en als zodanig doelwit van de hertengast.

De groep komt erachter dat 1 van de jonge mannen dit op z'n geweten heeft (het beest zag er lekker uit en lag te slapen bij het altaar). Door deze jongen geforceerd naar het altaar te brengen en dus als zoenoffer aan te bieden komt het uiteindelijk weer 'goed'.

De jongen is voor altijd varken en symbool van de god. Het dorp is weer vrij, maar behoudt de (nu vrijwillige) 'weer-varken' vaardigheden.

 

Eind goed - al goed... Iedereen gewaarschuwd... terug naar de stad? (met een hybride varkensleger erbij!)

 

--- + 1 sept

De groep is naar de stad gegaan (dit om even tempo erin te houden) met een hele troep aan weer-varkens. Random monsters zijn er misschien wel, maar zijn slim genoeg om hun kansen in te schatten tegen een groep zo groot. Jullie komen nog wel een ranger tegen en deze man was jullie wegwijzer naar het dorp. Hij heeft de lair van de Wyvern leeggeplukt en geeft jullie de schat die jullie verdiend hadden volgens hem. Hij vraagt nog wel om vindersloon

700GP

treasure : divine scroll containing:

	1. bear's endurance (lvl 2, cast 3) 
	2. entropic shield (lvl 1, cast 1) 
	3. sound burst (lvl 2, cast 3) 
darkvision (potion) (300gp)


KarakterSpelerXPInfo
Agalim Sistemlor Lysidi Tuning 1.450
Jek the Unslain Jeff 1.450
Kalam Kodor Johan 1.450
Paman Plator Pake 1.450
Prasino Dasos Vulridir Sr 1.450
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 22 augustus 2013 om 9:21 uur.
Reacties van bezoekers (65 reacties)
TuningTuning

Heeft iemand toevallig de tekst van de vuurwerk kaartjes bij de hand?


Gepost op 22 augustus 2013 om 14:06.
PakePake

uhm, dat zou alleen ik kunnen zijn of eventueel Jacco, maar ik ben aan het werk en niet thuis. :-)

Ik zal wel een samenvatting maken van de kaartjes, zonder al te veel poes pas, gebaseerd op het effect.


Gepost op 22 augustus 2013 om 16:01.
PakePake

spannend voor Paman.

Hij was bijna dood geweest....


Gepost op 22 augustus 2013 om 16:02.
DobbelaarDobbelaar
Eric heeft er voor gekozen om bij dit verhaal dobbelstenen te gooien.
Het resultaat: Op 22-08-2013 om 16:02 is gegooid:
1: 4+5+4+6 [-4]=15
2: 5+3+5+3 [-3]=13
3: 3+3+6+3 [-3]=12
4: 3+2+3+2 [-2]=8
5: 1+6+3+3 [-1]=12
6: 3+6+4+3 [-3]=13

Gepost op 22 augustus 2013 om 16:02.
PakePake

mwa... :-)


Gepost op 22 augustus 2013 om 16:02.
PakePake

Paman wil wel een lantaarn voor de geboden hulp, waar het aansteekkaarsje in kan voor het vuurwerk.


Gepost op 22 augustus 2013 om 16:06.
JeffJeff

Zeg, Hendrik, ik heb nog een idee - zou het mogelijk zijn om afbeeldingen in de berichten te kunnen plaatsen? Deze zou bijvoorbeeld automatisch een thumbnail in het bericht kunnen laten die ook een link is naast de volledige afbeelding.

Ik zou graag wat willen delen in een actieve forum, en liever op de site dan via de mail :-)


Gepost op 22 augustus 2013 om 17:35.
TuningTuning

Hmmm... zou misschien kunnen...Dat vraagt nog wel wat verbouwkunsten denk ik...


Gepost op 22 augustus 2013 om 17:59.
JeffJeff

Je houdt wel van een technische uitdaging, geloof ik :-)


Gepost op 22 augustus 2013 om 18:28.
JeffJeff

Hey, how did you do that? 


Gepost op 22 augustus 2013 om 19:38.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Zoals de waard is, zo valt ie te barsten
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Wytgaard
26x gespeeld
Grou
13x gespeeld
nvt
2x gespeeld
St. Annaparochie
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.