Net voor de nachtrust in het dorp welke een broodnodige power-level-up effect zal gaan hebben, blijkt dat het zwaard van Kalam een identiteitscrisis te hebben. Het zwaard kiest er met een luide knal voor om toch maar boog te zijn. Hopelijk voor Kalam gebeurt dit later niet nog eens midden in een gevecht.
Na de nachtrust gaat de groep terug naar het landhuis. Hier is weinig veranderd. Wel wat minder lijken op de grond en hier en daar wat vage bloedsporen.
Dus wordt er besloten de begane grond verder uit te kammen. En op een paar deuren na lukt dit ook prima. Een paar gemene beestjes komen de groep nog lastig vallen (Quasits), maar dat blijkt uiteindelijk wel weer wat mee te vallen. 2 worden redelijk snel uitgeschakeld en 1-tje zoekt zijn/haar heil ergens anders.
Via een ingewikkeld voorportaal-dubbele-trap-glaskoepel contructie (Genaamd tovertrap door Jek) komt de groep op de eerste verdieping. Alhier staat een Lamia met veel krachtige images de boel te plagen. Een vuurbal schrikt de groep niet af en dus komt deze zelf in actie... |