Nu de achter-achterdeur toegankelijk is geworden en Jek nog helemaal hieper-de-hieper is gaat de groep maar snel verder naar binnen. Onderweg naar de eerste deur worden nog snel wat extra spreukjes ge-cast.
Eenmaal binnen is het tijd om rond te neuzen, er wordt gezocht naar vallen en eventuele belangrijke spullen. Als de eerste deur in de gang geopend wordt blijkt dit een saaie rookruimte te wezen.
Snel wordt dus ook de tweede deur geopend. (Hier waren al wat honden-geluiden gehoord) Uiteindelijk blijken hier 4 hond-achtige humanoïden te zitten. Deze beestjes komen toch nog snel in beweging en proberen het de party zuur te maken....(Pak ze voor de baas...)
De groep raakt hiermee snel in een gang-gevecht gewikkeld en Jek probeert via de achterdeur de hondjes te bereiken. Echter voordat hij dit goed en wel voorelkaar heeft blijkt de vage waterpijp in staat te zijn om te bewegen. Dit object valt gruwelijk hard aan met afstandspijpjes aan een buisje.
De hondjes delven uiteindelijk het onderspit, maar de pijp maakt het de groep wel erg lastig. Wanneer het er op begint te lijken dat de pijp zichzelf aan Maarten mag geven komt een groot twee-koppig beest door een andere deur de gang in. Deze Ettin is niet bepaald mals en slaat en gooit er flink op los! Ondertussen is Paman superglibberig gemaakt door Agalim en weet aan de pijp-klauwtjes te ontglippen.
De halve party wordt flink in elkaar geslagen. Om de beurt biedt een groepslid zich aan en de Ettin slaat er dan bovenop. Het groepslid valt daarna versuft op de grond. Dit gaat een aantal rondes zo door tot de Ettin eindelijk van zijn 2 laatste hitpoints is bevrijdt.
Al met al een chaotisch en groot gevecht welke met moeite gewonnen wordt. Tijd voor een rustpauze! Hiervoor blijkt het dorp prima geschikt... ennuh LEVEL-UP!
|