Nu het gevecht voorbij is raapt de groep de 'gevallen' spulletjes op. De lijken en hun materieel worden vakkundig van elkaar gescheiden, daar waar dat geld op zou kunnen brengen. De handige karren die aan beide kanten van de steeg staan geparkeerd komen goed uit.
Ondertussen zijn er ook wat wachters min of meer geïntresserd komen kijken. Een aantal van de binnenwacht en een aantal van de 'muur'. Samen gaat iedereen door richting de grote toren met het vurige licht erop. Hier zitten de grote bazen van de stad.
Daar aangekomen wordt de groep be- dan wel ondervraagd. En daarna, met wat onderhandelen en een leuke beloning weer weggestuurd. Bedankt voor de info.
De groep gaat daarna naar de herberg die aangeraden werd door een van de raadsleden. De baas van de herberg is een dwerg welke het beste luisterd naar beledigingen. Diegene die de grofste aandachtstrekkers kan bedenken wordt het eerst bediend.
Na wat shop/eet en kletswerk is de groep klaar voor een overnachting.
Na de overnachting blijkt dat de raadsleden de groep nogmaals willen spreken. De groep gaat braaf hierheen en er worden nog wat beleefdheden uitgewisseld. Daarna is het tijd voor een 'verzoek'. M.a.w. de groep wordt op missie gestuurd om een aantal dorpjes in de buurt te bezoeken.
Deze dorpjes hebben verschillende problemen waar de raad geen gewone boodschappers op af kan sturen.
---
Vol goede moed en wat items rijker (gekocht van het beloningsgeld) gaat de groep op pad.
Het eerst dorp blijkt te zijn weggevlogen, alleen een krater is over. Met hier een daar een zielige stakker en een verdwaalde koe die niet meer uit de boom kon komen. De zielige stakker wordt bevraagd en daarna op sleeptouw meegenomen, op naar het volgende dorp!
In het tweede dorp moeten de mensen daar eerst de wolftanden op hun ballen hebben gehad voordat er een piepje uitkomt. Het blijkt dat er iets apparts aan de hand is met de lokale baron. De groep gaat daar dus even op bezoek.
Voordat de groep bij het luxe landhuis aankomt komen ze een vage gast tegen (de zoon van de baron) die een vervloekt sprinkhaanmasker op zijn hoofd heeft. Na wat papier en het nodige handenwerk is duidelijk dat een gemene jaloerse tovenaar moeilijk is komen doen en iedereen op het feestje flink te pakken genomen heeft. Er zijn wat vage monsters welke de boel bewaken.
Terwijl de groep op het punt staat deze monsters te bezoeken krijgen ze zelf bezoek van een aantal harpies. Deze (@*#&(#@*%& beesten kunnen vervelend zingen, en de helft van de groep volgt dit ook braaf. De overgeblevenen weten in een 4-tal ronden wel gehakt van de harpies te maken (o.a. met dank aan de poisened drow bolts)
|