Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
- Hoofdstuk 2
  Chillhame
2.1Het volgende dorp
2.2De etterende puist
2.3De wedstrijd
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | THE DROW | DE WEG NAAR SARAGOST
Even krabben en dan door naar het bosEven krabben en dan door naar het bosGespeeld bij/in Grou op 13 feb 2013
(reacties)

De groep komt aan bij het volgende dorp en wil eigenlijk meteen door. Deze etterende puist midden in het landschap is slecht voor de ogen.

Alleen goed fatsoen (we moeten immers een ieder waarschuwen) en misschien het vooruitzicht van een kroeggevecht zorgt ervoor dat er toch een herberg gezocht wordt.

Hier in deze herberg is alles x2 qua prijs. Dus een groot aantal goudstukken veranderen van eigenaar voor het vooruitzicht van een zacht bed en herkenbaar voedsel (een feestmaal).

 

Na wat heen en weer geklets met de eigenaar is het tijd om eens op bezoek te gaan bij de baas van de stad. Onderwijl wordt er gepoogd wat loot te verpatsen en met veel moeite lukt dit dan uiteindelijk tegen de 'standaard' verkoopprijs.
Hierna is de baas of eigenlijk zijn de bazen van de stad aan de beurt. Maar daarvoor komt de groep nog een stelletje herrieschoppers tegen. Zij hebben er zin in om nieuwelingen te pesten en komen voordat de initiatiefronde voorbij is erachter dat dit geen goed idee was.

De aanstichter ligt dood op de grond, drie bendeleden zijn bewusteloos en de overgebleven proberen zich na wat halfslachtig verweer tegen de binnen 6 seconden aanwezig zijnde stadswacht te verdedigen in de vorm van een aanval richting de helden....

 

Net voordat de groep door de 'kapitein' in de cel worden gegooid blijkt dat ook hier goed te handelen valt met informatie. De groep koopt zich vrij en betaald met het spoedige vertrek de volgende dag. Echter hebben de 'bazen' handelaren  toch nog wat bewijs nodig, dus voordat dit haastige vertrek plaatsvind moet de groep toch nog wat bewijs leveren. Dit is echter geen probleem. En even later is de groep toch op weg naar het volgende dorp met een oorlogspaard en oorlogspony rijker als extra compensatie :-D.

Eenmaal buiten de stad vertoond een groepslid nog wat interesse in een zijden onderbroek van een dikzak(lees burgemeester) die is afgezet uit de stad.

--

Aangekomen bij een dicht bebost gebied, een klein stukje van het volgende dorp op de route heeft de groep nog een ontmoeting met een Worg. Deze heeft een persoonlijk conflict met de animal companion (wolf) van de lokale druid.

Met wat 'hulp' van de groep is de Worg snel een velletje armer en begeleid de druid de helden richten het volgende dorp.

Een prachtig elvendorp is het einddoel van de dag...

 



KarakterSpelerXPInfo
Agalim Sistemlor Lysidi Tuning 220
Barn Tommakson Jeff 220
Kalam Kodor Johan 220
Paman Plator Pake 220
Prasino Dasos Vulridir Sr 220
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 16 februari 2013 om 11:06 uur.
Reacties van bezoekers (30 reacties)
JaccoJacco

220 xp


Gepost op 14 februari 2013 om 8:14.
JohanJohan

Nog maar 610 te gaan.


Gepost op 14 februari 2013 om 8:56.
JohanJohan

"De pukkel" was weer leuk jacco. Wel een bijzonder verrot dorp, maar dat zal je wel zo worden in een moeras.
We zijn nu gelukkig weer in het bos met normale bomen.


Gepost op 14 februari 2013 om 8:59.
PakePake

Volgens mij is er net een woning vrijgekomen in die gore stad, misschien kan ik mij daar gaan huisvesten. ;-)


Gepost op 14 februari 2013 om 10:02.
JeffJeff

Pukkel? Klinkt weer zo smerig als het dooieschapenputje. Brrrrr


Gepost op 14 februari 2013 om 11:44.
TuningTuning

Ja, alleen duurder


Gepost op 14 februari 2013 om 12:57.
JeffJeff

LOL - want we zijn ZOOOO rijk. Al het loot tot nu toe, verkopen voor 23sp en een zak 2e-hands wc rol.


Gepost op 14 februari 2013 om 14:26.
PakePake

Het was iets meer dan 23 sp Jeff, en dat in een stadje waar keiharde onderhandelaars zitten. Maar met de juiste insteek zijn ze toch over de brug gekomen en hebben we naar mijn mening er zelfs iets extra's uit weten te slepen.


Gepost op 14 februari 2013 om 15:04.
JeffJeff

Een huis? 

 


Gepost op 14 februari 2013 om 15:53.
TuningTuning

Een huis kun je toch niet (makkelijk) slepen? En met die Duergar/Drow in ons kielzog wil je dat ook helemaal niet... toch?Smile


Gepost op 14 februari 2013 om 16:32.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Zoals het flesje thuis klokt, klokt het nergens
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Wytgaard
26x gespeeld
Grou
13x gespeeld
nvt
2x gespeeld
St. Annaparochie
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.