De karakters komen tot hun verbazing uit een soort 'droom' en worden wakker in een mistige omgeving. Even later blijkt dat het een kring is gemarkeerd door grote stenen met apparte tekens erop.
Ook zien de karakters elkaar wat tot een defensieve en agressieve houding leidt van deze en gene. Voordat dit 'werkelijk' ontaard in een grote vechtpartij klinkt een stem uit de mist welke ons introduceert en ook de optie tot hereizen uit de dood aanbied.
Dit is bijzonder, maar het lijk in kwestie moet nog niet vergaan zijn.....
Ook blijkt dat de karakters een soort missie krijgen wat het geheugen moet herstellen. Alle herinneringen komen terug wanneer we dit zwaard van John te pakken kunnen krijgen.
Bij gebrek aan andere opties wordt besloten dit maar te gaan doen. De groep gaat nu via stenen van het eiland richting de vaste wal (hetgeen later een groter eiland blijkt te zijn).
Echter wordt de groep verast door de plotselinge komst van 'shadow goblins'. Deze beesten vallen vanuit het niks aan en weten de groep aardig te overrompelen. Echter met vereende krachten worden deze beestjes toch weer tot slechts loot gereduceert.
--
De tocht gaat verder en een dorp wordt zichtbaar in de verte, dit ziet eruit als een goed beginpunt. In dit dorp wordt rondgevraagd naar het zwaard en de missie krijgt daarmee wat vorm. Echter voor de nacht blijken een paar kinderen nog niet terug te zijn en het dorp is erg ongerust. De groep wordt zelfs even verdacht, maar na het aanbod om te gaan helpen is dat meteen verdwenen.
De zoektocht begint!
|