- Rule number 1: DM rules, de DM heeft altijd gelijk. Niet te veel in de boeken dingen opzoeken, dit kost te veel tijd en vertraagt het spelverloop. Bij twijfel zal de DM een beslissing maken, meestal in het voordeel van de speler. - Regelset: 3.5 - Boeken: geen boek limiet meer, vanaf level 8 - Begin level: 4 - Abilities: Je moet een keuze maken: met de scores aan het werk gaan die ik rol, of later zelf rollen, maar dan moet je die laatste scores aanhouden en niet die ik gerold heb, ook al zijn je zelf gegooide lager, je kan niet meer terug. - Abilities: die ik voor jullie heb gerolt: (ik moet zeggen dat ik leuke d6'en heb, ik hoop dat ze ook bij het schade doen zo goed rollen!!) - Dobbelen: De online dobbelaar mag niet worden gebruikt, spelers mogen alleen met fysieke dobbelstenen dobbelen onder toezicht van de DM
Hendrik: 13, 15, 14, 13, 8, 10 Jacco: 12, 14, 12, 16, 13, 13 Jeff: 17, 13, 10, 16, 8, 11 Johan W.: 11, 13, 16, 6, 16, 12
- Alternatief abilities: 6x 4d6 -laagste d6, under DM supervision, maar dan mag je bovenstaande niet alsnog nemen indien je eigen worp lager is!
Starting items per persoon: 4250gp (om zelf spullen van te kopen), een healingbelt (gekregen van de hoofdcleric in Sandpoint na jullie geweldige hulp tegen de Goblins!), geen magische items duurder dan 1500gp (jullie zijn nog niet bij winkels geweest sinds level 1 die duurdere items hebben).
- Action points: Deze kan je van de DM krijgen, verdienen. 1 action point is te gebruiken voor één van de volgende: > je level aan healing > 1 extra attack bij een full round attack, stackt niet met Haste en dergelijke. > 1 extra swift action > +3 DC op een spreuk Action points blijven alleen op de dag dat je ze krijgt:
- Actions: zoals her en der aangegeven in de PHB, DMG, PHB2, of zie regel nummer 1.
- Magical properties op items: Met wapens of armour, ga je omhoog in +1 market waarde. En dat gaat vaak rap omhoog.
Hoe werkt het in Golarion met andere items.
item + magical property
1e extra magical property 1,5x the price
2e extra magical property 3x the price
3e extra magical property 4,5x the price
4e extra magical property 6x the price
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Liefs, DM :-) |