Morgiv is een skulk en zijn volk worden de Spared genoemd. Hij vertelt dat Mesmina gezegd heeft dat als de Spared ooit weer in slavernij terecht zouden komen dat buienstaanders te hulp zouden komen en hij is er van overtuigd dat het de helden zijn die hij op straat in gevecht zag. Hij heeft jullie hulp nodig, zijn volk heeft jullie hulp nodig, ze worden ernstig bedreigd, Skulks verdwijnen en worden onderworpen aan taken tegen hun wil. Hij hoopt dat jullie het verborgen beest willen verslaan, die hun onderdrukt. Hij kan jullie van voedsel voorzien en veilige doorgang aanbieden door een groot deel van de stad.
Het is eerst tijd om te rusten en aan te sterken....
De volgende dag is het lang verblijven op grote hoogte beginnend merkbaar, al heeft de ene er meer last van dan een ander. Er wordt ontbeten en een heroes feast volgt er achteraan, Redfox ontbreekt en dat baart enige zorgen. Er wordt gezocht, maar niet gevonden.
Met een find the path vindt de groep de verblijfsruimte van 'The Hidden Beast'. Wat het ook mag zijn. Een skelet op een soort troon heet de groep welkom en hij klinkt, gek genoeg, als Redfox. De ruimte wordt binnengegaan en er vliegt een steen door de lucht naar Djolk, die daardoor gewond raakt. Niet lang daarna verschijnen er vanaf een galerij vier skulk vampieren. Het lijkt erop dat het knokken geblazen is. Djolk ziet dat er een onzichtbaar beest achterin de ruimte zit en gaat er op af, niet onder de indruk zijnde van deze verschijning, paars groene lijf en 10 tentakels met zuignappen, stelt hij zich beschikbaar op, "mij moet je hebben!".
Per 0,3 seconde krijgt hij een klap van het monster, na klap 7 is het gedaan, Djolk valt op de grond.... Luvon, die niet goed kan zien wat daar achterin gebeurt vreest het ergste en slaat zijn handen voor zijn ogen, "NEE!" Er wordt een wall of force in de kamer gezet om de ruimte te scheiden, dan verschijnen er een aantal crag spiders, gelukkig achter de wall of force.
Sunsubiro start een reddingsoperatie en weet Djolk terug naar de groep te halen.
Na een huivering wekkend gevecht, wordt de vampier verslagen. De kamer wordt onderzocht en gesloopt. De mogelijk locaties voor een vampierkist worden kapot gemaakt en oversprenkeld met heilig water. Tevens wordt er gewacht op een mogelijke terugkeer van de vampier in gasvorm, de terugkomst blijft uit. De spullen van Redfox worden gevonden en een Sihedron Ring.
De volgende dag wordt met een commune 13 vragen gesteld om meer duidelijkheid en zekerheid te krijgen omtrent enkele kwesties. Er wordt besloten nog een 'vriendje' van Karzoug te bezoeken, eerst de Ice Devil Gamigin. Deze houdt zich meestal op bij de Arena van de stad. Met goed sluipwerk van Ninin weet zij de groep veilig naar de Arena te loodsen. Bij de VIP-loge worden 2 Wraiths gevonden en kort daarna komt Gamigin ook ten tonele. Van bovenaf roept hij enkele Bone Devils op, al worden deze met een dispel snel weer verwijderd. Na een pijnlijke steek van zijn speer in de buik van Evard wordt hij zelf verslagen door net zo pijnlijke pijlen van Ninin.
Naast zijn speer, geld en juwelen wordt ook hier een Sihedron Ring gevonden.
Kort: Er wordt veel moeite gedaan om bij de blauwe draak te komen, deze blijkt niet thuis te zijn. Daarna worden plannen gesmeed om de berg te beklimmen, porten, stijgen, overleven... Op naar het einddoel, het paleis van Karzoug op 31565 voet boven zeeniveau.
|