Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 3
- Hoofdstuk 2
2.1De tovenaars toren
2.2Het binnenste
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2011) | HET IS BEGONNEN
Is de toren er nu? Of toch niet?Is de toren er nu? Of toch niet?Gespeeld bij/in Leeuwarden op 5 feb 2011
(reacties)
Tijd voor een dagje aan het strand

We zijn gearriveerd bij een dorpje vlak bij het strand.

Hier gaan we heen voor wat welverdiende R&R. En misschien dat we nog in de gelegenheid zijn om even bij te praten met de residente tovenaar.
Dit is een oude bekende van B.A. aan zijn moeders kant. Je weet maar nooit of hij nog wat problemen heeft waar een goede avonturiersgroep wat mee kan.


Wanneer we in de buurt komen zien we echter de toren van de tovenaar als een fata morgana knipperlicht zichtbaar en onzichtbaar worden. Net een vuurtoren volgens Thoryn.
Terwijl we daarnaar aan het kijken zijn horen we inneens een harde aanhoudende gil van een dame in nood! Het harnas van de palladin schiet meteen in het gelid.

We spoeden ons de kant van het gegil op. Het komt blijbaar van een boerderijtje en hier verschijnen plotseling een grote groep 4 armige rode duivelachtige wezens.

De groep snelt de mensen in nood te hulp. Een flinke vechtpartij ontstaat. Een ongunstig geplaatste vuurmuur zorgt voor brandplekken op de benen van een jonge boerenzoon. Echter heeft het vuur wel het gewenste effect. De demonen lijken op de vlucht te slaan voor het geweld van onze wapens.

Bogen worden gespannen en ontspannen, waarna een grote barrage pijlen door de lucht gaat. De dwergen lopen zo hard als ze kunnen. En een grote ectoplastische massa slaat erop los met grote mokerslagen.

Het gevecht is bijna over voordat deze goed en wel begonnen is. De 4 armige monsters verdwijnen in het niks. Alleen de boerenzoon is meegenomen. En terwijl de ouders dankbaar zijn voor de hulp blijft toch de ongerustheid voor hun ontvoerde zoon.

De Mourdar biedt al snel hulp aan namens de groep en we gaan snel verder richting het dorp om daar meer informatie te verzamelen.

De twee 4 armige lijken worden ook meegenomen. Hetgeen zorgt voor een warm onthaal bij het dorpshuis. De verzamelde menigte gonst van een paniekige lichte hoop op verlossing van alle ellende.
Het blijkt al snel dat alle ellende begonnen is nadat de tovenaarstoren is gaan knipperen een aantal weken terug. Een vriendengroep van de tovenaar is die kant op gegaan, maar verder is er niks veranderd. Veel van de dorpelingen zijn al op de vlucht geslagen en het zal niet lang duren voordat dit dorp slechts een verzameling leegstaande huizen is! De hulp van de groep is zeer gewenst.

De groep snelt zich naar de tovenaarstoren en ziet al snel 2 lijken liggen. Ze zitten onder de blauwe plekken en zijn zo te zien al een aantal dagen dood. Daarnaast voldoen ze aan de omschrijving van de vrienden van de tovenaar.

Voorzichtig wordt een vuurval ontmanteld door de kundige rogue in de groep waarna BA de welkomstvuist ontvangt van de residente 'flesh golem'. Blijkbaar was er toch iemand thuis!
Een groot gevecht in een kleine ruimte, veel gegrapple en krakende botten. Maar de aanhoudende aanval van alle partyleden is de golem al snel te veel en deze blijft bewegingsloos liggen.
Een kort onderzoekje wijst uit dat de tovenaar een vrouw heeft gevonden die waarschijnlijk meer hier vanaf weet. Vooreerst de toren maar eens onderzoeken...
En op dat moment valt de deur weer dicht.... ta.ta.taaaaa...

De toren wordt snel verkend en op de 1 na hoogste verdieping loopt de groep vast in de gaze attacks en summons van de gast in het pentagram. Dit gevecht is meteen het allerzwaarste van vandaag. De kleine ruimte, de trap, die ogen! Alles werkt tegen de groep en het duurt dan ook even voordat iedereen in positie is. Maar nadat dat gelukt is heeft ook deze gast met de vervelende ogen niet veel meer in te brengen.
De klappen worden hem te veel en hij gaat neer... phew!

Bijna alle healing van de groep is in dit gevecht erdoorheen gegaan en het scheelde maar heeeeel erg weinig of B.A. was niet meer overeind gekomen.

Tijd om alles op een rijtje te zetten en echt eens te achterhalen wat hier nu precies aan de hand is!

 



KarakterSpelerXPInfo
B.A. Jacco 2.000
Ba'rruk Stoneknight Pake 2.000
Dante Uiderys Tuning 2.000
Dillana Marco 2.000
Johan Doe Wel Johan Hiemstra 2.000
Thoryn Stonebite Johan 2.000
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 6 februari 2011 om 20:55 uur.
Reacties van bezoekers (4 reacties)
JeffJeff

Snel even xp.. en nu gezond eten maken :-)

 

(Met spek!)


Gepost op 6 februari 2011 om 18:34.
JaccoJacco

spinaziestamppot met spekjes en gehaktbal en gekookt eitje..

 

mjam

 


Gepost op 6 februari 2011 om 18:44.
JohanJohan

Ik kreeg niet meer erin dan een beetje soep en een toetje. Dat was meer dan genoeg.


Gepost op 6 februari 2011 om 19:24.
TuningTuning

Ik heb voor mezelf een paar belegde broodjes gemaakt met wat gebakken kip Smile
Nog een halve liter toetje en ik kan wel weer even vooruit...

Nu maar hopen dat ik straks geen snaai-honger krijg Wink


Gepost op 6 februari 2011 om 19:45.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Zijn de hagelstenen groter dan duiveneieren of nog dikker, zet dan maar een helm op, want dan helpt een paraplu geen flikker
 
Agenda
Locatie en tijdstip nog onbekend.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
3x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.