Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 2
2.1Elchiot's hideo
2.2Meet Elchiot
2.3DIE! Elchiot
2.4Stupid demon
2.5Combat
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | STORYBOOK HENDRIK | HOOFDSTUK 2: SPOILS OF COMBAT
De groep vindt de schuilplaats van Elchiot en verkend dezeDe groep vindt de schuilplaats van Elchiot en verkend dezeGespeeld bij/in Onbekend op 3 jul 2002
(reacties)
15-Utkar-1372

De dappere avonturiers verlaten Westgate met hun boot en varen verder de 'River Thunn' op. Ze zijn druk op zoek naar aanwijzingen betreffende de schuilplaats van hun aartsvijand Elchiot. Op een gegeven moment ziet Snogard wat beweging bij iets wat de resten van wat een versterkte boerderij zou kunnen zijn. Ze meren af vlak bij een halfvergane steiger. Snogard is fanatiek en gaat snel - en alleen - op onderzoek uit. Hij loopt vrolijk naar de ruines en ziet de resten van een kampvuur midden in de restanten van deze ommuurde boerderij. Terwijl hij deze resten aan het bestuderen is hoort hij wat vreemde stemgeluiden uit een dichtbebost stukje komen dat tussen twee gebouwen zit. Snogard zou Snogard niet wezen wanneer hij niet even zou kijken wat er aan de hand is...


Hij sluipt stilletjes dichterbij en loert door de bosjes... Een verraste Goblin wordt zichtbaar, nou ja verrast op het moment dat Snogard toe zal slaan voelt hij iets onaangenaam prikken in zijn achterwerk. Hij kijkt om en ziet al snel een tiental van die jongens staan. Allemaal bewapend, de meeste met morningstars en javelins.  Snogard ziet nog maar één kans, hij moet een speciaal trucje toepassen:


RENNEN!



De goblins zijn een beetje verbaasd maar herstellen zich snel. Ze slaan er flink op los en wanneer Snogard wat verder weg is gooien ze de javelins achter hem aan. Al schreeuwend en zwaar gewond snelt Snogard zich terug naar de boot. Mawly, die het een en ander hoort, is samen met nog wat leden van de groep al die kant opgesneld. Helaas heeft Snogard geen tijd voor lange gesprekken en snelt de tegemoetkomende groep voorbij en rust pas weer even wanneer hij bij de boot is. Mawly haalt hem snel in en vraagt wat er allemaal aan de hand is.


Tagi is ondertussen doorgelopen richting de ruine en ziet behalve het kampvuur niks bijzonders... Van aanvallers of iets anders ergs geen spoor.


Na een kleine herstelperiode snelt de hele groep, behalve tessa die de boot bewaakt,  terug naar de plaats des onheils. Het is hier rustig, niks bijzonders te zien. Toch wordt het hele gebied vakkundig uitgekamd en de bosjes in brand gestoken.


Omdat na verloop van tijd nog niks gevonden is beginnen de avonturiers wat ongedurig te worden. Tagi bekijkt de oude stal en geeft er een flinke trap tegen aan. Het arme gebouw schud en trilt, maar blijft nog net staan.


Op dat zelfde moment hoort iedereen de enthousiaste kreet van Snogard... "EEN LUIK!"


En inderdaad er blijkt een luik te zitten op de begane grond van het woonhuis. Goed verstopt welliswaar maar geen probleem voor de expert.


Het luik gaat open en er wordt een trap naar beneden zichtbaar, iedereen verzamelt zich rondom het luik en kijkt nieuwsgierig naar beneden. Nou ja iedereen... Wyrnos heeft nog wat agressie over en koelt deze door met zijn enorme voorhamer op de stal om te slaan. Deze begeeft het dan ook al snel en stort met een hoop geraas inelkaar tot een hoopje puin met veel stof.



Bij het luik zijn Snogard en Tagi de eersten die naar beneden gaan, een lange trap van meer dan 5 meter. Beneden aangekomen wordt de gang waar ze in terecht komen gekenmerkd door een grote hoeveelheid van duisternis. Onze helden ontsteken een lantaarn en komen erachter dat de duisternis voor hen van magische aart is.



Mawly vindt het allemaal wat te lang duren en snelt ook naar beneden. Een beetje sneller dan de bedoeling was zelfs! De trap klapt om tot de klassieke glijbaan met wat evenwichtskunsten komt Mawly op zijn voeten terecht onderaan de trap. Klopt wat stof van zich af en is er helemaal klaar voor. Hij pakt een javelin van Snogard zijn backpack en gebruikt deze als prikstok om zich door het duister een weg te banen. Alles normaal totdat zijn volledige gewicht op een speciaal voor dat doel geprepareerd valluik komt te staan en hij naar beneden kelderd. PLONS!
Beneden is het aardedonker en Mawly ziet dan ook niet echt veel, maar voelt des te meer! Het 'water' waar hij in is gevallen blijkt een bijtend zuur te wezen en na wat heen en weer zwemmen door het gore spul blijkt dat overal om hem
heen spekgladde wanden zitten.


Tagi hoort de noodkreten van Mawly en gooit een touw het duister in en hoopt dat Mawly er wat aan heeft. Mawly hoort op zijn beurt een touw naar beneden komen, maar slaagt er niet in deze te vinden. Het zuur bijt ondertussen rustig verder.
Dan komt Wyrnos in actie en gebruikt zijn vliegkunsten om de barbaar uit de put te halen. Dit lukt en beide komen weer bij de ingang terug. Het zuur bijt nog steeds flink door. Dus besluiten de twee om samen door te vliegen naar de rivier om daar van het ellendige spul bevrijdt te worden.

Shanice heeft gezien wat er allemaal gebeurt is en besluit op haar beurt het plafondlopen te demonstreren. De 'spider climb' werkt voortreffelijk en ze komt dan ook al snel een 7 meter later uit de magische duisternis te voorschijn. Ze ziet hier een splitsing, Het is links of rechts en voor de rest is alles leeg.


Snogard kan ook goed klimmen maar helaas ziet niemand dat door de duisternis heen. Wanneer hij zichzelf langs het valluik gemanouvreerd heeft komt hij nog een tweede tegen, gelukkig kan hij met wat evenwichtskunsten voorkomen dat hij ook naar beneden valt.


Mawly en Wyrnos zijn ondertussen weer terug en na wat communicatie met Shanice vliegen ze door het duister naar de kruising. Daarna  wordt de rest van de groep door Wyrnos over de valluiken gezet.


Na wat onderzoeken komen ze erachter dat behalve twee zombies die hun beste tijd duidelijk hebben gehad er niet zoveel bijzonders is te vinden. Toch hebben ze het gevoel dat er meer moet wezen. Shanice trekt de grote trukendoos open. Ze veranderd in een 'Umber Hulk' en baant haarzelf een weg dwars door de rotsen en aarde heen. Na wat omzwervingen rondom de kamers en gangen komt ze tot de conlcusie dat er niks bijzonders is. Gedemoraliseerd vertrekken alle  leden uit de vroegere kelder.


Maar net waneer Snanice de trap oploopt voelt ze een welkbekende tinteling... Er zit een verborgen deur in de buurt!
Meteen weer enthousiast gaat ze druk op zoek en vind een panneel halverwege in het plafond van de trapgang.

Hier blijkt een kleine doorgang te zitten van ongeveer een anderhalve meter hoog.

De groep verzameld zich weer en gaat op onderzoek uit door dit nieuwe gangenstelsel. Ze doorzoeken het geheel en het blijkt een soort verblijfplaats te wezen, kompleet met keuken en logeerkamers. Maar halverwege de zoektocht komt opeens een oude man op hun af, deze zegt niet al te vriendelijke dingen tegen de groep. Mawly herkend echter onmiddelijk een bekende stem. Het blijkt de oude sjamaan te wezen die ooit eens magische tatoeage op zijn rug heeft gezet.

Direct wil hij zich beschermend over de oude man ontvermen wanneer deze een rune in de lucht begint te tekenen. Mawly en Wyrnos zien duidelijk in zijn ogen dat het niet iets is wat hij zelf zou doen. De onmacht straalt eruit. De tatoeage in de lucht begint vuur te vatten en zet de rest van de gang in vuur en vlam. Het vuur brand zelfs de deur naar de keuken weg. Shanice die ongelukkigerwijs voor de deur stond krijgt ook de volle laag.
Mawly wacht nu niet lang, hij springt op de oude man af en probeert hem te overmeesteren. Deze blijkt echter ook behoorlijk sterk te wezen en ontwijkt  zijn aanvallen. Dit doet hij zelfs zo goed dat hij nog wat tijd weet te vinden om Mawly nog van een extra tatoeage te voorzien. Deze tijdelijke tatoeage op zijn kleding is echter niet vriendelijk. Mawly voelt het water gewoon uit zijn  lichaam verdampen. Hij vermant zich en verdubbeld zijn krachten om de oude sjamaan te overmeesteren. Met een slimme schijnbeweging heeft hij de oude man te pakken. Snogard stond ondertussen al klaar met wat touw en samen binden ze de man vast. Het vuur blijkt desastreuze gevolgen te hebben gehad voor zowel Wyrnos als Shanice. Beide vallen halfverbrand ter aarde. Snogard en Reynard stabiliseren ze en gaan daarna Tessa halen, de enige heler die nog 'heel' is. Snogard blijft achter om de boot te bewaken terwijl Tessa en Reynard terug gaan naar de ruines. Mawly heeft de oude man  ondertussen ondervraagd, maar krijgt geen zinnig woord uit hem. De arme man is vel over been, het is eigenlijk een wonder  dat hij nog levend is. De groep vermoedt dat hij onder controle wordt gehouden door Elchiot. Mawly brengt de man naar de veiligheid van het schip en bindt hem daar stevig vast aan de mast. Snogard vermoedt dat er allemaal rijkdommen zitten in die kelder en gaat dan ook meteen naar de rest van de groep wanneer Mawly arriveerd met de oude sjamaan.

Er worden nog wat deuren opengedaan en ze vinden een lab en een bibliotheek. De laatste blijkt uit 'normale' boeken te bestaan en Shanice kijkt een beetje teleurgesteld. Maar het lab is des te leuker, en ze begint al snel haal 'bag of holding' te vullen met alle spulletjes die hier staan.

Tagi bekijkt ondertussen de laatste deur samen met Snogard, ze komen tot de conlusie dat er geen val op zit en doen deze open. ZZZZZZZZAAAAAAP!!!! dat deed pijn. Een elektrische schok gaat dwars door Snogard heen. Zijn snelle reflexen beschermen hem gelukkig tegen het ergste. Binnen in de kamer zien ze een in het zwart gekleed figuur met bebloede handen - Elchiot! - en Shanice  herkent deze oude man ineens... het is haar vader!

Haar vader staat bij een van de grootste demonen die ze tot nu toe gezien heeft en overal ligt bloed.
           


...


Gepost door Tuning op 1 mei 2014 om 12:33 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Heb je TV op het toilet, dan blijft 'ie vaak te lang bezet
 
Agenda
Deze campaign is in de ijskast geschoven in het deel waar slechts zelden daglicht komt en de temperatuur nooit boven de -18 komt in de hoop toch nog wat van het geheel te kunnen bewaren :-)
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
111x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
21x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
36x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
5x gespeeld
Onbekend
4x gespeeld
Marco Otter
2x gespeeld
Jacco Trap
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.