|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | STORYBOOK HENDRIK | HOOFDSTUK 12: BEHOLD
| De grot... | Gespeeld bij/in Opa op 25 mei 2005 |
|
(reacties) |
Naar de grot |
De groep gaat op weg naar de grot en besluit dit voorzichtig aan te pakken. Tenminste min of meer, want onderweg zien ze een harig bolletje tussen de bomen vliegen. Tijd voor inspectie.
Het blijkt een soort mini-beholder te wezen. Deze ziet er net zo uit als een beholder maar is slechts ongeveer een 20 cm diameter en heeft 4 'staken' op z'n kop.
Het beestje heeft niet veel kans want Mawly spiest het kleine ding zodra het in zicht komt. Beholder => evil => sate!
Het gevaar is hiermee niet geweken, het kleedje wordt omsingeld door een tiental van deze kleine wezentjes en de groep wordt bestookt door ijskoude stralen, en ook de hele omgevings temperatuur direct rond de groep gaat flink naar beneden.
De groep ziet geen echt dreiging en een voor een worden de bolletjes op de sateprikker geprikt. Onderwijl is het kleed echter wel zo koud geworden dat de ijsspegels er aan hangen en het geheel stijf bevroren is. En de consequenties blijken wanneer Mawly terug op het kleed wil springen. Er breken spontaan een paar stukken vanaf!
Gelukkig valt de schade wel wat mee en de groep vervolgt de weg richting de grot. Hier aangekomen blijken er 2 mini-beholders voor de grot te hangen. Deze 'bewaken' de ingang.
De groep hoeft zich niet 2 maal te bedenken. Dodo zegt tegen Shanice we pakken ze met magic-missiles! En begint meteen te casten, en dat terwijl Shanice eerst maar begon met wat beschermende spreuken!
Bijna had een van de Beholders de weg naar binnen gehaald, maar Dodo was snel met z'n missiles en kon dit voorkomen.
Pip sprint meteen naar voren en probeert zo snel mogelijk het open veld te overbruggen. Het heeft voor hem slechts tot gevolg dat hij halverwege in de scherpe speerpunten hangt! Een slecht begin.
Mawly ziet het gebeuren en denkt, ik spring daar wel overheen. Hetgeen ook gebeurt. Helaas voor hem blijkt er nog een tweede val te wezen, hij weet slechts ternauwernood te blijven hangen aan de rand van een flinke put waarin ook allemaal scherpe punten zijn aangebracht.
De rest van de groep houdt het voor gezien en vliegend gaat het richting grotingang.
De herrinering van Mawly gaf aan dat hier iets moest zitten... dus meteen maar even kijken of dit nog zo is. En idd een groot blok steen komt naar beneden en blokeert de ingang.
Shanice heeft echter ervaringen in het leggen van een bypass. Dus deze graafmachine weet een nette omleiding te maken.
Nu kan de groep naar binnen en al snel komen ze uit bij een club zwarte-band orcen die proberen de groep tegen te houden. Een beetje murenlopen en wat verassende acties later zijn de orcen verleden tijd en gaat de groep richting de hekwerken.
Bij de 2 hekken aangekomen wordt eerst het gevang onderzocht. Behalve een nette electro-val blijkt het geheel leeg te wezen. Tijd om de rest van de grot te onderzoeken. Er waren al wel wat voetstappen gehoord die luider werden. Maar verder is er nog niks gebeurd.
|
Plaats de muis boven het | | om detail informatie te zien. |
|
|
Gepost door Tuning op 28 mei 2005 om 10:52 uur. |
|
|
Random insult |
|
|
|
Never wrestle a pig. You both get dirty and the pig likes it. |
|
|
Agenda |
|
|
Deze campaign is in de ijskast geschoven in het deel waar slechts zelden daglicht komt en de temperatuur nooit boven de -18 komt in de hoop toch nog wat van het geheel te kunnen bewaren :-)
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Johan Wiersma
36x gespeeld |
|
|
Opa
7x gespeeld |
|
|
Eric van der Veen
5x gespeeld |
|
|
Onbekend
4x gespeeld |
|
|
Marco Otter
2x gespeeld |
|
|
Jacco Trap
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|