Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
- Hoofdstuk 10
10.1Dromen zijn bedrog?
10.2Hak en spaander
10.3Dief bedrogen
10.4Verader en verassing
10.5Wartock is weg?
10.6Wartock weg en nu?
10.7Shaduw van de nacht
10.8De zoektocht
10.9Verder zoeken maar..
  Top Secret Missie
10.10Zoeken in de bergen
10.11Hanhadil hunt
10.12Het kleine huisje
10.13Shocking
  Brief aan master
10.14Locatie 6
10.15locatie 6 (cont.)
10.16Wartock zoeken
10.17Wartock gevonden
10.18De draak is dood
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | STORYBOOK HENDRIK | HOOFDSTUK 10: DROMEN ZIJN BEDROG... (OF NIET?)
Gespeeld bij/in Johan Wiersma op 26 mei 2004
(reacties)
Nightshade
De groep heeft flink wat zitten scry-en om achter de lokatie van het zwevend fort van Wartock te komen. Alle pogingen zijn gefaald of hebben niet het gewenste resultaat gehad. 1 poging echter bleek wel veelbelovend! Een ogre uit de herineringen van Snogard bleek te lokaliseren. Met een flinke troepenmacht in de buurt. De groep neemt geen risico en gaat er meteen volgepompt met magie eropaf. Een teleport en voil. De groep ziet een aantal orcs, min of meer verspreidt in marstempo op hen af komen en de ogre voorop. De groep laat geen tijd verloren gaan met tactisch beraad. Hoewel dat wel hier en daar gepoogd wordt. Shanice weet in elk geval wel hoe het moet, en knalt er een flinke fireball op die de orcjes van de aanwezigheid in deze wereld verlost. Zelfs de ogre gaat zwart verkoold tenonder. Hij had al flinke geklappen gekregen van Mawly... Oh ja, moesten ze hem niet levend vangen????? OEPS! Zelfs de beste cures mogen niet baten. Malwy hakte er namelijk flink op los, de regeneration mogelijk van Wartock nog goed in zijn gedachten hebbend. Een beetje teleurgesteld begint de groep te zoeken naar mogelijke aanwijzingen. Dit wordt echter onderbroken door de ontdekking van een flinke zwarte bol aan de horizon. Het gevaarte blijkt vrij groot te zijn (ongeveer 50 meter diameter) en heeft een flinke vaart! Dit ziet er niet gezond uit en de groep springt dus meteen op het superkleedje en vliegen er snel vandoor. Terwijl de bol blijft achtervolgen wordt getracht de snelheid zo aan te passen dat de bol op gelijke afstand gehouden wordt. Na enige verkenning lijkt het alsof er een zwarte vleermuis van ERG grote proporties in het centrum van de bol zit. Nader onderzoek is gewenst; de groep komt voorzichtig naderbij. Het is inderdaad een vleermuis en deze laat er geen gras over groeien! Hij komt ineens met vertienvoudigde snelheid op de groep af en overompeld deze hiermee bijna. Er worden flinke klappen uitgedeeld, alleen worden de klappen van de groep tenietgedaan door een of andere bescherming. Ook magische aanvallen hebben niet het gewenste resultaat. De groep besluit hem te smeren. Tijd voor een TELEPORT! Terug in Starmantle probeerd de groep uit te vinden wat dit voor ding was en waar het vliegende fort zich momenteel bevindt. Hiervoor wordt o.a. nogmaals een poging ondernomen om Snogard te vinden. Helaas heeft Questin hierbij geen succes. Na wat onderzoek en een aantal uren later (tegen de avond) gonst de stad van berichten over een zwarte bol in de lucht die snel naderbij komt... De vechters van St. Cutbert worden ingelicht en deze nemen voorbereidingen. In samenwerking met de groep zijn ze er klaar voor om deze aanval af te slaan. Tegen de tijd dat de zwarte bol(vleermuis) bij de rand van de stad aankomt wordt de speciaal ingezegende pijl door Mawly afgevuurd vanaf een stevige ballista. De pijl heeft het gewenste effect. De bol verdwijnt in het niets slechts spatjes zwart blijven nog even in de lucht hangen. Daarna is er niets meer. Tijd voor een feestje. Er wordt flink gefeest om deze glorieuze overwinning te vieren. 's Nachts wordt er nog wel wat gedroomd over dit zwarte monster maar dat is snel voorbij. Shanice vertrouwd het ook niet helemaal en gebruikt een scry om het monster te lokaliseren en een bevestiging te krijgen dat het beest echt weg is. De spiegel laat echter niks zien, het blijft zwart als de nacht. Dan na een tijdje begint de spiegel te beslaan en er ontstaan ijsbloemen die zich langzaam uitbreiden over de spiegel die al gevaarlijk begint te kraken. Hij staat op barsten! Shanice vindt het op dat moment tijd om de poging te staken. Het is alleen nog niet helemaal duidelijk of dit vervaarlijke monster nou verslagen is of niet.....

KarakterSpelerXPInfo
Jes Pake 3.000
Mawly Jacco 3.000
Pip Vulridir Sr 3.000
Questin of Razengoth Marco 3.000
Shanice Johan 3.000
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 9 juni 2004 om 16:58 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Al draagt een aap een gouden ring, mijn buurvrouw blijft een lelijk ding
 
Agenda
Deze campaign is in de ijskast geschoven in het deel waar slechts zelden daglicht komt en de temperatuur nooit boven de -18 komt in de hoop toch nog wat van het geheel te kunnen bewaren :-)
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
36x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
5x gespeeld
Onbekend
4x gespeeld
Marco Otter
2x gespeeld
Jacco Trap
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.