|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | STORYBOOK HENDRIK | HOOFDSTUK 10: DROMEN ZIJN BEDROG... (OF NIET?)
| | Gespeeld bij/in Johan Wiersma op 24 mrt 2004 |
|
(reacties) |
Terug in de stad wordt er gepland wat er nu moet gebeuren.
Ondertussen krijgt Snogard een bijna niet te weigeren aanbod. Hij gaat samen met een paar collega's een voorwerp halen uit de tempel van st. Cutbert. De priesters aldaar hadden beweerd dat het voorwerp niet gestolen kon worden. Tijd om een psychologische klap uit te delen vond het dievengilde.
Snogard gaat, die avond dat Mawly de procedure ondergaat om weer 'levend' te worden, de tempel van st. Cutbert binnen. Na wat rondsluipen en zwerven komen ze aan bij de kamer van de Abt. Deze is gelukkig niet aanwezig en met wat gepruts kunnen ze de kamer in komen. De twee collega's van Snogard zijn niet zo gelukkig ze verstarren en het alarm gaat af. Tijd om hem te smeren. MAAR niet voordat we het gezochte voorwerp wat daar zo nonchalant op tafel staat meegenomen hebben, denkt Snogard. Dus hij grijpt de kandelaar en gaat er snel vandoor. De bovenverdieping op want hij hoort al wat personen aankomen door de gangen.
De rest van de groep die gealarmeerd aan komen rennen samen met een kluit priesters vinden de verstarde lichamen van de dieven. En na een snelle inspectie zien ze dat er toch wat gestolen is.
Snogard heeft zich ondertussen verstopt op zolder, houdt zich koest en hoopt op het beste.
Helaas heeft hij niet op Shanice gerekent. Deze gaat namelijk een lokatiespreuk gebruiken om het gestolen voorwerp terug te vinden. En het gaat lukken, want ze komt langzaam dichterbij. De eerste verdieping op en daarna de zolder op. Tegen de tijd dat Shanice daar aankomt is de volledige groep er ook al. Hier moet de kandelaar zich bevinden? Er is niks te zien. Snogard merkt al wel dat ze het item opsporen en probeert zich er van te ontdoen, maar helaas! Het blijft aan zijn handplakken.... SHIT!
Snogard weet door een luik in het dak te ontsnappen maar dat mag niet echt baten want de groep schiet er snel achteraan, en ondanks dat Snogard de tempel uit kon komen achterhaalt het vliegend tapijtje hem wel... Hugh vliegt op dat moment zelfstandig en baalt er stevig van dat de rest van de groep er met Snogard vandoor gaat. Snogaard verteld snel een halfwaar geloofwaardig verhaaltje en overtuigd van zijn 'onschuld' gaat de groep terug om het verhaal van Snogard te vertellen. Hier staat Hugh al ongeduldig te wachten en laat er meteen een 'waarheidsspreuk' (zone of truth) op los. Hier heeft Snogard niet van terug, en met een agressieve ondervragingsmethode wordt de waarheid eruit geperst.... Snogard zit diep in de problemen...
|
Plaats de muis boven het | | om detail informatie te zien. |
|
|
Gepost door Tuning op 21 april 2004 om 18:25 uur. |
|
|
Famous last words |
|
|
|
A clever bluff, Agent N42, but not clever enough. You see, right away I recognized your `pistol' as a cleverly disguised cigarette lighter. |
|
|
Agenda |
|
|
Deze campaign is in de ijskast geschoven in het deel waar slechts zelden daglicht komt en de temperatuur nooit boven de -18 komt in de hoop toch nog wat van het geheel te kunnen bewaren :-)
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Johan Wiersma
36x gespeeld |
|
|
Opa
7x gespeeld |
|
|
Eric van der Veen
5x gespeeld |
|
|
Onbekend
4x gespeeld |
|
|
Marco Otter
2x gespeeld |
|
|
Jacco Trap
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|