Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
- Hoofdstuk 8
8.1Red moon rising
8.2Demons don't leave
8.3Demons don't leave 2
8.4Demons dead?
8.5Blue moon is there
8.6Blue moon is there 2
8.7Finishing it off
8.8Cracked moonstone
8.9Cracked moonstone 2
8.10Cracked moonstone 3
8.11Cracked moonstone 4
8.12Moonstone restored
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | STORYBOOK HENDRIK | HOOFDSTUK 8: THE RED MOON IS RISING....
Gespeeld bij/in Opa op 10 dec 2003
(reacties)
Waternimf en messing slang
De steen wordt goed bewaakt door Shanice, die deze geen moment uit het oog wil verliezen. Geen enkele afleiding, die overigens genoeg gegenereerd wordt, zal daar voor zorgen. Snogard ziet namelijk spoortjes in het water van de waternimf en Mawly vind dat waterige stuk ook interresant genoeg om een kijkje te nemen. Waarna Wyrnos natuurlijk ook mee doet aan de zoektocht. Ze lopen nu over de golfjes van het meer richting de aangewezen positie. Terwijl Snogard daar al wat staat te babbelen. Shanice houdt haar ogen strak gericht op de steen. Hugh heeft het lift gevoel van de waterval te pakken en probeert het nog eens om een goed uitzicht te krijgen.... En op de landing na lukt het prima, het uitzicht is goed en het overzicht prima. Shanice houdt haar ogen strak gericht op de steen. Snogard heeft ondertussen kans gezien om de waterige dame een hand te geven en wordt meegetrokken onderwater. De dame heeft een gesprek proberen te starten, maar de gorgelende geluiden gaan aan Snogard voorbij. Shanice houdt haar ogen strak gericht op de steen. Mawly is hier zo nieuwsgierig naar dat hij mee onder water wil, maar is net te laat en komt met zijn neus op dit slechts zachtjes meeverende wateroppervlak terecht. Shanice houdt haar ogen strak gericht op de steen. Snogard wordt ondertussen meegevoerd door de dame naar een grot onderwater waar een grote messing slang een poort blijkt te bewaken. Snogard ziet dit grote beest met de scherpe tanden waar als een soort druppels de bliksemflitsjes afrollen. Al met al ziet dat er niet gezond uit... En na een korte studie en veel handgebaren wordt hij door een teleurgestelde waternimf weer teruggebracht naar de oppervlakte. Mawly staat op het moment van bovenkomen slechts een paar meter verder en is meteen nieuwsgierig naar het gebeuren. Hij had namelijk met zijn expert-blik de golfjes van het wateroppervlak gevolgd en is op deze positie uitgekomen. Shanice houdt haar ogen nog steeds strak gericht op de steen. Ondertussen heeft Hugh zo genoten van het uitzicht en zo weinig nieuws gevonden dat het tijd wordt de knappe waterige dame onderaan de waterval wat nader te bekijken. De dame wordt met veel moeite naar Shanice geleidt die met haar uitvoerige talenkennis een gebrekkig gesprek kan opzetten. Overigens doet Wyrnos hieraan mee, hij kan ook het een en ander van dit gegorgel als taal herkennen. Na een gesperk wordt het duidelijk dat men gevraagd wordt voor een rescue missie. Als betaling zal de nimf de regeneratie van de steen versnellen en de totaal tijd reduceren tot slechts een paar uur. Eventueel benodigde healing maakt ook onderdeel uit van de afspraak. Na veel overleg en dringende blikken van de nimf besluit de groep de opdracht toch de accepteren en ze, na eerst een inspectie van de grot door Shanice en Hugh, duiken gezamelijk alsnog onder de oppervlakte van het meertje om de missie uit te voeren. In de ruimte aangekomen is het tijd voor actie, en natuurlijk voorbereiding. Er wordt eerst uitgebreid protectie-spul gecast en overlegd voordat de groep de slang, die geduldig wacht, benarderd. Zodra de benaderdende actie plaatsvindt wordt de verdediging geactiveerd en de slang hapt toe. Er volgt een frustrerend gevecht met veel bijten, bliksem en wurgacties van de slang. Maar helaas voor de groep is de slang niet de enige die het gevecht niet overleefd. Gelukkig is de nimf in de buurt om het ongelukkige groepslid er weer bovenop te helpen.

KarakterSpelerXPInfo
Hugh the Hand Pake 2.500
Mawly Jacco 2.500
Shanice Johan 2.500
Snogard Snoegnud Marco -2.500
Wyrnos Vulridir Sr 2.500
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 19 december 2003 om 8:16 uur.
Reacties van bezoekers (4 reacties)
PakePake
En Shanice houdt de steen niet meer in de gaten. Volgend jaar ff zien wat achter de deur zit.
Gepost op 21 december 2003 om 23:43.
JohanJohan
:-) Ben benieuwd wat er acher de deur zit. Maar moet misschien noeg even wachten, met een wizard die redelijk door haar spells heen is, en een net ge-raised party lid...
Gepost op 22 december 2003 om 22:40.
JaccoJacco
ik zie het niet meer zitten
Gepost op 21 januari 2004 om 1:19.
JaccoJacco
Doe eens een wijs besluit.. Mawly weet het niet zo goed meer.
Gepost op 21 januari 2004 om 1:19.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Frauen vereinfachen das Leben, veredoppeln die Freude, verdreifachen die Ausgaben
 
Agenda
Deze campaign is in de ijskast geschoven in het deel waar slechts zelden daglicht komt en de temperatuur nooit boven de -18 komt in de hoop toch nog wat van het geheel te kunnen bewaren :-)
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
36x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
5x gespeeld
Onbekend
4x gespeeld
Marco Otter
2x gespeeld
Jacco Trap
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.