Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
- Hoofdstuk 7
7.1Maze
7.2Dicht die poort!
7.3Uitkijken!
+ Hoofdstuk 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | STORYBOOK HENDRIK | HOOFDSTUK 7: WATCH OUT.... SOME SORT OF MAZE?
Dood de demonen, sluit de doorgangDood de demonen, sluit de doorgangGespeeld bij/in Johan Wiersma op 12 mrt 2003
(reacties)
Het stelsel van translokatie gebieden is gelukkig niet echt ingewikkeld, en een ingenieus systeem van afstandhouden en lokatiebepalingen houd de groep op koers naar het centrum; richting de poort! Wat Shanice al vrij snel opvalt is dat wanneer ze een wat grotere afstand heeft van de groep dat het lijkt alsof ze langzamer lopen. Verder wordt hier op dat moment geen aandacht aan besteed. Wanneer ze bij het portaal aankomen blijkt deze te bestaan uit een rode bol met wazige patronen erin. Zo nu en dan lijkt het een weerspiegeling van de omgeving, en dan lijkt het alsof je er doorheen kunt kijken naar de andere kant. De rode bol geeft een sterke blauwe gloed af die het gebied overheerst. Het portaal staat op een groot afgebrand stuk bos en de tatoeage-meester staat op ongeveer 10 meter afstand helemaal verstard. Er wordt nu flink wat geexperimenteerd met hoe het tijdsveld rondom het portaal nu precies werkt. Het blijkt namelijk zo te zijn dat wanneer je dichter bij het portaal komt de tijd langzamer gaat. En in de laatste meters naar het portaal wordt dit effect veel sterker. De tijd staat hier bijna stil. Er wordt eerst een 'greater dispel' richting de doorgang gegooit en deze blijkt best wel effect te hebben. Shanice heeft nog een speciaal boekwerkje die een 'seal gate' mogelijk maakt. De doorgang is nu geblokkeerd. Maar niet voordat er een aantal 'Dretch' naar buiten zijn gekomen, het tijd-stasis-veld is namelijk op dat gebied nu opgeheven door de dispel. Hun is echter geen lang leven meer beschoren, een stevige en vooral ijzige stortbui slaat hen tegen de grond en ze zijn al dood voordat ze de grond raken. Helaas is de poort slechts tijdelijk gesloten, en dus is nog geen minuut later de doorgang weer hersteld. De groep heeft nu een probleem, wanneer ze door het stasis-veld de poort proberen te bereiken zijn ze nog een paar jaar bezig.... En vanaf deze afstand komt er bijna niks doorheen... misschien een 'dimensional door'? Via het schimmenrijk weet Mawly toch nog kontakt te krijgen met de tattoeage-meester. Deze informeert de groep over de stand van zaken en er wordt besloten het stasis veld tijdelijk op te heffen zodat de groep er door kan. Tussen de twee werelden blijkt namelijk een demoon te staan die de poorten in stand houdt. Wanneer deze is verslagen hebben ze nog 30 seconden om weer buiten te komen. Na een rustperiode (er is immers toch nog genoeg tijd) gaat de groep het portaal binnen. Dit blijkt een soort ronde buis te zijn de in het midden dikker is en een kleine kromming vertoond naar links. Meteen valt het tiental demonen op dat de kant van de groep op komt rennen... ze zien er niet echt vriendelijk uit! Wyrnos weet hier echter wel raad mee, een stevige 'lichtning bolt' die in deze dimensie nog eens versterkt wordt ook zorgt dat er alleen nog wat verkoolde resten hun kant op komen. Door de buis heen is de demoon te zien die de doorgang openhoudt, Mawly denkt dat hij om moet lopen en gaat door de andere doorgang naar buiten. Hier staat hij echter op een totaal andere wereld.... recht tegenover een demonen leger! Hij is deze keer behoorlijk slim en stapt meteen weer terug de doorgang in. Binnengekomen blijkt hij achtervolgd te zijn door een 'retriever' dit spinachtig schepsel geeft hem er flink van langs. Shanice roept dat ze bij haar moeten komen voor een 'dimensional door' hierdoor kunnen ze aan de andere kant van de buis achter de demoon komen en is Mawly in staat een flinke klap uit de delen! Helaas is hij vergeten de staf(demon-slaying) waar mee hij slaat te activeren en is blijft er maar een licht klopje over. Wyrnos ziet het zwerk al hangen en haalt een 'finger of death' te voorschijn, deze wordt perfect uitgevoerd en de demoon is verleden tijd geworden. Binnen in de poort is Snogard niet zo gelukkig, de retriever heeft hem nu gevonden als doelwit en blijkt succes te hebben. Snogard wordt meegenomen naar buiten als buit. Gelukkig voor Snogard is hij specialist in ontsnaptechnieken en na een aantal pogingen weet hij zich los te wurmen om er meteen als een haas vandoor te gaan. Immers, nu de demoon in het portaal uitgeschakeld is blijft deze nog maar 30 seconden open staan! Dit probleem is ook bij Mawly doorgedrongen en hij probeert wanhopig kontakt te krijgen met de tattoeage-meester zodat hij hun eruit kan halen. Gelukkig is deze meester meester in het reageren en al snel staat de groep buiten. Tagi stond nog in de buis, en nadat hij gezien heeft dat Snogard niet meer was te redden (op dat moment had Snogard zich nog niet losgewurmd) gaat ook hij snel naar buiten. Snogaard heeft nog nooit zo hard moeten rennen..... de doorgang is al aan het krimpen... Uiteindelijk weet hij toch nog buiten te komen, en aan de goede kant nog wel! Helaas voor zijn schoenzolen, want die zijn door het sluitende portaal afgesneden!
Deze acties waren goed voor 2000 XP de man zoals hieronder vermeldt


KarakterSpelerXPInfo
Mawly Jacco 2.000
Shanice Johan 2.000
Snogard Snoegnud Marco 2.000
Tagi Pake 2.000
Wyrnos Vulridir Sr 2.000
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 14 maart 2003 om 14:23 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
PepijnPepijn
Dretches, Retrievers. Excellent choice of monsters!!!
Gepost op 14 maart 2003 om 21:33.
GlibnessGlibness
Spannend gebeuren daar in Leeuwarden !
Gepost op 5 april 2003 om 12:35.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Met de stille Noordertrom vertrekken
 
Agenda
Deze campaign is in de ijskast geschoven in het deel waar slechts zelden daglicht komt en de temperatuur nooit boven de -18 komt in de hoop toch nog wat van het geheel te kunnen bewaren :-)
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
36x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
5x gespeeld
Onbekend
4x gespeeld
Marco Otter
2x gespeeld
Jacco Trap
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.