DND Versie DND versie 3.5. Dus ook bv de player classes uit de PHB. Verschillende PDF's zijn aanwezig en ik hoop voor de start van de campaign de 3 core boeken in een gedrukte versie te hebben.
Sourceboeken Alle Wizard of the Coast source boeken. De rest in overleg.
Abilities Voor je eerste karakter: Point Buy systeem met 30 punten.
Voor een tweede karakter (omdat je dood bent gegaan of omdat je gewoon wat anders wilt): Point Buy systeem met 28 punten of 4d6 rollen in bijzijn DM.
8 - 0 9 - 1 10 - 2 11 - 3 12 - 4 13 - 5 14 - 6 15 - 8 16 - 10 17 - 13 18 - 16
Hitpoints Op eerste level maximaal voor je class. Vervolg levels: Rollen in het bij zijn van de DM.
Level Advancement We gebruiken de makkelijke manier voor level advancement. - Je krijgt een level erbij wanneer je genoeg XP gekregen hebt voor een volgend level en 10 minuten gemediteerd hebt. - XP wordt pas na een speelsessie "uitgekeerd".
Dat betekend dat je dus nooit tijdens een speelsessie zal levelen, maar altijd aan het begin van de volgende speelsessie nadat je 10 minuten gemediteerd hebt. Als je dus een speelsessie begint met het vervolg van een combat van de vorige keer zal je dus pas na afloop van die combat ergens 10 minuten moeten mediteren om te levelen.
Background Het maken van een (goede) background wordt beloond.
Flaws Indien nodig is 1 flaw toegestaan
Action Points Geen action points (voorlopig)
Starting Gold 150 gp Level 11: 57.500 gp Level 12: 77.500 gp Level 13: 100.000 gp Level 14: 135.000 gp
Rollen van een 1 bij een attack roll Het rollen van een 1 volgt de standaard regels. Een 1 rollen is dus altijd mis. Net als het rollen van een 20 altijd raak is. Een 20 rollen geeft daarbij ook een "threat". Als je meerdere aanvallen hebt, kan je na het rollen van een 1 deze wel uitvoeren.
Healing Spells/Potions Bij het rollen voor healing van je Hitpoints wordt een worp van een '1' of een '2' op een dobbelsteen als een '3' gerekend. (dat is dus geen 1d6+2).
Psionics Psionics zijn niet aanwezig in deze campaign
Achtergrond Bedenk een achtergrond voor je karakter met een paar leuke achtergrond dingetjes. Bedenk of je uit Cauldron wil komen of ergens anders vandaan.
Tips & Bijzonderheden * Je bent dood op -(10 + CON bonus). * Per nieuwe level mogen wizards automatisch 4 nieuwe spreuken leren, gekozen uit de levels die ze (nu) kunnen casten.
Doodgaan Mijn advies: Niet doen. Als je dat dan toch zo nodig moet doen kost je dat de helft van de xp die je nodig had om het huidige level te bereiken. Huh?? Voorbeeld: Je bent level 5. Voor level 5 heb je 10000 XP nodig. Voor level 4 heb je 6000 XP nodig. Je hebt dus 10000-6000=4000 XP nodig om van level 4 naar level 5 te gaan. Als je dood gaat kost het je dus 2000 XP. Wanneer je level 5 bent met 13000 XP, dan houdt je dus nog 11000 XP over en ben je nog steeds level 5.
Back-ups Voor het geval dat, is het handig om een back-up karakter te maken. Deze backup heeft het XP van het karakter nadat het is overleden. Dus min de XP penalty van het doodgaan.
Wisselen van karakter Kost je XP alsof je bent dood gegaan. Een keer per 9 maanden kan je XP kosteloos wissel van karakter.
Soft Cover De errata van PHB V3.5 Errata09242003 geeft het dat softcover alleen geldt voor ranged attacks en niet voor melee attacks. De tekst op bladzijde 151 PHB wordt dan:
Soft Cover: Creatures, even your enemies, can provide you with cover against ranged attacks (not melee attacks), giving you a +4 bonus to AC. However, such soft cover provides no bonus on reflex saves, nor does soft cover allow you to make a Hide check. Damage Reduction Als beschreven in de 3.5 regels, met als extra toevoeging: Weapons with an enhancement bonus of +3 or greater can ignore some types of damage reduction, regardless of their actual material or alignment. The following table shows what type of enhancement bonus is needed to overcome some common types of damage reduction.
BONUS EQUIVALENT - DR TYPE +3 - cold iron/silver +4 - adamantine* +5 - alignment-based
* Note that this does not give the ability to ignore hardness, like an actual adamantine weapon does
Gaze Attacks Each creature within range of a gaze attack must attempt a saving throw, which can be a Fortitude save or a Will save, each round at the beginning of its turn and any time on his turn a creature enters the range of the gaze attack. Confusion/Hold spells To increase game fun the saving throw works somewhat as the pathfinder Hold spell: Each round on its turn (except on the first turn), the subject may attempt a new saving throw to end the effect.
Favored Enemy De volgende is een update van Tabel 3-14: Ranger Favored Enemies Type (Subtype) Examples Humanoid (elf) elf, half-elf Humanoid (human) human Humanoid (orc) orc, half-orc
Traps Magical traps do not detect as magic.
|