Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Oproer 1
5.2Oproer 2
5.3Fire Fire
5.4De Chisel
5.5Following the Map
5.6The Demonskar 1
5.7The Demonskar 2
5.8The Demonskar 3
5.9The Demonskar 4
5.10The Demonskar 5
5.11The Demonskar 6
5.12The Demonskar 7
5.13SpiegeltjeSpiegeltje
5.14DEMON
5.15Hulptroepen
5.16Vuurreus
5.17Shoppen en inpakken
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 5 : THE DEMONSKAR LEGACY
The Demonskar 6The Demonskar 6Gespeeld bij/in Johan te Grou op 5 mrt 2014
(reacties)

Er wordt nog een stukje van het grotten stelsel onderzocht.
Ook wordt het geluid van een hamer gehoord.
Voordat dat onderzocht wordt is er besloten om te overnachten in de kamer waar het valhek opgehaald kan worden. Het is een goed verdedigbare positie.

De volgende ochtend is het geluid van een hamer weer te horen.
Atelia gaat op onderzoek uit en ziet dat er een smid aan het werk is bij een groot blauw vuur.
Deze smidse lijkt ongeveer 10x10x5 foot groot te zijn. Het blauwe vuur is buitengewoon heet en lijkt op een magische manier in stand gehouden te worden. Een aantal kapotte aambeelden liggen in het vuur op te warmen.
De smid blijkt een fire giant te zijn.

Atelia gaat op een gegeven moment onzichtbaar met de giant aan het spelen door zich voor te doen als andere personen. Ook laten een paar leden van de groep zich aan de fire giant zien.

Hij blijkt niet meteen aan te vallen. Hij ziet de groep schijnbaar niet zo als een bedreiging.
Hij wil wel een deal maken: hij is bezig een MW armor te maken en wil deze graag betoverd hebben. Omdat hij zijn adventure groep heeft verlaten is het niet meteen makkelijk voor hem om een tovenaar te vinden die zijn armor wil betoveren.
Hij stelt voor dat de groep een tovenaar voor hem gaat vinden om het armor te betoveren en deze dan weer naar hem terug brengen.

Dat wil de groep eventueel wel doen, maar ze moeten eerst hier hun opdracht uitvoeren.
Dat is prima wat de fire giant betreft want hij is ook niet helemaal klaar.
Als beloning zal de fire giant een armor maken voor de aap van Sharlie.

Nu de kamer nog even wat beter bekeken wordt valt het Cordre op dat de kooi die in de hoek staat wel erg mooi glimt. Een beter inspectie doet hem vermoeden dat de kooi van zilver en platina is gemaakt.
Ook heeft de kooi wat magische symbolen opgegraveerd. Maar wat deze symbolen precies betekenen gaat zijn pet te boven.

KarakterSpelerXPInfo
Atelia Pake 800
CorDre Vulridir Sr 800
Malbek the Beastmaster Jeff 800
Sharlie Jacco 800
Toubou Tibesti Tuning 800
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 6 april 2014 om 0:27 uur.
Reacties van bezoekers (21 reacties)
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)

Magische symbolen? Had je eerder gezegd, CorDre! Kun je ze tekenen? 


Gepost op 6 april 2014 om 3:24.
JohanDM (Johan)

Omschrijving 'smidse' aangepast.


Gepost op 6 april 2014 om 11:52.
JohanDM (Johan)

@Cordre: rol maar 1x een d20 in dit verhaal met de 1d20 knop en we zullen zien hoe goed Cordre ze weet te tekenen en hoeveel hij de symbolen nog onthouden heeft.
@Malbek: rol maar 1x een d20 in dit verhaal met de 1d20 knop en we zullen zien wat Malbek er van snapt.


Gepost op 6 april 2014 om 12:05.
DobbelaarDobbelaar
Jeff heeft er voor gekozen om bij dit verhaal dobbelstenen te gooien.
Het resultaat: Op 06-04-2014 om 12:47 is gegooid: een d20 met als resultaat een 15
Gepost op 6 april 2014 om 12:47.
JeffJeff

Knowledge (Arcana) +13
Knowledge (Planes) 13
Knowledge (Nature) +10
Knowledge (Dungeoneering) +10
Knowledge (Religion) +10
Spellcraft +19


Gepost op 6 april 2014 om 12:50.
JeffJeff

@Hendrik - kan ik ook selecteren om als "Malbek" een dobbelsteen te rollen? ;-)


Gepost op 6 april 2014 om 12:51.
JohanJohan

Lieve Fire giant toegevoegd.


Gepost op 6 april 2014 om 14:10.
JeffJeff

Ah. Hmmmm.


Gepost op 6 april 2014 om 14:29.
TuningTuning

@Jeff: In theorie zou dat natuurlijk kunnen, maar het ontwerp leent zich er niet echt voor...


Gepost op 6 april 2014 om 15:34.
TuningTuning

Had ie geen ogen?


Gepost op 6 april 2014 om 15:34.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Famous last words
How much will you give me for this idol I found (cursed)?
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.