Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
4.1Umber Hulk
4.2Umber Hulk 2
4.3Jared and Red Dragon
4.4Gedonder Daaronder
4.5Rustig Daaronder
4.6Into Bhal-Hamatugn
4.7In Bhal-Hamatugn 1
4.8In Bhal-Hamatugn 2
4.9In Bhal-Hamatugn 3
  Extra plaatje
4.10In Bhal-Hamatugn 4
4.11In Bhal-Hamatugn 5
4.12In Bhal-Hamatugn 6
4.13In Bhal-Hamatugn 7
4.14In Bhal-Hamatugn 8
4.15Bhal-Hamatugn-Devil
4.16Bhal-Hamatugn-Swarm
4.17Bhal-Hamatugn-Pluis
4.18Bhal-Hamatugn-Zenith
4.19Bhal-Hamatugn-Zenith
4.20Zenith Splintershiel
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 4 : ZENITH RESCUE
Bhal-Hamatugn - PluisjeBhal-Hamatugn - PluisjeGespeeld bij/in Johan te Grou op 14 aug 2013
(reacties)

Na een nachtje slapen wordt Sharlie weer opgeknapt door Cordre. Ze heeft meteen weer meer kleur op de wangen.
Opnieuw wordt koers naar de tempel gezet.
Hier aangekomen zijn de visjes nog steeds in het water. Na even nadenken bedenkt Atelia om het net aan het metalen hek te laten zaken aan twee touwen. De visjes kunnen nu naar de andere kant. Maar hebben nog wat lokaas nodig. Wat dry rations van Cordre werkt niet echt.
Een paar afgehakte armen van een paar overleden Kuo Toa’s werkt beter. Later volgen ook nog de benen en de romp.
Nu de meeste visjes aan de andere kant zijn gaat het net snel weer omhoog.

Nu de deur nog. Volgens Atelia zit daar nog steeds een val op. Hier wordt weer over nagedacht, totdat Malbek maar weer een slecht beestje oproept.
Deze loopt zonder vermoeden op de deur af en doet deze open. Hij wordt al weggeblazen voordat deze de deur open kan doen.
Een tweede celestial aapje zou het beter kunnen doen. Ook deze wordt weggeblazen voordat deze de deur open kan doen.
Toubou is het zat en gaat scheef boven de deur hangen en doet de deur open. Met zijn blote handen. Gelukkig is hij snel genoeg en weet de val te ontwijken. Met zijn ontwijkende methoden weet hij zelfs alle schade te ontwijken. Hij mompelt iets van zijn grote teen in een ijzeren pijp gedaan die bij het plafond toevallig uit de muur kwam en bliksem afleiden via die pijp.

De kamer achter de deur ziet er veel te verdacht uit door dat er allemaal gaten in de muur zitten. Even zoeken en Toubou vindt al een val.
Aan de overkant van de kamer bevindt zich weer een deur.

Sharlie heeft vervolgens het idee gekregen om de deur met de elektrische val los te halen. Leuk als souvenir. Maar na een paar klappen gaat de deur aan de andere kant open en daar staat pluisje. Hij gromt: “Blijf van mijn deur af!!!”.
Sharlie vindt dat wijze raad en besluit te vertrekken.

Toubou is buiten de kamer halverwege de trap blijven staan en wil wel eens zien wat daar aankomt.
Het duurt niet lang of daar komt Pluisje de zwarte draak al aan. Deze springt door de bedreigings ruimte van Toubou heen en dat is voldoende voor Toubou om uit te halen.
De draak is dreigender dan Toubou dacht zo dichtbij en Toubou mist behoorlijk. Het is dan ook tijd om meteen te vertrekken.

Cordre wil toch nog een Geluids lans naar de draak sturen. Deze komt wel goed aan.
De draak weet dit te beantwoorden door een straal zuur op Sharlie, Aapie en Cordre te schieten. Dat komt voor iedereen hard aan. Aapie dacht eerst het zuur te ontwijken, maar het zuur ketste van de muur af en kwam alsnog volledig over Aapie heen.
Dan de algemene aftocht met Sharlie voorop.

De draak lijkt niet te volgen en om de hoek in relatieve veiligheid wordt vlug besloten om de draak wel of niet aan te vallen. Vooral Toubou wil graag naar de draak.
Na wat behulpzame spreuken wordt besloten toch naar hem toe te gaan.

Net voor Toubou zijn neus gaat de deur met de val weer dicht.
Toubou weet hoe het kunstje moet om weer open te doen en doet deze meteen weer open.
Behendig weet Toubou de val weer te ontwijken.
Via het plafond van de kamer met de val ziet Toubou de draak in de ander kamer om de hoek staan. Toubou haalt uit met zijn ketting en weet een flinke klap te verkopen.
De draak beloont dit met een flinke zuurstraal die net zo hard aankomt. Ai dat deed zeer.


Gepost door Johan op 15 augustus 2013 om 11:16 uur.
Reacties van bezoekers (71 reacties)
JohanJohan

En daar is het verhaaltje al met plaatje. Speciaal voor Jacco, dan weet hij wat er gebeurt is. :-)


Gepost op 15 augustus 2013 om 11:22.
JohanJohan

Ik heb sinds gisteren ook een Rules compendium. Is wel erg handig om regels in op te zoeken!!
Ben er wel blij mee.


Gepost op 15 augustus 2013 om 11:23.
TuningTuning

Ooooh! Snel met verhaal ... nice !


Gepost op 15 augustus 2013 om 11:30.
TuningTuning

Ik dacht dat ik een AoO gedaan had met een fatale mis, daarna ben ik em meteen gesmeerd om naast een onzichtbare Atelia te gaan staan?
Daarna om het hoekje terwijl de rest een halve aftocht doet...


Gepost op 15 augustus 2013 om 11:32.
JohanJohan

Inderdaad, alleen AoO. Heb het aangepast.


Gepost op 15 augustus 2013 om 12:01.
JaccoJacco

he jakkes....dit is eng!

Wel spannend!

 


Gepost op 15 augustus 2013 om 13:05.
JeffJeff

Was er een zwarte map vol kaartjes naast de Rules Compendium? Ik ben beide kwijt :-)
Dat krijg ik als ik Shaken ben, raak ik helemaal in de war :-)


Gepost op 15 augustus 2013 om 17:44.
JeffJeff

Je bent een stukje vergeten... Malbek Malbek Malbek ;-)

Malbek werd bang maar Toubou was in gevaar, dus schoot hij ook even op de draak. Flink mis. Toen trokken we allemaal terug, en kon de angst regeren (Dragon Fear/ Shaken). Hij is lang bang en besluitloos geweest maar wanneer iedereen er voor wilde gaan kon hij zichzelf een beetje weer aanzetten om mee te werken.
"Kijk nou, hier komt iets stoers," zegt hij. Vervolgens verschijnt een klein smurfje dat niks doet.

"O jee...."


Gepost op 15 augustus 2013 om 17:48.
JeffJeff

Pluisje volgens Malbek: https://lh3.googleusercontent.com/-vLES9sAp1AI/UDzp1g7UMWI/AAAAAAAAM5s/eVx5okXDbns/w800-h800/BlackDragon.jpg 


Gepost op 15 augustus 2013 om 17:50.
TuningTuning

Duidelijk een zwarte draak...


Gepost op 15 augustus 2013 om 18:01.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
1 ding is zeker, een olifant poept meer dan een apotheker
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.