Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
4.1Umber Hulk
4.2Umber Hulk 2
4.3Jared and Red Dragon
4.4Gedonder Daaronder
4.5Rustig Daaronder
4.6Into Bhal-Hamatugn
4.7In Bhal-Hamatugn 1
4.8In Bhal-Hamatugn 2
4.9In Bhal-Hamatugn 3
  Extra plaatje
4.10In Bhal-Hamatugn 4
4.11In Bhal-Hamatugn 5
4.12In Bhal-Hamatugn 6
4.13In Bhal-Hamatugn 7
4.14In Bhal-Hamatugn 8
4.15Bhal-Hamatugn-Devil
4.16Bhal-Hamatugn-Swarm
4.17Bhal-Hamatugn-Pluis
4.18Bhal-Hamatugn-Zenith
4.19Bhal-Hamatugn-Zenith
4.20Zenith Splintershiel
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 4 : ZENITH RESCUE
In Bhal-Hamatugn 6In Bhal-Hamatugn 6Gespeeld bij/in Johan te Grou op 22 mei 2013
(reacties)

Het gevecht gaat nog even door




Maar na verloop van tijd wordt het duidelijk dat het beter is om de aftocht te blazen.
Georganiseerd vertrekt iedereen weer daarbij helaas het levensloze lichaam van Uan achter moeten laten.

De grote kano wordt weer genomen om naar de overkant te varen. De groep wordt nog wel door enkele Kut Toa’s achtervolgd. Ze schieten nog wat bliksem, maar de groep vaart al snel uit de actie radius van de bliksem.
Aan de overkant wordt de steile wand weer beklommen. De kano kan helaas niet meegenomen worden want die is veel te zwaar en log om snel te vervoeren.Voor de zekerheid wordt de kano dan maar lek gehakt.
De achtervolging wordt daarna gestaakt door de Kuo Toa’s.

Er wordt besloten om eerst deze groten maar eens te verlaten en bij Jared te kijken de koning van Anduria.
Hier aangekomen wil hij alles weten hoe het zijn knights is vergaan. Waarna natuurlijk weer een feestmaal wordt opgezet in teletubie land.

Het verlies van Oletia is een schok voor Jared.
Gelukkig heeft Jared net op dat moment een andere Knight op bezoek die net terug is van een missie.
Atelia wordt aan de groep voorgesteld. Een vrouwelijke elf. Ze doet iets met magie en wordt als snel als vervanging door de groep geaccepteerd.



Gepost door Johan op 18 juni 2013 om 10:07 uur.
Reacties van bezoekers (21 reacties)
JohanJohan

Het verhaaltje van 4 weken geleden.
Ik heb vast wat gemist. Als je dat aangeeft, kan ik het nog toe voegen.


Gepost op 18 juni 2013 om 10:11.
JaccoJacco

Dit lijkt mij correct.

 


Gepost op 18 juni 2013 om 10:17.
JeffJeff

Needs more cowbell. And more Malbek :-)


Gepost op 19 juni 2013 om 19:41.
JeffJeff

http://www.funnyordie.com/videos/80a71ef8cb/more-cowbell 


Gepost op 19 juni 2013 om 19:42.
TuningTuning

Ik heb gister niet kunnen vinden dat tiny creatures geen 5-foot step mogen nemen. Heeft iemand het toevallig wel gevonden of weet waar dat staat in de boeken?

Voorlopige standpunt wat betreft mijn karakter de onderhandelingen: Maak maar af!
(Ondanks het feit dat als speler ik donders goed weet dat de DM een TPK warning heeft afgegeven. Ik laat mij daarom graag overtuigen door de rest van de groep ;-))


Gepost op 20 juni 2013 om 7:52.
JohanJohan

Even voor de regel n$%kers:
Ik wist gisteren niet meer helemaal precies hoe het zat, maar het komt neer op:
Tiny creatures hebben geen 5 ft base, maar een 2,5 foot base. Er kunnen 4 tiny creatures in een 5 foot square. Een 5 foot step hebben ze dus niet, maar een 2,5 foot step. Dat laatste lees ik niet direct, maar heb ik denk ik zelf bedacht. :-)
Als ze dus een 5 foot square oversteken is dat dus een normale move en krijgen ze een attack of oppertunity. Als ze dus aan komen vliegen dan kunnen ze in het 5 foot vakje van een tegenstander stoppen. Ze staan dan van de 5 foot square in het 2,5 foot vakje het verst van de tegenstander vandaan. Als ze dan veilig willen naderen moet ze de ronde later een 2,5 foot step doen en dan staan ze tegen hun tegenstander aan. Dan kunnen ze nog niet aanvallen want Tiny en kleiner creatures hebben 0-ft reach.
Ze moeten dus een ronde later nog een 2,5 foot step doen en dan staan ze in het vakje van de tegenstander en kunnen ze aanvallen.
Of ze kunnen een AoO accepteren en in 1 keer in het vakje van de tegenstander lopen/vliegen en meteen aanvallen.

Ik begrijp dat er ergens iets nog niet klopt want een large creature zou op die manier een 10 foot step kunnen nemen. Dat klopt ook weer niet helemaal denk ik.
Maar ik hoop dat jullie begrijpen waar het idee vandaan kwam? :-)


Gepost op 20 juni 2013 om 13:00.
JohanJohan

Wat wel staat beschreven:
- a Tiny creature (such as a cat) typically occupies a space only 2-1/2 feet across
- Creatures that take up less than 1 square of space typically have a natural reach of 0 feet,
- Tiny or smaler creatures can’t reach into adjacent squares
- Tiny or smaler creatures can’t flank an enemy


Deze laatste zegt dus dat die one round summons van Tiny creatures in een vijand zijn sqare niet werken als flanking.
Bld 149 PHB


Gepost op 20 juni 2013 om 13:13.
JohanJohan

Kan verder ook niks vinden dat tiny creature geen 5ft step kunnen nemen.
Dus hoe groot of klein je ook bent, een 5 ft step is voor iedereen gelijk. :-)

Met als enige uitzondering: creatures met max movement van 5 ft kunnen geen 5 ft step nemen. PHB 144.
Dat is dan ook weer duidelijk.


Gepost op 20 juni 2013 om 13:37.
TuningTuning

:-D Helemaal


Gepost op 20 juni 2013 om 14:49.
JaccoJacco

Dat wordt dan nog vrij lastig. Na mijn portie ellende met poison, bestow curse en nog een ziekte enzovoort enzovoort heb ik zo'n hekel aan dit poppetje gekregen dat ik hem gewoon dood wil.

Ik ben als speler overtuigd dat Johan in dit geval het beste met ons voor heeft. Maar als karakter heb ik zoiets van donder op. Dood aan de uberAC. Daarbij zijn ze evil en per defenitie dus niet te vertrouwen. Liever trots dood dan een dealtje met zon lopende karper. Dus twee stemmen om dit poppetje uit zijn miserable ondergrondse leven te verlossen voor!

is Cordre verstandig of dwergs :)  En is Malbek dwergs?

 


Gepost op 20 juni 2013 om 15:54.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Nu komt de aap door de mand
 
Agenda
We spelen in Grou.
 Juli 2018
MaDiWoDoVrZaZo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
187x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
86x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
153x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Marc te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.