Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Malachite Fortress 6Malachite Fortress 6Gespeeld bij/in Johan te Grou op 23 jun 2010
(reacties)

Nu Coryston Pike bevrijd is van haar martelingen in de martel kamer, weet ze te vertellen dat er nog meer gevangen zijn.
Het onderzoek wordt voortgezet en een deur in de kamer van de gevangenen bewaarders wordt geopend.
Deze blijkt te leiden naar een groot cellen complex met 14 cellen.
Hier zitten nog een 4 tal gevangen.
Krylscar Endercott – male human met een grote bek – 24 jaar
Deven Myrzal – male human die het allemaal niet meer ziet zitten en bang is om opgegeten te worden – 18 jaar
Irruth Mercadi – female human zit angstig in de hoek – 36 jaar
Jasper Drundlesput – male gnome met wiskundige formules – 74 jaar

Ook wordt er een kamer gevonden met de simpele bezittingen van de gevangenen.
Waar mogelijk word dit terug gegeven aan de gevangenen.
De hele colonne met 3 kinderen en 5 volwassenen zet zich in beweging naar de volgende deur die nog niet onderzocht is.
Oletia opent weer een deur en een 10 foot brede gang wordt zichtbaar. Oletia en Sharlie gaan op onderzoek uit, maar worden al gauw verrast door een luide knal dat verderop uit de gang komt. Ook wordt Sharlie geraakt door een stuk ijzer dat langs de muur zoeft. Oletia wordt op een haar na gemist.
Het gaat allemaal zo snel dat het allemaal voorbij is voordat Malbek het doorheeft.

Wanneer de stukken ijzer weer een keer langs komen en weer raken, is het algemene besluit dat het hier te gevaarlijk is voor de gevangenen en dat die eerst maar terug moeten naar Cauldron.

Eenmaal weer terug in Cauldron is iedereen overgelukkig om weer terug te zijn in de stad. Ze hadden niet gedacht om Cauldron ooit nog weer te zien.
De kinderen wordt naar de Temple van St. Cuthbert gebracht waar iedereen met open armen ontvangen wordt. Jenya heet iedereen welkom en is extra blij te zien dat de kinderen meegekomen zijn. Tot ze merkt dat Terrem er niet bij is. Ze is erg benieuwd wat er allemaal gebeurd is. Het verhaal over de beholder baart haar zorgen.
Maar ze is toch blij dat er zoveel mensen en kinderen gered zijn en dat de bedreiging van de ontvoeringen nu gestopt is.
De groep wordt uitgenodigd om morgen de avond dienst bij te wonen.

De beloning van 2000 gp wordt aan de groep gegeven en die wordt snel verdeeld onder de 5 leden. Als extra bonus krijgt iedereen nog een potion of Cure Moderate Wounds
Vervolgens brengt de groep de kinderen weer terug naar het kindertehuis.
Hier zijn ze erg blij dat drie kinderen weer terug zijn. Ook een beetje teleurgesteld dat Terrem er niet is. Ze hopen maar dat hij nog leeft en misschien ooit weer terug komt.
Het avondmaal wordt aan de groep opgedragen en de groep wordt gevraagd hier aan mee te doen.

’s Middags worden nog de nodige inkopen en verkopen gedaan.
Een wandelende kist wekt het nodige opzien en Sharlie besluit om de kist een stukje mee te nemen het bos in. Bomen heeft Max nog nooit gezien en hij vindt ze wel leuk.
Sharlie vindt helaas geen opdringerige dieren in het bos en besluit weer naar Cauldron te gaan.

De volgende dag is het schip met Healing belts binnen gekomen en de hele groep is nu uitgerust met een healing belt.
Wel zo handig in die gevaarlijke omgevingen.

Ook wordt weer een uitstapje van 30 minuten gemaakt naar de Malachite fortress.
De gevaarlijke gang wordt eerst maar even met rust gelaten en een andere kamer wordt bezocht.
Dit lijkt een kamer van bewakers te zijn. Via een klein halletje wordt een kamer gevonden met een grote stoel, heeeel veel doodshoofden en een paar dieren huiden.
Dit lijkt de kamer van Kazmojen te zijn. Sharlie is er van overtuigd dat hier een geheime kamer moet zijn die vol met loot ligt.
En ja natuurlijk vindt ze weer een geheime deur.
Deze leidt naar een kamer met drie kisten en heel veel bling bling.
De kisten worden meteen gewantrouwt, want die gemene mimic moet hier nog zitten.
Malbek roept een krab op om de kamer eens goed te gaan onderzoeken.

Met tegenzin gaat de krab op onderzoek uit. Tot hij tegen de gong loopt. Deze slaat hem op zijn kop en de krab zit in de soep. De mimic is gevonden.
Laat mij maar zegt Malbek en hij stormt de kamer in. Verandert van gedachten en cast een spreuk die de kamer met bling bling nog veel meer laat glitteren.
Dan komt hij tot de ontdekking dat hij alleen in de kamer staat met een gemene mimic. Deze neemt zijn kans en slaat Malbek tot moes.
Een hevig gevecht ontstaat en de mimic blijkt een zeer gemeen type te zijn die hard van zich af kan slaan. Even lijkt het erop dat de groep het onderspit moet gaan delven.

Cordre wordt een wandelende fakkel en wil de mimic graag knuffelen. Dit gebeurd wat sneller dan hij wilde en Cordre gaat onderuit.

Toubou weet Cordre te redden en langzaam weer op de been te brengen. Oletia schiet van afstand op de kist, terwijl de Mimic zich bezig houdt met beesten die door Malbek en Sharlie opgeroepen zijn (en Sharlie? roept die nu ook al beesten op???).

Na een moeizaam gevecht weet Cordre, nog steeds een wandelende fakkel, de mimic te verleiden tot een liefde volle knuffel. Dit wordt Cordre bijna fataal, maar de mimic brandt daardoor ook helemaal op.

Gelukkig levert dit zware gevecht wel wat op als de kamer eens goed bekeken wordt.

Kist 1:
4 grote ijzeren sleutels
4225 sp

Kist 2:
450 gp
Silver crescent moon pendant on a silver chain (30 gp)
Potion of darkvision 2x
Hoop waardeloze zwarte ijzeren muntjes

Kist 3:
Honderden glazen knikkers

Verder ligt her en der verspreid in een oak cask, fungal cask en in shields etc:
2219 cp
696 sp
1451 cp
522 gp
900 sp
Chain Shirt MW
Studded Leather Armor MW
Short Bow, composite mighty +2 strength
Silvered 2-bladed sword
Darkwood shield
180 sp
Large Steel Shield
362 cp
19 gems:
6 blue quarts a 10 gp
4 carnelians a 50 gp
4 peridots a 75 gp
2 white pearls a 100 gp
1 pink pearl a 250 gp
2 aquamarines a 500 gp

Ivory horn set with bloodstone (450 gp)
Walking cane with silver angel shaped handle (55 gp) with compartment with potion of Cure Moderate Wounds



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Opa 300
Malbek the Beastmaster Jeff 300
Olétia Smooth Handyhand Eric 300
Sharlie Jacco 300
Toubou Tibesti Tuning 300
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 24 juni 2010 om 22:13 uur.
Reacties van bezoekers (71 reacties)
JohanJohan

Dat is snel. Het verhaal staat er al!!!Smile


Gepost op 24 juni 2010 om 22:18.
JohanJohan

Tijdens een voetbal wedstrijd heb je daar wel even tijd voor.Cool


Gepost op 24 juni 2010 om 22:18.
JohanJohan

En de XP!!


Gepost op 24 juni 2010 om 22:30.
JeffJeff
Wow! Nog tien mimics hebben we 3e level spreukjes!
Gepost op 24 juni 2010 om 23:10.
EricEric

en gevangenen bevrijden Jeff. Maar dan zetten we ze terug in de cel en bevrijden we ze nog eens, en nog eens Laughing


Gepost op 24 juni 2010 om 23:12.
EricEric

nice loot

wat zei de detect magic over deze items?
Olétia will de 2 witte en de roze parel wel. Das 450gp alvast


Gepost op 24 juni 2010 om 23:14.
JohanJohan

De twee potions zijn magisch.


Gepost op 25 juni 2010 om 10:17.
Olétia Smooth HandyhandOlétia Smooth Handyhand (Eric)

Die boog is toch te groot voor mij en ik heb geen extra sterkte om voordeel van die +2 te hebben.


Gepost op 25 juni 2010 om 11:31.
EricEric

als als niemand die cmw potion persé wil, dan is er nog ruimte genoeg in Olétia haar potionbelt. Enuh, geen reactie is akkoord gaan :-P


Gepost op 25 juni 2010 om 11:33.
JeffJeff

Ik wil ook wel meer healing - Malbek kan zich vaak niet inhouden als hij een Aberration ziet! Smile


 


MW Chain shirt: Sharlie
Potion of Darkvision (1): Oletia
Potion of Darkvision (2): Oletia
Potion of Cure Moderate: Oletia/ Malbek/ Meer geďnteresseerden?
Mighty Composite Shortbow (+2 Str): Toubou
Silver 2-bladed sword: nog niemand
Darkwood shield: nog niemand
Heavy Steel Shield: nog niemand


Gepost op 25 juni 2010 om 19:16.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Groen op de sloot en rijp op de daken hebben met elkaar in't geheel niets te maken
 
Agenda
We spelen in Grou.
 Januari 2018
MaDiWoDoVrZaZo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
180x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
77x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
World of Trap
19x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
146x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Marc te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.