Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
The Riddle of the MimicThe Riddle of the MimicGespeeld bij/in Opa te Sint Annaparochie op 17 mrt 2010
(reacties)

Via een wat gebrekkige communicatie komt de groep er achter dat er in de Malachite Fortress een slaven handelaar is die Kazmojen heet.
Ook moet er nog een tweede kist zijn, maar die is hier gelukkig niet meer. Die kist is een zeer vals exemplaar en is blijkbaar naar Kazmojen gegaan.
Met veel handgebaren probeert de groep de kist duidelijk te maken dat ze op zoek zijn naar Kazmojen. De kist wordt gevraagd of hij kan helpen.
De kist wil dat wel, maar verveeld als hij hier al lang rondhangt zonder wat te doen te hebben heeft de kist ook wel zin in wat vermaak.
De kist wil wat hebben en maakt dat via een riddle duidelijk.

The sleeping king has it not
But he is not to blame for that

Automatics do not stink
Without it they do not think

Animated and cast away
They use it from someone else anyway

One thing is it all
But many tentacles will freeze us all

Go and get me my delicious
And I will get you down

Na hard denken komt de groep er niet uit en vraagt om een hint.
De kist geeft als hint: de slapende koning bevindt zich ten westen van hier.

Weer terugkerend naar het westen komt de groep bij de plaatst waar Malbek in de val was gelopen. Nu wordt de westelijke deur open gedaan welke uitkomt in een kamer met een houten schakelaar en twee gegraven gangen. Sharlie gaat meteen experimenteren met de schakelaar en denkt dat als ze die omhoog zet dat de val in de vorige gang dan niet af zal gaan. Ze zet de schakelaar om en loopt zonder na te denken meteen naar de val en loopt er over heen. De val blijft dicht. Probleem opgelost.

Via een gegraven gang wordt een langwerpige ruimte van 10 x 30 foot bereikt. Hier loopt Oletia bijna in een val, maar weet zich net op tijd te redden. Verder wordt hier niks gevonden.
Een andere gegraven gang komt uit in een grote kamer met verschillende hoogte nivo's.
Een stenen trap komt uit op een overloop, waar vandaan twee andere trappen weer naar een hoger nivo lopen.

Op het overloop is een gezicht van een gnome in de muur gebeiteld.
Op het hoogste nivo is de achterwand helemaal beschilderd met raderwerken en andere gnoomse kleine onderdelen.
Voor die achterwand bevindt zich een grote troon waar een gnome in zit te slapen. Deze gnome heeft een kroon op zijn hoofd en heeft een scepter beet.

Wanneer Cordre het overloop betreed begint het stenen gezicht te spreken:
"If you wish an audience with the king, place your finest coin in my mouth".

Cordre gooit na even denken een goud stuk in de mond. Deze verdwijnt en Cordre loopt weer verder. Cordre gaat meteen de achterwand bekijken en onderzoeken.
Malbek, Oletia en Sharlie gaan ook naar boven en krijgen hetzelfde verhaal te horen. Ook zij gooien een goud stuk in de mond .
Toubou bewaakt de ingang.

Er wordt van alles onderzocht en Sharlie vindt een geheime compartiment in de rechterarmleuning van de troon. Deze opent ze en de koning begint te spreken:

"Betrayed we are by our own magic
One by one we fade away
Jzadirune is lost! Oh, how tragic!
We curse the vanishing day".

Allemaal goed en wel, maar haar blik wordt ook getrokken door de glimmende muntjes die in het compartiment liggen. Wel geteld wel 79 gp.
De koning wordt ook verder door haar onderzocht of hij wel echt is. Zijn neus wordt dichtgeknepen en meer van dat soort fratsen, maar volgens Sharlie is hij echt.

Malbek gaat de koning onderzoeken en kijkt eens of zijn spiegel wel beslaat door de adem van de koning. Dat gebeurt niet en Malbek weet zeker dat het een illusie moet zijn.

Sharlie is ondertussen een experiment aan het doen met het stenen hoofd. Ze gooit een goudstuk in de mond en rent naar boven om te zien of het goudstuk in het geheime compartiment is terechtgekomen. Dat blijkt zo te zijn.

Cordre heeft de hele achterwand onderzocht, maar kan niet meer vinden dan dat het een mooie tekening is van allemaal interessante onderdelen.

In de troonzaal is ten noorden en ten zuiden een deur. De zuidelijk deur loopt naar een kamer waar de groep al geweest is. De noordelijke deur bevat een letter waar de sleutel niet van gevonden is.
Besloten wordt om de deur te laten voor wat het is en weer terug te gaan naar de gang waar Malbek in de val liep.

Deze gang wordt verder onderzocht en de eerste de beste deur die ze tegenkomen wordt geopend. Hierachter bevindt zich een kamer van 20 x 20 foot groot.
Deze wordt betreden en Sharlie snuift eens in de lucht en zegt: "Ik ruik dat hier weer een geheime deur moet zitten. Laat ik eens goed gaan zoeken.".
Na een kort onderzoek vindt ze weer een in de zuidelijk muur. Deze geheime deur komt uit in een ruimte met weer een houten schakelaar en drie kisten.
De kisten waren voorzien van hangsloten, maar deze zijn er met geweld af geslagen. De kisten zijn verder leeg.
Sharlie loopt naar de schakelaar en haalt deze resoluut over. Zo, nu is de val waar Oletia bijna in liep ook dicht.

De enige uitgang in deze kamer is een gegraven gang, welke uitkomt in de zuidkant van een grote kamer.
Zodra deze kamer benadert wordt ziet Sharlie een figuur wegrennen door een noordelijke gang. Verrek, dat lijkt wel weer een skulk. Erachteraan!
Maar niet voordat deze kamer vlug onderzocht en veilig gesteld is.
Vakkundig wordt deze kamer door de groep betreden en snel bekeken of er meer gevaar is.
Malbek roept ondertussen een spin met tremor sense op zodat deze die slecht zichtbare skulk kan opzoeken.

De groep zet de achtervolging van de skulk in. De spin leidt de weg naar een kamer.
Net als de spin de kamer binnenloopt, wordt deze geraakt door een zak met plakkerig spul en plakt de spin aan de vloer vast.
In de kamer zijn twee tafels waarvan een omgegooid is en een andere rechtop staat. De skulk heeft zich verschanst achter de omgegooide tafel.
Op de rechtopstaande tafel liggen een hele hoop glaswerk spulletjes. De vloer is bezaaid met glaswerk en andere rotzooi. In de hoek bij de skulk ligt een hoop vodden.
Wat ook opvalt is dat dit de eerste skulk is die kleren en stof om het lichaam heeft. De anderen waren zo goed als naakt.

Sharlie loopt naar de skulk toe en wil hem slaan, maar voor ze zover is komt de hoop vodden in de hoek tot leven en deelt een mep uit en probeert Sharlie ook meteen vast te pakken.
Dit weet Sharlie gelukkig tegen te houden.

Oletia komt de kamer ook binnen en schiet een pijl op de skulk. Toubou komt aanlopen en gaat ook in gevecht met de skulk. Cor dre en Malbek komen uiteindelijk ook aan.
Malbek ziet zijn spin staan, vastgeplakt aan de grond, precies op het punt waar Malbek wilde staan. "Ik heb ook niks aan jou. En je staat ook nog in de weg. Hup, weg met jou. Ga maar weer terug naar waar je vandaan kwam.".

De skulk weet goed van zich af te slaan en het hoopje vodden blijkt ook raak te kunnen slaan.
Elke keer als Sharlie gemept wordt, probeert deze Sharlie ook meteen vast te pakken.
Oletia staat pijlen te schieten, Toubou loopt heen en weer en mept, Sharlie staat klappen op te vangen, Malbek doet zijn magie en Cordre slaat en verzorgt healing. Een door malbek opgeroepen krab moet voor krab soep zorgen

De tegenstanders lijken het allemaal te kunnen weerstaan. Telkens weten ze de klappen en pijlen en magie te ontwijken.
Sharlie doet uiteindelijk een stapje terug en het hoopje vodden zoekt een nieuwe tegenstander. Malbek biedt zich meteen aan en wordt door de mangel genomen. Eerst een flinke mep en daarna meteen vastgepakt. "He, hoe ontweek Sharlie dat zo makkelijk?" Dat is toch niet zo makkelijk als het eruit ziet en de dwerg wordt dan ook vast gegrepen.
De krab grijpt en knijpt op het stukje vodden, maar deze gaat onverminderd door met Malbek.
Steeds meer wordt Malbek in de vodden gewikkeld en verdwijnt op laatst helemaal.

Ondertussen is de aandacht van de groep nu verdeeld over de skulk en de vodden.
In het warrige gevecht wordt er maar moeilijk raak geslagen of geschoten.
Malbek weet niet meer wat boven en onder is en krijgt vreemde gedachtes die hij nog maar net kan weer staan.
Malbek wordt geslagen, hij krijgt verkoelende genezende magie over zich heen.
De aanval op Malbek zijn gedachten blijft maar door gaan en worden steeds moeilijker te weerstaan. Na nog een flinke klap op zijn hoofd (was die klap van de vodden of van een van zijn groepsleden?) is Malbek volledig confuus en is hij er van overtuigd dat hij die klap van een van zijn groepsleden kwam. Aangemoedigd door die vreemde gedachten in zijn hoofd weet Malbek zeker dat iedereen gek geworden is en dat ze op hem slaan. "Dat gaat zomaar niet! Ik zal ze leren!

KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 100
Malbek the Beastmaster Jeff 100
Olétia Smooth Handyhand Pake 100
Sharlie Jacco 100
Toubou Tibesti Tuning 100
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 19 maart 2010 om 13:00 uur.
Reacties van bezoekers (27 reacties)
JohanJohan

Eerste stukje verhaal met de riddle voor eric.


Gepost op 19 maart 2010 om 13:05.
JaccoJacco

kijk en nu is het allemaal nog leuk, maar straks krijgen we een alternatief voor Mexiaanse Wrap

 


Gepost op 19 maart 2010 om 13:19.
JeffJeff

Hmmm - toch wel een slecht zichtbare skulk? Of kwam dat alleen door de slechte lichtomstandigheden?


Gepost op 19 maart 2010 om 15:05.
JohanJohan

Is meer bedoeld dat skulks slecht zichtbaar zijn. Dacht dat Malbek ergens achteraan stond toen de skulk voorbij kwam rennen. Malbek zal de skulk dus niet waarschijnlijk niet eens gezien hebben. Maar meer op instinct gereageerd hebben. Zodra iemand zei skulk denkt MAlbek: skulk? slecht zichtbaar --- spin oproepen.


Gepost op 19 maart 2010 om 15:34.
JeffJeff

Ahhh... maar zowel skulks als die andere gasten hadden altjid een miskans, toch? En deze niet - is dat expres?


Gepost op 19 maart 2010 om 15:53.
PakePake
kon oletia alleen het raadsel horen, of kon het ineens common?
Gepost op 19 maart 2010 om 16:05.
PakePake
volgens mij wil het geen illusies, maar een lekker spinnetje.
Gepost op 19 maart 2010 om 16:05.
Vulridir SrVulridir Sr

Oletia heeft het vertaald.

Spelen in Wytgaard is geen probleem voor mij. Ik denk dat het voor Johan misschien een punt


Gepost op 20 maart 2010 om 10:10.
JeffJeff

Johan a une image de ce monstre des ordures?

Leuk, translate.google.com ...


Gepost op 20 maart 2010 om 12:33.
JeffJeff

Zat door het boekje te bladeren - wist je dat een Spiritual Weapon de Damage Reduction negeert?


Gepost op 21 maart 2010 om 10:36.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De kat in de zak stoppen
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.