Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
MimicingMimicingGespeeld bij/in Johan te Grou op 3 mrt 2010
(reacties)

Van de Theater gaat de groep verder op pad en komt via een gang in een grote 70 foot lange kamer terecht. Hierin bevinden zich een 20 - tal voetstukken evenredig verdeeld over de 70 foot lange kamer.
Wat hier ooit tentoon gesteld is geweest, kan alleen maar naar geraden worden. Zeker is dat het nu niet meer aanwezig is.
"Waar gaan we nu heen? We zouden naar het noorden."
"Ja, maar hier naar het westen is ook nog een kamer die we niet gehad hebben. Laten we daar eens kijken."
"Ja, maar ... naar het noorden dan?"
"Dat doen we straks wel."
"Eens kijken hier is een deur met een "E" erop. Die sleutel hebben we nog niet."
"Hé kijk een stuk verder op aan de ander kant van de kamer is ook een deur. Deze deur heeft de letter "Z". Die sleutel hebben we wel."
Deze "Z" deur opent naar een vierkante kamer met een muurtekening. De muurtekening stelt een platte grond voor en na even vergelijken komt Oletia er al snel achter dat die gelijk is aan de platte grond die ze van Keygan gekregen heeft.
Hé, volgens die plattegrond zou ten noorden van deze kamer een gang moeten zijn, maar ik zie alleen maar een muur?
Laten we dat eens gaan onderzoeken. Na een grondig onderzoek zijn de meeste leden van de groep er wel van overtuigd dat de muur een illusie is.

Kunnen we dan nu weer terug en verder gaan waar we naar het noorden zouden trekken?
Ja, maar hier is ook een nieuwe gang met twee deuren. Volgens Oletia is er ten oosten hiervan ook nog een stukje grot wat nog niet onderzocht is. Als we hier nu toch zijn kunnen we dat ook wel even onderzoeken.
Terwijl Oletia al de deur aan de oostkant aan het onderzoeken is, loopt Malbek een paar foot voorbij de deur als plotseling de grond onder hem opent. Hij probeert zich nog ergens vast te grijpen, maar dat lukt niet meer en valt naar beneden. Auw!
Malbek zit in een ruimte die 10 x 10 foot is. In de zijkant van de kamer bevinden zich spiesen. He, waar zouden die voor zijn?
De groep is nog aan het kijken hoe ze Malbek moeten helpen, als de vloer zich alweer sluit.
Een mechanisme begint te werken en Malbek wordt met vloer en al gekanteld en valt nu als het ware op de zijkant met de spiesen. Alweer Auw!
Boven Malbek doet de groep verwoede pogingen om de vloer weer te openen.
Dat lukt uiteindelijk, maar niet voordat Malbek weer een keer heen een weer geslingerd is.
Met een stuk touw wordt Malbek uiteindelijk uit deze nare val gehaald en staat hij weer met beide benen op vaste grond.

Oletia gaat hierna onverstoorbaar weer verder met het openen van de oostelijke deur.
Achter deze deur is een lege kamer en via een gegraven achteruitgang komt de groep in een klein 10 x 10 foot kamertje. Deze kamer kunnen ze betreden ze door uit de gegraven gang een stukje omhoog te klimmen. Ze komen dus eigenlijk via een gat in de vloer binnen.

Het lijkt erop dat de kamer geen enkele deur heeft. Maar zodra Sharlie haar hoofd door het gat omhoog steekt, knippert ze maar een keer met haar ogen en begint meteen weer te praten over een geheime deur in de oostelijke muur.
Geen geheime deur is veilig voor haar elfen ogen.
Via de geheime deur komen ze in een grote kamer. Verschillende wapen rekken hangen aan de muur en een kist staat in het midden van de kamer. Een vogel kooi staat op de kist. De wapen rekken zijn helaas helemaal leeg.
Behoedzaam wordt de kamer verkent en als Toubou te dicht bij de kist komt begint deze te bewegen en verschijnt er een mond met een rij tanden.

Malbek roept meteen de hulp van een Kaorti in.
De kist begint zelfs geluid te maken, iets wat een taal zou kunnen zijn, maar niemand verstaat wat de kist zegt.
Klaar voor een eventuele aanval wordt de kist van verschillende kanten benaderd.
De Kaorti die door Malbek opgeroepen is cast voor de zekerheid een verzwakkende spreuk op de kist. Voor het geval deze toch iets kwaads in gedachten heeft.

Langzaam maar zeker lijkt het erop dat de kist niet gaat aanvallen en alleen maar een taaltje brabbelt die ze niet kunnen verstaan.
Oletia raakt de kist zelfs aan en komt meteen vast te zitten. Na wat touw trekken komt ze gelukkig weer lost.
Het lijkt erop dat de kist honger heeft en Sharlie en Malbek besluiten een paar verslagen skulks te halen zodat het wat te eten heeft.
Oletia heeft een spreuk om te begrijpen wat de kist zegt. Hiervoor moet ze de kist wel aanraken. Iets wat ze natuurlijk liever niet doet. Ze benaderd de kist heel voorzichtig en raakt de kist aan. Ze komt meteen vast te zitten. Ze lijkt wel aan de kist vastgeplakt. Na wat heen en weer getrek komt ze gelukkig weer los.

Gelukkig kan ze nu verstaan wat de kist zegt. Helaas kan ze niet terug praten.
De kist brabbelt wat over eten, en honger en dat hij al een tijdje niet meer eten gekregen heeft.
Op dat moment komen Sharlie en Malbek weer terug met de skulks en leggen deze voor de kist neer. Dat is een lekker maaltje.

KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 400
Malbek the Beastmaster Jeff 400
Olétia Smooth Handyhand Pake 400
Sharlie Jacco 400
Toubou Tibesti Tuning 400
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 18 maart 2010 om 14:53 uur.
Reacties van bezoekers (7 reacties)
JohanJohan

Eindelijk het stukje verhaal van 2 week geleden.


Gepost op 18 maart 2010 om 14:59.
PakePake

Joehoe


Gepost op 18 maart 2010 om 15:52.
JaccoJacco

zoow..vette xp voor die kist

 

oh en johan, kun je het raadseltje voor eric online zetten..die vind ie altijd harstikke leuk

 


Gepost op 18 maart 2010 om 16:01.
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)

Leuk!Wat waren dat goeie tijden, toen!

Maar... ik keb het niet verzwakt. Dat is Necromancy en daar kan ik niks mee. Ik ken gelukkig een Kaorti die daar wel wat van af weet :-)


Gepost op 18 maart 2010 om 16:03.
PakePake

raatseltjes?


Gepost op 18 maart 2010 om 20:32.
PakePake

Olétia raakte de kist aan om de spreuk te kunnen doen. Niet voor de lol. Staat nu in een vreemde volgorde. Toch eerder je verhaaltjes opschrijven ;)


Gepost op 18 maart 2010 om 20:34.
JohanJohan

Correcties gemaakt in het verhaal voor de spreuk van Oletia en de actie van de Kaorti.


Gepost op 19 maart 2010 om 12:52.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
He was the kind of man who walked into an Amsterdam hash-bar, and ordered it with eggs.
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.