Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Exploring the Dungeon 2Exploring the Dungeon 2Gespeeld bij/in Johan te Grou op 17 feb 2010
(reacties)

Na dit gevecht opent de groep een willekeurige deur. Dit is een deur met de gnoomse letter 'R' erop. Waarschijnlijk wordt deze deur gekozen omdat de groep in het bezit is van de sleutel. Ze komen in een kamer waar allemaal kostuums en andere verkleed artikelen liggen.

Ooit lagen deze allemaal keurig in de 6 grote kisten die in de kamer staan, maar ze liggen nu over de hele kamer verspreidt.
Sharlie gaat meteen weer lopen zoeken naar geheime deuren. Ze ziet er meteen 1 op de achterwand. Deze was wel heel gemakkelijk zichtbaar.
De kamer met de kostuums wordt snel doorzocht, waarna Sharlie en Malbek besluiten om door de geheime deur te gaan. Behoedzaam wordt de nieuwe kamer onderzocht terwijl Oletia en Cordre de kamer met de kostuums nog even wat verder onderzoeken. Toubou dekt de aftocht bij de deur waar ze door naar binnen zijn gekomen.
Sharlie en Malbek bevinden zich in een kamer met een deur met de gnoomse letter 'U' en een gegraven gang die verder doorloopt.
Sharlie en Malbek onderzoeken de hopen puin die hier liggen, maar vinden alleen maar stenen (van het waardeloze soort).
Ze besluiten de gegraven gang wat verder te gaan onderzoeken.
Deze loopt een stukje door en krijgt na 20 ft een afslag naar links. Na 30 ft slaat de gang af naar rechts. De afslag naar links opent in een grote verlichte kamer met 4 pilaren en een podium aan de andere kant.
Sharlie onderzoekt de gang verder en gaat rechtsaf de hoek om. Ze komt uit in een grote kamer, maar door gebrek een licht kan ze weinig zien en besluit weer terug te gaan.

Oletia en Cordre zijn ondertussen ook verder gelopen en ook Toubou komt de nieuwe kamer ingelopen.
Op dat moment vormen twee lichamen zich uit de muur en vallen Toubou aan. Hij wordt aan twee kanten geflankeerd en wordt een paar keer geraakt.
Gebruik maken van zijn momentum loopt hij snel een stukje verder om bij de aanvaller vandaan te komen.
Deze slaan Toubou nog een keer en vertrekken dan uit de kamer. Toubou en Cordre weten ze bij het verlaten van de kamer nog een keer terug te slaan.

Volgens Toubou zijn dit weer van die salamander figuren, maar deze zijn wel heel erg vaag en nog minder zichtbaar dan normaal.
De achtervolging wordt ingezet door de groep en Cordre loopt zo snel mogelijk naar de uitgang van de volgende kamer om deze te blokkeren voor de salamander figuren. Deze maken hier dankbaar gebruik van door, terwijl Cordre langs hun loopt, nog een keer op Cordre te kunnen slaan.
Maar de rest van de groep heeft de salamanders nu ook weer gezien en weten al snel één neer te slaan.
De laatste salamander krijgt een kans om zich over te geven, maar deze vecht door tot het bitter einde. Dit moet hij dan ook al snel bezuren.
Ze worden snel onderzocht, maar blijken behalve de rapier waar ze mee vochten geen spullen bij zich te hebben.

De toch wordt voortgezet naar de grote verlichte kamer met het podium. Als dit podium benaderd wordt, verschijnt er een persoon van achter een gordijn.
Dit blijkt het begin te zijn van een toneel stuk dat opgevoerd wordt. Het gaat over een dryad die verliefd wordt op een ranger en een vijand van de ranger, een 'wereboar', die de liefde tussen die twee kapot probeert te maken door de heilige boom van de dryad kapot te maken.

Al snel wordt de groep duidelijk dat dit een illusie is en na het toneelstuk gaan ze het podium onderzoeken. Een trapdoor wordt gevonden en geopend. Er bevindt zich een donkere ruimte onder het podium. Deze wordt van alle kanten bekeken en Malbek cast een detect magic om te onderzoeken of er ook magie in deze ruimte is.
Het wachten duurt Oletia te lang en ze besluit de ruimte verder te gaan onderzoeken. Wat had haar moeder ook alweer gezegd over donkere ruimtes en daar alleen naar binnen gaan?

Ze is dan ook nog maar net binnen of ze wordt meteen gegrepen door een tentakel achtig iets. Ze wordt in haar nek gegrepen en meteen bij het luik weggetrokken.
Tegelijkertijd wordt het luik door een andere tentakel dichtgeklapt.

De groep probeert meteen het luik open te maken en Oletia te hulp te schieten, maar dat is lukt niet meteen. Oletia worstelt ondertussen met de tentakels, maar die heeft haar zo goed beet dat ze niet eens kan praten.

Na verwoede pogingen wordt het luik geopend en weet Oletia zich eindelijk los te rukken van het beest.
Cordre heeft een spel gecast en gaat gehuld in vlammen voor Oletia staan.
Toubou heeft het monster geïdentificeerd als een choker.
Malbek heeft ondertussen een krab opgeroepen en weet Oletia te redden door deze krab met Oletia van plaats te laten verwisselen.
De krab valt het monster aan, maar wordt door de choker naar zijn eeuwige zee gestuurd.

Cordre zijn hersens moeten wel helemaal gekookt zijn door de vlammen die van hem afslaan, want hij staat daar maar voor de choker: 'come get me'.
Daar laat de choker dan ook niet op wachten en begint meteen te slaan en te worstelen.
Cordre kijkt tijdens de worsteling blij en hoopvol naar de choker, maar zijn blik verandert na een paar seconden in verbijstering. Het werkt niet, hoe kan dat nu? Volgens Gond zou het toch ... Aha, eindelijk het beloofde effect treedt in. De choker wordt verbrandt door de vlammen en valt meteen dood neer.
Jahooo!!!!

Na dit gevecht wordt Oletia weer een beetje opgelapt en wordt de ruimte onderzocht.

Er wordt gevonden: een mandoline, een mooie cloak, een klein boekje met een slot erop, een wand en een stalen sleutel met de letter 'J' erop.

Malbek cast een detect magic om te kijken of de items magisch zijn. De cloak, het kleine boekje met een slot erop en de wand stralen volgens hem magie uit.
Meteen probeert Malbek te achterhalen wat de voorwerpen kunnen. De cloak weet hij al snel te identificeren als een cloak of resistance +1, de wand is een raadsel voor hem.

Oletia kan je even meedenken over die wand? Oletia cast ook een detect magic, kijkt indringend naar de wand, maar krijgt er geen idee over.
Het boekje wordt nu door Malbek onderhanden genomen. Het komt wel bekend voor, maar wat het nu is? Als het maar open kon, dan krijgt Malbek misschien een beter idee.

Oletia, zou je dit slot kunnen openen?
Oletia bekijkt het boekje goed, onderzoekt of er ook vallen op zitten, maar kan niks vinden.
Ze begint met het openen van het slot, maar dat valt nog niet mee. Er zit een goed slot op het boekje. De eerste pogingen falen dan ook jammerlijk.
Nu gaat ze er eens goed voor zitten en neemt haar tijd ervoor en ja hoor, na een paar minuten springt het slot open.
Malbek begint meteen in het boekje te bladeren en ziet dat het een spellbook is.

Cordre heeft nu intresse in de wand en cast een detect magic om deze eens goed te onderzoeken. Hij zet al zijn magische kennis in om een idee over de wand te krijgen.
Wat het is kan hij niet achterhalen. Hij denkt niet dat het een wand voor een cleric is.

KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 360
Malbek the Beastmaster Jeff 360
Olétia Smooth Handyhand Pake 360
Sharlie Jacco 360
Toubou Tibesti Tuning 360
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 22 februari 2010 om 21:11 uur.
Reacties van bezoekers (118 reacties)
JohanJohan

AAARRGGGHHHH, ook hier slaat de " dubble qoute toe.
Wat een moeite om het verhaal toe te voegen.


Gepost op 22 februari 2010 om 21:19.
JohanJohan

Alles maar omgezet naar de ' enkele qoute en het werkt eindelijk.


Gepost op 22 februari 2010 om 21:20.
JeffJeff
Mooi verhaal Johan!
Kunnen we een poging doen die dingen te identificeren met Spellcraft? Ook al vertrouw ik alles hier beneden niet echt - ik werd vanochtend al misselijk en vaag!
Gepost op 22 februari 2010 om 22:55.
PakePake

Nice :)


Gepost op 22 februari 2010 om 23:51.
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)
Yeah, Benign Transposition is mijn nieuwe favoriete spreuk. En van Oletia ook :)
Gepost op 23 februari 2010 om 0:06.
JeffJeff
Spellcraft +10 voor Malbek. Misschien met een assist van de mooie, maffe Oletia?
Identificeren via Spellcraft zijn alternatieve regels achterin Magic Item Compendium (onder andere)...
Gepost op 23 februari 2010 om 0:10.
JeffJeff

Magic Item Compendium:  Identify the properties of a magic item using detect magic: Spellcraft DC 25 + caster level/2

Pathfinder methode: Identify the properties of a magic item using detect magic: Spellcraft DC 15 + item's caster level

Wizard website artikel: (LINK) Potion DC 25, Scroll DC 20+spell level, Arms & Armour DC 30, Wondrous Items (minor DC 25, medium DC 30, major DC 40), Wands DC 30, Rods DC 35, Rings & Staffs DC 40

Genoeg om iets te bedenken? Ik heb nog een paar Detect Magics Smile

Malbek krijgt +2 als het om Conjuration gaat - dat is +12, met assist +14. Bijna een 50% kans voor een minor wondrous item, en misschien een 20% kans voor de wand. Meer als we Pathfinder-methode proberen. Alles wat ons geld en tijd bespaart is mooi meegenomen. (Identify = uitrusten, 100gp per item, nog eens uitrusten)


Gepost op 23 februari 2010 om 0:34.
JaccoJacco

fijn stukje johan


Gepost op 23 februari 2010 om 9:18.
TuningTuning

Beter!


Gepost op 23 februari 2010 om 10:02.
JohanJohan

Malbek cast een detect magic om te kijken of de items magisch zijn. De cloak, het kleine boekje met een slot erop en de wand stralen volgens hem magie uit.
Meteen probeert Malbek te achterhalen wat de voorwerpen kunnen. De cloak weet hij al snel te identificeren als een cloak of resistance +1, de wand is een raadsel voor hem.

Oletia kan je even meedenken over die wand? Oletia cast ook een detect magic, kijkt indringend naar de wand, maar krijgt er geen idee over.
Het boekje wordt nu door Malbek onderhanden genomen. Het komt wel bekend voor, maar wat het nu is? Als het maar open kon, dan krijgt Malbek misschien een beter idee.

Oletia, zou je dit slot kunnen openen?
Oletia bekijkt het boekje goed, onderzoekt of er ook vallen op zitten, maar kan niks vinden.
Ze begint met het openen van het slot, maar dat valt nog niet mee. Er zit een goed slot op het boekje. De eerste pogingen falen dan ook jammerlijk.
Nu gaat ze er eens goed voor zitten en neemt haar tijd ervoor en ja hoor, na een paar minuten springt het slot open.
Malbek begint meteen in het boekje te bladeren en ziet dat het een spellbook is.


Gepost op 23 februari 2010 om 10:29.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Beter een half spreekwoord,
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.