Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Secret doors everywhereSecret doors everywhereGespeeld bij/in Jeff te Leeuwarden op 2 dec 2009
(reacties)

... continued

Deze maken het de groep nog knap lastig. Ook al is Yuathyb al bewusteloos en geen gevaar meer besluit Sharlie om net zo lang door te gaan met knijpen dat Yuathyb het leven laat.
CorDre probeert Yuathyb nog te healen maar komt te laat.
Daarna moeten de onderdanen van Yuathyb aangepakt worden. Maar dat is nog best lastig in die mist. Hoe kunnen die klere beesten zich zo makkelijk door de mist heen bewegen? En dan ook nog goed raak steken. Wat voor truckjes gebruiken zij? Klote mist.


Uiteindelijk vluchten de onderdanen tegen de grote overmacht.


Toubou besluit er achter aan te rennen, maar uit de mist is het eigenlijk knap donker en Toubou heeft geen licht meegenomen. Daar weet een tegenstander goed gebruik van te maken en valt meteen weer aan.


Malbek en CorDre komen Toubou gelukkig te hulp. CorDre maakt licht en Malbek tovert een spin tevoorschijn. Deze spin weet gelukkig waar de tegenstander zich bevindt zonder dat deze last heeft van de schaduwen en de goede verstop technieken.


 


Uiteindelijk moet een van de onderdanen het onderspit delven en een weet te ontsnappen. Ook een tweede opgeroepen spin weet de laatste onderdaan niet meer te vinden.


 


Er wordt weer gegroepeerd en de wonden worden gelikt. Meteen wordt de tafel weer verschoven de geheime deur geopend. Hoopvol wordt er naar binnen gestapt en …. Leeg. De hele kamer is leeg. De schat waar op gerekend was is schijnbaar in de nacht verplaatst.


Yuathyb is slimmer dan gedacht. Yuathyb is schijnbaar gecompliceerder dan in de eerste plaatst gedacht was.


 


Sharlie gaat de muren nog maar eens onderzoeken naar geheime deuren en verrek. De eerste plaatst waar ze de muur aanraakt voelt het alsof er een kleine oneffenheid in de muur zit. Dit zou wel eens nog een geheime deur kunnen zijn.


Dit geeft ze door aan Oletia die de boel maar eens goed moet onderzoeken.


Ondertussen zoekt Sharlie naar nog meer geheime deuren. En er wordt maar liefst nog een geheime deur gevonden.


 


Oletia heeft ondertussen de 1e geheime deur op vallen onderzocht en niks gevonden. Vervolgens de deur geopend. Deze draait een halve slag op het midden punt van de deur en een kamer wordt zichtbaar. Sharlie kijkt de kunst bij Oletia af en opent ondertussen ook de 2e geheime deur die op eenzelfde manier geopend wordt.


 


Oletia stapt door de eerste geheime deur en ziet een ijzeren kist staan met daarachter een harnas te grote van een gnome.


Toubou stapt de kamer ook binnen en gaat het harnas op een afstandje onderzoeken. Het heeft een helm op die gedeeltelijk het hoofd en gezicht beschermd. Daarbinnen is het leeg. Gelukkig maar. Voorzichtig wil Toubou de helm van het harnas afslaan, maar dat lukt niet want het zit muurvast.


 


Plotseling komt het harnas tot leven en gaat meteen tot de aanval over. Toubou krijgt rake klappen en is zover gewond dat deze meteen de kamer verlaat.


Oletia houd stand en gaat volop in de verdediging voor de deur opening staan zodat dit vreemde harnas de kamer niet kan verlaten.


Oletia ontwijkt de klappen zo actief mogelijk en slaagt daar wonderbaarlijk goed in.


Maar het harnas weet van geen ophouden en gelukkig krijgt Oletia hulp van Malbek en Sharlie. Terwijl Toubou gehealed wordt door CorDre.


Iedereen die het harnas aanvalt krijgt weer klappen terug en het harnas kan hard slaan.


Een koude straal opgeroepen door Malbek raakt het harnas, maar het heeft niet de uitwerking die Malbek had verwacht.


Sharlie doet haar best om het harnas te raken, maar heeft haar dag niet zo en mist keer op keer. Een opgeroepen spin door Malbek weet het harnas wat af te leiden, maar de spin is al snel weer vertrokken.


 


Nu komen ook Toubou en CorDre helpen en wordt het harnas van vier kanten aan gevallen, terwijl Malbek bolts aan het schieten is.


Er worden raken klappen uitgedeeld, maar het harnas blijft doorgaan.


CorDre moet zich keer op keer healen met zijn wand om in leven te blijven. Maar na elke healing weet het harnas hem weer te raken en doet de healing weer teniet.


Oletia is nog steeds goed aan het verdedigen en weet af en toe de aandacht van het harnas te trekken en oei. Uiteindelijk weet het harnas haar een flinke klap te geven.


Ook Sharlie krijgt er flink van langs met een zeer gelukkig mep van die hamer. Dat is erg pijnlijk en trekt ze even niet meer. Healing is zeer welkom.


Malbek schiet maar door met bolts, maar heeft schijnbaar nog wat oefening nodig want niet een bolt weet te raken. Sommige bolts schieten maar rakelings langs Toubou.


 


CorDre weet Sharlie er weer bovenop te krijgen. Nu heeft Sharlie het begrepen en begint er flink op los te meppen. Met een aantal rake klappen vliegen de stukken blik om je oren.


Toubou weet met een ferme laatste klap het harnas neer te krijgen.


 


Op het nippertje want de pas aangeschafte wand rookt van het vele gebruik en is alweer zo goed als leeg.


De groep is even een moment aan het bijkomen en de wonden te likken.


De samengetrokken bilspleten worden weer ontspannen en ze kunnen weer normaal ademhalen.


 


Na dit heftige gevecht wordt de ijzeren kist bekeken. Nadat Oletia deze op vallen onderzocht heeft en op vakkundige wijze het slot geopend heeft wordt de inhoud bekeken.


Niks. Helemaal niks. Weer niks? Wat is dit voor k(@^e dungeon. Verdwaasd wordt er wat in de kist gevoeld naar dubbele bodems etc. Echt niks. CorDre kijkt ook eens in de kist en zegt dat deze gewoon gevuld is hoor. Zie maar. Hij haalt er een drietal beeldjes van rook quarts uit, een mother of pearl-inlaid board with matching pieces (schaakspel), een klein zakje met drie witte parels.


Het harnas is helemaal kapot en is niet meer te repareren. Wel liggen er twee Gnome Hooked Hammers die volgens CorDre van zeer goede kwaliteit zijn.


 


In de kamer achter de 2e geheime deur zijn ondertussen drie kisten gevonden waar volgens Sharlie magische runes op staan. Malbek onderzoekt deze kisten met detect magic en vindt inderdaad magie op de sloten van de kisten. Na nog wat langer concentreren komt Malbek tot de conclusie dat dit magie van de Illusie school is.



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Opa 540
Malbek the Beastmaster Jeff 540
Olétia Smooth Handyhand Eric 540
Sharlie Jacco 540
Toubou Tibesti Tuning 540
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 5 december 2009 om 15:31 uur.
Reacties van bezoekers (40 reacties)
JohanJohan

En ook meteen het verhaal van afgelopen woensdag.


Gepost op 5 december 2009 om 15:35.
JohanJohan

En ook XP


Gepost op 5 december 2009 om 16:09.
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)

Cor heeft me ingehaald door zich in te zetten VOOR DE VIJAND!

We moeten al die loot vinden, want ik kan óf slecht schieten, óf scolls gaan kopen. Natuurlijk mis ik - ik ben tenslotte een boekenwurm en geen Ranger.

 


Gepost op 5 december 2009 om 17:26.
JaccoJacco

lekker hoor..adnkje

 


Gepost op 5 december 2009 om 22:18.
EricEric

Ik zie, ik zie wat jullie niet zien en dat is dat Mariska woensdag pas ca 21:30 thuis is. Vraag is dus of we in Wytgaard kunnen spelen.


Gepost op 13 december 2009 om 12:25.
JaccoJacco

as woensdag? wat mij betreft is dat goed, de woensdag daarop heb ik wederom een koopavond en kom ik later, verzoek is dus derhalve sint anne (marc) of Leeuwarden (jeff) op die dag. 23-12  (als niemand er tussenuit naait - kerstavond)

 


Gepost op 13 december 2009 om 12:34.
EricEric

kerstavond is 24


Gepost op 13 december 2009 om 12:36.
JohanJohan

Kerstavond is voor zolang ik mij kan herinneren op de 24e. :-)
Dus daar zullen we geen last van hebben.

Komende woensdag (16e) dus in wytgaard? Als ik maar niet weer mijn spullen vergeet. :-)

Woensdag de 23e dan bij jeff in leeuwarden?


Gepost op 13 december 2009 om 14:52.
EricEric

jeff is prima, als het wat hem betreft ook kan


Gepost op 13 december 2009 om 15:31.
JeffJeff

23e - geen probleem!


Gepost op 14 december 2009 om 1:12.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Tienmaal is scheepsrecht
 
Agenda
We spelen in Grou.
 September 2018
MaDiWoDoVrZaZo
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
187x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
89x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
153x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Marc te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.