Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Negotiations gone Bad Negotiations gone Bad Gespeeld bij/in Opa te Sint Annaparochie op 18 nov 2009
(reacties)

Y. haalt zoals afgesproken de rat van Keygen uit een kamertje en geeft deze aan de groep mee. De party neemt de rat en de bewusteloze groepsleden mee en beklimt de trappen naar boven.

Een maal weer in de winkel van Keygen worden de wonden gelikt en besloten om naar de tempel van St. Cuthbert te gaan.

Ook al is het al donker trekt het toch nog wel wat bekijks als de groep bebloed en met twee bewusteloze humanoids over straat lopen.

Aangekomen in de tempel ziet Jenya de groep binnen komen en roept meteen alle clerics bij elkaar om healing te geven.

De 10 clerics doen hun best om iedereen weer op te knappen. Als ze na vele healing spreuken klaar zijn is iedereen gelukkig weer helemaal opgeknapt.

Na een paar momenten bedankt Jenya al haar clerics voor al hun healing. Dat geeft Toubou de ingeving om ook een dank je wel te mompelen.

De rest van de groep is schijnbaar te druk bezig om te bedanken…

 

Terwijl de clerics de kamer weer opruimen en schoonmaken is Jenya benieuwd naar wat er allemaal gebeurd is.

Als eerste wordt er gevraagd om de doorgang naar de ondergrondse stad te bewaken zodat er niet iemand kan ontsnappen.

Alec Tercival vertrekt meteen in zijn blikken harnas op zijn zwarte heavy warhorse.

 

Daarna wordt het hele verhaal verteld. Jenya is zeer geïnteresseerd en vraagt vaak om verheldering als een stukje niet duidelijk is.

Het verhaal eindigt met de afspraak die er met Y. gemaakt is. Nu is een potion of Break Enchantment, Remove Disease of een Remove Curse nodig.

 

Jenya geeft aan dat er wel een potion of Remove Disease is, maar dat die wel kostbaar zijn. De groep verwacht eigenlijk dat de kerk die gewoon gratis beschikbaar stelt omdat ze een opdracht voor de kerk doen en daar ook deze resources bij horen.

Jenya legt uit dat de groep in opdracht van de kerk een opdracht uitvoert en best een korting wil geven op de spullen die ze kunnen leveren, maar dat dit niet de snoep van hun vader is en dat ze zoveel kunnen snoepen als ze maar willen.

De kerk heeft ook zijn onkosten en heeft ook geld hun inkomsten nodig om hun goede daden te doen. Voor het onderzoek naar ontvoerde kinderen is een som van 2500 gp beschikbaar gesteld en daar moeten ze het mee doen.

Dit levert een zeeeer lange discussie op dit tot diep in de nacht duurt.

Jenya houdt voet bij stuk en er wordt afgesproken dat ze een korting van 20% krijgen en het potion dus 600 gp kost.

Omdat de groep schijnbaar erg hard geld nodig heeft word ook toegezegd om een collectie bij de kerk te gaan houden zodat de bevolking ook kan betalen om de ontvoeringen op te lossen.

De bevolking wil toch zeker ook dat het opgelost wordt zodat er geen ontvoeringen meer plaatsvinden en ze hun ontvoerde familie leden en vrienden weer terug gaan zien.

 

Keygen wordt weer verenigd met zijn rat, maar is natuurlijk nog wel zeer bezorgd over zijn vrouw.

 

De kerk wordt daarna verlaten en iedereen gaat naar zijn huis of verblijfplaats om te slapen.

Een donatie aan de kerk voor alle healing was op zijn plaatst geweest.

 

CorDre vertrekt naar de shrine van Gond. Daar is niemand meer aanwezig, maar de twee broers die de shrine beheren wonen vlakbij. Paulpin Rallascant en Querban Tamolak zijn thuis. CorDre verteld een stukje van het verhaal en vooral de mechanische apparaten die hij tegen gekomen is. Daarbij laat hij ook de mooie steen die in een apparaat gevonden is.

Volgens Paulpin is die van een goede kwaliteit en redelijk prijzig. Als CorDre het wil zou hij hem morgen naar een opkoper kunnen brengen die hij goed kent en er een goede prijs voor zal geven.

 

Oletia komt ook helemaal bebloed bij haar oom en tante aan. Deze zijn erg bezorgd om haar en vragen wat er allemaal gebeurd is. Daar schrikken ze hevig van en willen niet meer dat Oletia terug gaat. Ze kan wel dood gaan. Ze mag eerst op haar kamer blijven en bijkomen van haar belevenissen. Voor de zekerheid gaat heer deur op slot.

 

De volgende dag is Paulpin al vroeg op pad om de edelsteen te verpatsen. Hij komt weer terug bij CorDre en geeft trost een zakje vol met goudstukken. 500 gp heeft hij voor de steen weten te krijgen.

 

De groep komt na een goede nachtrust weer bij elkaar. Oletia heeft schijnbaar weten te ontsnappen.

 

Ze is ook nog langs de Blue Crater Academy gegaan voor informatie over Jzadirune te krijgen. Ze krijgt een verhaal over de historie en het ontstaan van Jzadirune en Cauldron te horen.

 

De opbrengst van de edelsteen wordt gebruikt om de potion te kopen en ze gaan weer op weg naar Keygen zijn winkel. Daar staat weinig subtiel een groot heavy warhorse voor de deur.

Dat is toch wel wat opvallend en er wordt verzocht dat Alec deze wil verplaatsen.

Vannacht is er volgens Alec niemand door de geheime deur gekomen.

 

Onderweg naar Jzadirune vinden ze een briefje:

 

Dit is het domein van Koning Yuathyb.

 

Als je leven je lief is waag je je hier niet zonder uitnodiging of afspraak.

 

Met een afspraak of uitnodiging kan je doorlopen.

 

Als je beslist de koning wil spreken zonder afspraak, dan wacht je hier tot je opgehaald wordt.

 

Schijnbaar heeft de koning geluisterd naar de uitspraken van een van de groep en daar maatregelen voor genomen. De groep heeft een afspraak en loopt vervolgens door.

 

Vlakbij de verblijfplaats van koning Yuathyb wordt weer een briefje gevonden:

 

Hallo CorDre, Malbec, Oletia, Sharlie en Toubou

 

 

Probeer niks uit te halen als we elkaar weer zien.

De vorige ontmoeting kennen jullie de afloop nog van.

 

Als voorzorg bevindt één onderdaan van mij zich in de stad, als deze geen teken van mij meer krijgt gaat er een brief naar de burgemeester waarin staat beschreven dat alle ontvoerde mensen en kinderen omgebracht zijn door jullie onvoorzichtig handelen.

 

Door slecht te handelen hebben jullie het op je geweten dat alle dorpelingen omgebracht zijn. Jullie worden met naam in de brief genoemd.

 

Mijn onderdanen zullen daar voor zorgen.

 

Probeer dus geen dingen uit te halen als we elkaar weer zien want ik ben op meer dan één manier voorbereid.

 

Laat dit een waarschuwing zijn, zodat we allemaal blijven leven.

 

Yuathyb is schijnbaar goed voorbereid.

Bij Yuathyb aangekomen wordt na wat geaarzel de potion aan Yuathyb gekomen.

Nu is het weer tijd voor onderhandelingen. Want de afspraak is weer niet duidelijk.

Na een overleg besluit de groep maar verder te lopen en niet meer op Yuathyb in te gaan. Alleen CorDre ziet er nog heil in en overlegd verder. Er wordt weer even in discussie gegaan en plotseling wordt het Sharlie allemaal te veel en valt Yuathyb aan.

Deze verwacht het niet om te worstelen en delft al snel het onderspit. Maar niet voordat hij weer een magische mist weet op te roepen. Hierin komen ook twee kleine creaturen door de mist Yuathyb te hulp.

 

To Be Continued



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 260
Malbek the Beastmaster Jeff 135
Olétia Smooth Handyhand Pake 135
Sharlie Jacco 135
Toubou Tibesti Tuning 135
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 6 december 2009 om 10:02 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
JohanJohan

Eindelijk het verhaal van twee weken geleden.


Gepost op 5 december 2009 om 15:28.
JohanJohan

En ook de XP


Gepost op 5 december 2009 om 16:09.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als de hoed groot is, zit er veel lucht in het hoofd
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.