Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Funny Little DungeonFunny Little DungeonGespeeld bij/in Johan te Grou op 21 okt 2009
(reacties)

Toubou krijgt een rake klap en maakt hiervan gebruik om met de klap mee terug geslingerd te worden bij het beest vandaan.
Maar wat is het voor beest? Wat Toubou zo snel kan zien heeft het een 4-tal poten die een ronde buis ondersteunen met daarop een haaienvin. Aan de ronde buis zijn een 2-tal armen bevestigd die uitlopen in een soort rechthoekige mace.
Voordat Tou bou het beest verder kan bekijken verdwijnt het plotseling weer.

Dit gevecht wordt natuurlijk snel opgemerkt door de andere party leden die snel en toch behoedzaam dichterbij komen. Tou bou maakt zich ondertussen met lange passen uit de voeten. Als Sharlie en Cor dre dichterbij het lawaai komen waar het volgens hun zou moeten zijn zien ze niks meer.
Tou bou is ondertussen omgelopen en verteld wat er gebeurd is. Hij ziet er flink bebloed uit en wordt weer een beetje opgeknapt door Cor dre.

Wanneer de kamer waar het vreemde beest zich bevindt voorzichtig wordt betreden, is meteen het beest er weer om uit het niets aan te vallen.
Een paar tegen aanvallen zijn mogelijk wanneer het beest van het ene op het andere moment weer verdwijnt.
Ook een grease spreuk heeft niet veel effect op het beest. Waarschijnlijk helpt het ook niet dat het beest/apparaat 4 poten heeft om zich staande te houden.
Sharlie is ondertussen neergeslagen door het beest en een heldhaftige aanval van Oletia om het beest af te leiden wordt verstoord door de grease spreuk die ze zo snel niet zag liggen en ze gaat onderuit.

Weer verdwijnt het apparaat zomaar in het niet. Wat is dit voor waanzin? Hoe kunnen we hier tegen vechten. Toch geeft de party niet op en gaat dapper door.
Sharlie en Tou bou maken een omtrekkende beweging terwijl Oletia, Cor dre en Malbek het apparaat vanuit het midden van de kamer aanvallen.

Na nog een plotselinge aanval van het apparaat verdwijnt deze weer in het niet en zijn ook Sharlie en Toubou verdwenen. Hoe kan dat nu weer?
Malbek staat ondertussen klaar met een burning hands spell, maar kan deze in de volle kamer niet richten zodat hij niet ook een mede party lid raakt.

Plotseling wordt Sharlie weer zichtbaar en zij slaat ergens waar niks is. Toch wordt een luide ‘DONG" gehoord. Dit zeer chaotische gevecht wordt hoe langer hoe gekker.
Tou bou komt zomaar uit het niets lopen gaat van de ene kant van de kamer naar de andere kant van de kamer en schiet op dezelfde positie als waar Sharlie geslagen heeft. Weer wordt een "PLING" hoorbaar.
Schijnbaar kan dit apparaat onzichtbaar worden, maar hoe kunnen Sharlie en Toubou het dan wel zien?

Na weer een aanval van het apparaat wordt het weer zichtbaar voor iedereen. En vrij snel daarna ook weer onzichtbaar. Met nog een paar klappen moet het apparaat dan toch het onderspit delven en valt in stukken uit elkaar. Deze stukken worden zichtbaar zodra het zijn laatste "adem" uitblaast.
Cor dre duikt direct op het apparaat en gaat deze onderzoeken. Oletia gaat de kamer verder onderzoeken wat er hier aan de hand is.
Als snel wordt duidelijk dat er schijnbaar een onzichtbaarheids veld is waarin je onzichtbaar wordt als je erin staat. De kamer is in drie delen verdeeld. Links en rechts zijn delen waar je onzichtbaar wordt. In het midden is een deel waar je niet onzichtbaar wordt.
Cor dre heeft het apparaat ondertussen ontleed en vindt een sleutel met de letter "A" erop. Ook komt hij tot de conclusie dat het apparaat niet meer te repareren valt.
Wel vindt Oletia, die ook nog even meekijkt, een zeer mooie steen in het hart van het apparaat. Die zal vast wel wat waard zijn.



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 300
Malbek the Beastmaster Jeff 300
Olétia Smooth Handyhand Pake 300
Sharlie Jacco 300
Toubou Tibesti Tuning 300
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 22 oktober 2009 om 21:56 uur.
Reacties van bezoekers (27 reacties)
JohanJohan

Hoera, iedereen level up!!


Gepost op 22 oktober 2009 om 22:04.
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)

Hoera!!!

Nu nog even uitvolgelen welke drie spreuken ik nodig heb om hier verder te kunnen. Jammer dat ze eerste level moeten zijn... See Invis is helaas 2!

Ik ben er voor (aangezien alle hints) om langzaam en voorzichtig terug te lopen, alle kamers nog een keer te onderzoeken, en daarna de kerk in te lichten. Misschien kunnen ze ons een See Invisibility wand maken, of een Cure wand geven. Een hele stad uitzoeken met vijf personen is niet niks! En dan pas slapen en terug gaan voor ronde twee?


Gepost op 22 oktober 2009 om 22:29.
TuningTuning

Hmmm... het liefst zou ik de familie steltengnome veilig zien voordat we dat soort dingen doen...
Maar gezien onze huidige staat hebben we misschien wat ondersteuning nodig :-)


Gepost op 22 oktober 2009 om 22:32.
JohanDM (Johan)

Huisregel toevoeging:

Level Advancement
We gebruiken de makkelijke manier voor level advancement.
- Je krijgt een level erbij wanneer je genoeg XP gekregen hebt voor een volgend level en 10 minuten gemediteerd hebt.
- XP wordt pas na een speelsessie "uitgekeerd".

Dat betekend dat je dus nooit tijdens een speelsessie zal levelen, maar altijd aan het begin van de volgende speelsessie nadat je 10 minuten gemediteerd hebt. Als je dus een speelsessie begint met het vervolg van een combat van de vorige keer zal je dus pas na afloop van die combat ergens 10 minuten moeten mediteren om te levelen.


Gepost op 22 oktober 2009 om 22:32.
TuningTuning

Ik had het net gelezen... 10 min meditatie... dat helpt in elk geval voor de HP :-D


Gepost op 22 oktober 2009 om 22:34.
TuningTuning

Lijkt mij overigens een prima regel...


Gepost op 22 oktober 2009 om 22:34.
JohanDM (Johan)

Huisregel toevoeging:

Healing Spells/Potions
Bij het rollen voor healing van je Hitpoints wordt een worp van een '1' of een '2' op een dobbelsteen als een '3' gerekend. (dat is dus geen 1d6+2).


Gepost op 22 oktober 2009 om 22:46.
JeffJeff

Leuke regel - geldt ook voor skills en feats en zo? Dat betekent dat we alleen nog moeten slapen voor de spellcasters die "op" zijn. Malbek wil ook best wel doorgaan, alleen moet je rekening er mee houden dat hij niet heel goed is met zijn kruisboog.

Mijn hitpoints wordt een d4 maar kan alleen een 3 of een 4 zijn? Vet!


Gepost op 22 oktober 2009 om 23:13.
PakePake

Nee Jeff. Niet voor hitpoint gooien, maar voor HEALING van de hitpoints.
'dus geen 1d6+2', hehe, nee want je hebt 3 keer kans op een 3 en dan 1x 4 tot 8.
We zitten in een ideale kamer (met secret door) om even 10 minuten tot rust te komen in een meditatie :), Olétia neemt rust.


Gepost op 22 oktober 2009 om 23:50.
CorDreCorDre (Vulridir Sr)

Dat is het verstandigste wat ik Oletia ooit heb horen zeggen ! Kiss


Gepost op 23 oktober 2009 om 7:18.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Famous last words
Whistling sounds? Naw, they can't have a grenade launcher!
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.