Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Walking, Running, Searching and TalkingWalking, Running, Searching and TalkingGespeeld bij/in Johan te Grou op 2 sep 2009
(reacties)

Wanneer de overlevende gevangen zijn verhaal verteld heeft ziet deze er letterlijk en figuurlijk een stuk beter uit dan daarvoor. Maar dat valt alleen Toubou op als hij nog een laatste keer achteromkijkt bij het verlaten van de gevangenis.

Buiten aangekomen heeft iedereen verschillende ideeën om het onderzoek te vervolgen. Ze besluiten om apart op pad te gaan zodat ze tijd kunnen winnen.
Ze spreken af om 's middags om 15 uur bij het weeshuis te verzamelen om daar gezamenlijk het weeshuis te bekijken, ondervragen en onderzoeken naar sporen.

Toubou en CorDre besluiten om de stad eens goed te gaan onderzoeken naar mogelijkheden om een kijkje onder de grond te kunnen nemen. Na wat speurwerk komen ze erachter dat er zich een uitgebreid riool onder de stad bevindt. Bij toeval komen ze een riool medewerker tegen die hun graag het een en ander wil uitleggen over het riool. Met wat tekeningen in het zand wordt het riool omschreven. Ook komen ze er achter dat er verschillende riool huisjes in de stad zijn. Deze kleine gebouwtjes zonder ramen met maar een deur geven toegang tot het riool voor onder andere riool inspectie. Er zit een deur in met een slot zodat er niet per ongeluk spelende kinderen in het riool kunnen vallen.
Hij vermeldt ook dat het niet verstandig is om door het riool te lopen want er bevindt zich van alles in het riool.
Ook gaan ze wat mensen uithoren over de laatste geruchten in de stad. Daar hoef je meestal niet veel moeite voor te doen want er is altijd wel iemand die iets te vertellen heeft.
Van een oud mannetje horen ze: "Een magische ziekte zorgt ervoor dat de mensen in de stad verdwijnen. Hetzelfde had 75 jaar geleden bijna de gnomes van Jzadirune compleet uitgevaagd."
Terwijl een paar vrouwen de was aan het doen zijn overhoren ze hun gesprek:"Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die het grote beest met tentakels in het meer gezien hebben."

Sharlie en Malbek gaan ondertussen naar de slotenmaker. Er is een slotenmaker in de stad: Ghelve's Locks genaamd.
Het tweeverdieping tellend zwarte gebouw heeft een uithangbord met een sleutel boven de deur hangen. Naast de deur bevindt zich een etalage met sloten. De ramen zijn voorzien van dik traliewerk.
Binnen in de winkel treffen ze een wat vreemde gnome aan. Het is zeker een gnome die achter de toonbank staat, maar hij is nog groter dan sharlie.
Terwijl Malbek een gesprek met de gnome aangaat kan sharlie het niet laten om even achter de toonbank te kijken. Ze denkt dat de gnome op een kistje staat of een verhoging achter de toonbank heeft gemaakt. Dat blijkt niet het geval te zijn. De gnome is echt zo groot. Met wel erg lange benen. Als Keygan Ghelve merkt dat Sharlie hem van de zijkant staat te bekijken loopt hij zeer behendig naar haar toe of hij kan helpen. Sharlie vraagt hem hoe het kan dat hij zo groot is (terwijl ze wat aan zijn broek loopt te trekken) en Keygan laat zien dat hij op stelten loopt om wat groter te lijken.
Nadat het mysterie opgelost is gaat Keygan snel weer terug naar Malbek want het lijkt erop dat Malbek een interessante opdracht wil plaatsen. Een waterdichte kist met een goede kwaliteit slot. Dat gaat redelijk wat gp's kosten.
Sharlie is het ondertussen opgevallen dat er achter Keygan een groot rood velvet lichtdicht zwaar gordijn hangt.
Met de divination nog in gedachten denkt ze: "Het zal toch niet". En weer kan ze haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en ze kijkt stiekem even achter het gordijn. Ze ziet een ruimte met een etalage die ze van buiten hebben gezien en drie grote kisten.
Keygan merkt dit op en vraagt haar of hij haar kan helpen. "Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat zit er allemaal in die grote kisten?". "Daar, nieuwsgierig meisje, zit mijn handelswaar in die ik verkoop".
Malbek besluit nog even na te willen denken of hij wel zo een dure opdracht wil plaatsten en verlaat samen met Sharlie de winkel.

Olétia gaat tegen beter weten in naar de grote bibliotheek van de stad. De Bluecrater Academy. Bij de ingang wordt ze al tegengehouden door de portier. Voor toegang tot het gebouw moet je lid zijn anders kom je niet binnen. Olétia doet haar verhaal en vraagt of ze toch toegelaten mag worden. De portier zegt dat hij het door zal geven aan de hoofd bibliothecaris. Maar het zal wel kostbaar worden om naar binnen te willen. Morgen kan ze terug komen voor het antwoord.
Olétia vertrekt weer en krijgt onderweg een plan. "Als het kostbaar is om daar naar binnen te komen moet ik aan geld zien te komen. We onderzoeken de verdwijning/ontvoeringen voor de hele stad. Ik kan dan net zo goed een collecte houden onder de bevolking, zodat ze het met zijn allen betalen. Eens kijken hoe ging dat ook alweer. Aha, daar loopt iemand ik volg hem en doe zo met mijn handen en dat lijkt toch op het algemene collecte teken. Hij reageert niet en zal het dus wel goed vinden als ik dan maar wat meeneem.
He wat is dat nu. Hij pakt toch mijn handen en begint te schelden en 'dief' te roepen.
Met zoveel ophef kijken veel mensen wat er gebeurt. De burger blijft roepen over diefstal en wil zijn geldbuidel terug. Oletia gooit zijn geldbuidel op straat en vertrekt. "Als het zo moet laat dan maar." De burger raapt snel zijn geldbuidel op en blijft Oletia volgen en roepen om de wacht. Oletia glipt een steegje in en als de man nog steeds volgt kijkt ze behoedzaam om haar heen of er nog meer mensen zijn. Verderop loopt een man en aan de ingang van de steeg staan een aantal mensen belangstellend te kijken. Ten einde raad begint Oletia dan te roepen dat de man van haar af moet blijven vuile viezerik. De man kijkt vreemd op en blijft roepen om de wacht. Na niet al te lang wordt zijn roepen beloond en arriveert de wacht.
De wacht hoort het verhaal aan van beide kanten en besluit Oletia en de man mee te nemen naar de barrakken/gevangenis. Een bemoeizuchtig vrouwtje roept dat ze alles gezien heeft en dat de halfling de arme man beroofd heeft. Twee andere getuigen melden zich even later ook.


In de gevangenis wordt de man, de verdachte en de getuigen gehoord. Volgens het snelrecht systeem wordt Oletia schuldig bevonden. Dit zint Oletia niet helemaal en ze probeert te ontsnappen. Al buitelend en springend komt ze uit de ondervraging kamer en staat meteen voor een steile muur. Een snelle blik naar links en rechts leert al snel dat alle barakken en de gevangenis is omringd door een hoge muur en dat de enige uitgang wordt geblokkeerd door twee wachters die niet van plan zijn om aan de kant te gaan. Na het nodig kat en muis spel wordt Oletia door man en macht gevangen genomen en afgevoerd.
De boete wordt op 40 gp vastgesteld, te betalen voor vertrek uit de gevangenis (inlevering van een geldig "Verlaat de gevangenis zonder te betalen" kanskaart zal in overweging genomen worden).

Na verloop van tijd is iedereen aanwezig bij het weeshuis en is het wachten op Oletia. Als ze na een half uur nog niet aanwezig is zal ze wel wat anders gevonden hebben en wordt er besloten om maar zonder haar naar binnen te gaan.
Ze worden te woord gestaan door een oudere halfling vrouw "Gretchyn Tashykk". In het begin is ze nogal wantrouwend, maar na de nodige overtuigingskracht dat de groep inderdaad voor de kerk van St Cuthbert werkt, laat ze de groep toch binnen.
Wat veel mensen komen de zaak toch onderzoeken. Eerst kwamen de wachters allemaal vragen stellen, daarna kwamen er nog een paar half-elfen voor de burgemeester langs. Bij navraag wie dat waren geeft ze de namen "Fario Ellegoth" en "Felian Shard".
Het weeshuis wordt bekeken en onderzocht naar mogelijke geheime gangen, maar wordt niks bijzonders gevonden. De kinderen zijn 's nachts ontvoerd van de eerste verdieping waar ze allemaal slapen in twee grote slaapzalen. Een voor de jongens en een voor de meisjes, gescheiden door de grote badkamer.
Een jongetje heeft die nacht nog een nachtmerrie gehad dat een enge gnome met scherpe tanden hem wilde pakken en zijn adem wilde stelen. En niet veel later kwam de draak uit het noorden ook overvliegen om hem op te eten. Heel eng allemaal. Malbek hoort de verhalen eerst geďnteresseerd aan, maar denkt na verloop van tijd dat het gewone nachtmerries zijn. Heeft hij vroeger ook wel eens gehad toen hij jong was.



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Opa 75
Malbek the Beastmaster Jeff 75
Olétia Smooth Handyhand Eric 75
Sharlie Jacco 75
Toubou Tibesti Tuning 75
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 3 september 2009 om 13:27 uur.
Reacties van bezoekers (49 reacties)
TuningTuning

yeah, commentaarruimte.. ik ben benieuwd of en hoeveel XP we verdient hebben met een avondje kletsen en keuvelen... :-D


Gepost op 3 september 2009 om 14:33.
JohanJohan

Tja, het zal niet veel zijn, maar van kletsen en onderzoeken leer je ook weer wat.


Gepost op 3 september 2009 om 15:38.
JeffJeff

Ik ben ook benieuwd - misschien moet Malbek minder beleefd worden wanneer elven met grote bekken in de buurt zijn :)

 

Leuk! http://www.rdinn.com/comic.php?comicid=10


Gepost op 3 september 2009 om 15:41.
TuningTuning

Geweldige comic... :-D


Gepost op 3 september 2009 om 16:00.
OpaOpa

Weinig actie maar wel veel lol.
Ik ben benieuwd hoe snel we in de shit zitten. Laughing


Gepost op 4 september 2009 om 0:11.
TuningTuning

idd, aangezien we waarschijnlijk  naar beneden zullen moeten...


Gepost op 4 september 2009 om 7:26.
JaccoJacco

vermoedelijk over twee woensdagen

 


Gepost op 4 september 2009 om 9:06.
TuningTuning

?? 2 woensdagen?


Gepost op 4 september 2009 om 13:54.
JohanJohan

Jacco kan weer eens niet tellen :-)


Gepost op 4 september 2009 om 14:18.
OpaOpa

Woensdag 16 september zullen we waarschijnlijk weer in St Anne moeten spelen.


Gepost op 8 september 2009 om 22:25.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Er komt een klink in de kabel
 
Agenda
We spelen in Grou.
 April 2018
MaDiWoDoVrZaZo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
185x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
81x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
151x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Marc te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.