Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 4
4.1Entree
4.2De swaffel lord
4.3De andere baas
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | AMN | SIDE QUEST DE RODE KARMIJN
De andere baasDe andere baasGespeeld bij/in grou op 28 jan 2009
(reacties)
Elke paragraaf zijn eigen plaatje


De andere baas
De ooze is verslagen, de kamer is doorzocht. Geen bijzonderheden, wel 20 mooie gems gevonden. Dan ziet Amras in zijn ooghoek een ghost ofzo. Nog eens kijken, ja een ghost. Anderen kijken nu ook, wat?, waar?. Ja het gaat naar de keuken. De hele meute snel naar de keuken. Helemaal niks. Ze beginnen wat over en weer te kletsen, echter is Petre begonnen te zoeken naar iets wat verborgen is. Hij vind een deur in een muur. Bethsrynna probeert één van de sleutenbeenderen in een gaatje in de muur, 'klik'. Hij zou nu open moeten zijn. Langzaam wordt de zware deur geopend, erachter zit een trap naar beneden. Op de vloer staat een laagje water, het ruikt niet fris en de wanden zijn groen en glibberig. Na een gang volgt een verbreding, daar is de ghost. Het neemt een wat afwachtende houding, waardoor ook de groep een vooralsnog neutrale houding aanneemt. 'Jullie....jullie hebben de Skull Lord verslagen?', '....uhm...(sense motive van Petre)....Ja, dat hebben we inderdaad'. 'Oh wat ben ik blij dat jullie er zijn, weten jullie dat we hier al sinds de Spellplaag gevangen zitten? Het was een chaos, een bende werd het. Dit gebouw werd direct getroffen waardoor we het niet meer konden verlaten. Nadat iedereen overleden was, kwam iedereen als ondode terug. Ik had geen krachten meer, het was allemaal anders, Mystra was gedood! Het gebouw was een groot handelscentrum, we hadden allerlei gasten. Slechte figuren zijn er goed uitgekomen en hebben de macht gegrepen. Dat wil zeggen, 2 figuren, ze hadden een pact gesloten, samen een portal gemaakt voor weet ik veel wat voor wrede plannen, en hun aanwezigheid weerhoud de rest om tot definitieve rust te komen. 1 van deze hebben jullie verslagen! Ooh wat ben ik blij. Als jullie de andere kunnen verslaan zijn we allemaal vrij en dan mogen jullie alle spullen hebben die in mijn kamer liggen, echter, 1 van de bazen heeft mijn sleutel'. 'Hoeveel van hun zijn er nog?'. 'Er zijn nog een stuk of tien waarvan een aantal zombies en verder geen idee'. De groep gaat meteen de deur, die recht tegenover de gang ligt door om korte metten te maken met deze boosaards. Een gangetje komt uit op een halletje, waar een aantal deuren op uit komen. En dan gaat 1 van deze deuren open. Vieze Ghouls komen eruit. De aanval wordt meteen ingezet. De 3 Ghouls blijken waardige tegenstanders te zijn. De vechter Edward gaat na flinke rake klappen onderuit. Edward wordt al snel weer op de been gebracht door de cleric Petre nadat Edward door Turhan verwijderd is van de directe combat. Even later gaat ook Amras neer. Het is een strak gevecht, een flinke flits komt plotseling uit het niets, een klap volgt, een ghoul gaat neer. Turhans handen beven nog een beetje, wat een lightning, 'wauw, deed ik dat? Ik wist niet dat ik dat kon!' Amras wordt weer bijgebracht en het gevecht wordt afgerond. Daarna is het zoeken naar meer. Enige twijvel begint te komen. 'kunnen we nog een gevecht aan? we hebben al flink gevochten vandaag, dat vergt veel energie...' Er wordt besloten om terug te gaan en morgen maar weer te zien. Eenmaal boven blijken de toegangsdeuren dicht en willen ook niet open. 'Wat? Ik had toch de deur geblokkeerd?' Turhan kijkt verontwaardigd. 'Jammer'. 'Dan nemen we hier rust en gaan dan verder'. Iedereen stemt in. Na een zes uur rust, voelt iedereen zich weer fit genoeg om er tegenaan te gaan.
Het is inmiddels al wel avond geworden en ze moesten voor donker terug in de stad zijn.
De kelders worden verder doorzocht. Allemaal slaapkamers, 1 kamer met een portal en 1 kamer waar ze de deur op geen enkele manier open kunnen krijgen. De conclusie wordt getrokken dat dit de kamer met items moet zijn, dus hebben ze de sleutel van de baas nodig. Die zal ongetwijveld aan de andere kant van de portal te vinden zijn. Een beetje huiverig om er door te gaan, maar als 1 schaap over de dam is.... Aan de andere kant blijkt een soort vliegende berg te zijn, op de kop, zodat ze op een vlakke bodem staan. Het is niet zo'n groot bergje. Het lijkt heel hard te waaien, of te stormen om het bergje heen. Ver beneden zijn vuurtjes zichtbaar. Het is donker maar nog wel zichtbaar zijn een aantal zombies en een Wight. 'Dat moet de baas zijn!' De zombies vallen meteen aan, evenals de Wight. Na zijn aanval springt de wight weer behendig een aantal passen terug. Het opfrissen van de helden in wording heeft ze goed gedaan, en dit gevecht gaat ze dan ook redelijk gemakkelijk af, al wordt aan het einde van het gevecht Petre bijna de vliegende berg afgeduwd. De sleutel wordt gevonden en dan is het snel door de portal terug. Loot!
KarakterSpelerXPInfo
Amras Thalion Johan 930
Bethsrynna Tuning 930
Edward De Ath Opa 930
Petre Virnuy Jacco 930
Turhan al Hazrad Jeff 930
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Eric op 28 januari 2009 om 23:53 uur.
Reacties van bezoekers (60 reacties)
EricEric
welterusten :), level up!!! yeuh...
Gepost op 29 januari 2009 om 0:01.
OpaOpa
Yes !!!
Gepost op 29 januari 2009 om 0:28.
JeffJeff
Yeah! Die ghouls waren de beste vijanden tot nu toe :-)
Eng met interessante krachten, paniek in de groep - leuk!

Kan je mij de swaffelstaff stats geven, Eric?

Welterusten!
Gepost op 29 januari 2009 om 1:05.
JeffJeff
Je hebt mail, Eric!
Gepost op 29 januari 2009 om 1:19.
JohanJohan
Dat gaat snel! Nog een paar honderd XP en we hebben alweer een level erbij.
Gepost op 29 januari 2009 om 11:29.
JaccoJacco
Kan hier iemand de loot even neerkalken.. Stats enzoo.
Ik voel er wel wat voor om de loot hier op de website te verdelen naar de karakters..scheelt weer wat tijd op de avond zelf.

Gepost op 29 januari 2009 om 11:50.
OpaOpa
Dan kunnen we hier lekker role-play-kibbelen over al die spullen... hmmm :-)
Gepost op 29 januari 2009 om 21:11.
JeffJeff
Spullen zijn wel leuk, en ik heb twee rare stokjes nu - toen ik met de geiten werkte had ik alleen een stoere knots. Nu heb ik magische spul - ik lijk net een adventurer uit de verhalen.
Waar ik het wél over wil hebben is hoe ik toch een bliksemschicht kon goeien, zonder drie keer met mijn stokje te schudden. Dat is wel héél raar!

Gepost op 29 januari 2009 om 22:01.
EricEric
hoe kan je meerdere plaatjes toevoegen? probeer met verschillende volgnummers maar dat maakt niks uit :S.
Gepost op 30 januari 2009 om 0:08.
EricEric
Pela armor = +1 chain
Mithral Armor = +1 Scale
Sunblade = +2 longsword
Gepost op 30 januari 2009 om 0:11.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
The Long Kiss Goodnight
 
Agenda
Voor deze campagne worden er geen sessies meer gepland.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
187x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
94x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
grou
15x gespeeld
wytgaard
4x gespeeld
st. anna
2x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.