Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
- Hoofdstuk 3
3.1Quest Taylor
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | AMN | QUEST TAYLOR
Quest TaylorQuest TaylorGespeeld bij/in Leeuwarden op 12 nov 2008
(reacties)
Quest Taylor
Na het gevecht met de wolven is het tijd om het huisje te benaderen. Een dode beer ligt voor de voordeur. De voordeur blijkt beschermd met een ‘glyph of warding’. Er wordt door de ranger geprobeerd deze te verwijderen, dit mislukt helaas en een pijnlijke straling gaat door zijn lichaam en die van de wizard die blijkbaar toch nog iets te dichtbij stond. De fighter opent de deur en loopt naar binnen. Er is een stoel, een bureau, een kastje, een kistje, een levende hond en een bed met daarin een man, een dode man, een dode ranger Taylor. Er wordt een dagboek gevonden, alleen de laatste pagina ontbreekt. De spullen van de ranger worden gevonden en keurig verzameld. De ranger wordt op een vliegende schijf van de cleric gelegd, de gevallen creaturen, waaronder de dode beer van ranger Taylor worden keurig in een pit gedumpt en de hond blijkt nog een koker bij zich te dragen. In de koker zit de laatste pagina van het dagboek. Daarin vertelt Taylor wat hem is overkomen en heeft hij in raadsel vorm verborgen wat hij onlangs nog gevonden heeft en wat je er mee kan doen.
Na wat puzzel- en denkwerk komt de groep achter de raadsels. Nu moet de hond Sparky hun leiden naar een sleutel tot de schat. Deze blijkt in een holle boom te zitten. Het is een blauwe edelsteen.
Dan is het op naar het stadje voor wat rust en om de ervaringen en informatie over te dragen aan de Landlord.
Deze is duidelijk onder de indruk en beloont elk lid van de groep met 840gp, waar ze een mooi item voor mogen kopen.
De ervaringen met de spinnen worden doorgegeven aan de Battlemaster Underhill. Deze besluit daarop een scout het moeras in te sturen en zodra deze terug is een raid uit te voeren op de circa honderd spinnen die er zijn, de eerste beproeving voor het legertje na veel te hebben geoefend in de stad.
De volgende dag heeft de groep nog even tijd voor zichzelf, zodat een aanvalsplan uitgewerkt kan worden.
Besloten wordt om naar het oude fort ‘de rode karmijn’ te gaan, ze hebben tenslotte een lang verloren sleutel in handen gekregen en zijn wel nieuwsgierig wat voor schatten het fort herbergt.
Eénmaal begonnen aan de tocht door het moeras, blijken er nog wat spinnen te zijn. In dit geval een 2 tal ‘deathjump spiders’. Ze worden in een mum van tijd neergeslagen. Daarna volgen nog 2 grote slangen. Deze zijn wat sterker maar zijn niet opgewassen tegen de groep avonturiers die steeds meer op elkaar ingespeeld raken.

edited: 14-11-2008 16:15


KarakterSpelerXPInfo
Amras Thalion Johan 410
Bethsrynna Tuning 410
Edward De Ath Opa 410
Petre Virnuy Jacco 435
Turhan al Hazrad Jeff 435
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Eric op 13 november 2008 om 9:04 uur.
Reacties van bezoekers (39 reacties)
EricEric
En hier ook verhaal ! joegee
Gepost op 13 november 2008 om 9:08.
JeffJeff
Hoera! Een gloeiende beer, dat had ik gemist! (Een dode beer licht voor de voordeur).
Leuke woordkeuze - "keurig gedumpt"
Gepost op 13 november 2008 om 9:58.
EricEric
Hehe, hoe meer ik schrijf, hoe meer gebrekkige zinnen ontstaan, :P
Gepost op 13 november 2008 om 11:08.
JaccoJacco
Kun je die puzzel zoals je die vertaald hebt ook scannen?
En ik probeer een filmpje van mijn nachtopening op Youtube te krijgen. Er was een man of 90.
Gepost op 13 november 2008 om 11:42.
JaccoJacco
Ik heb trouwens heel sparky gemist tijdens de gevechten.

Gepost op 13 november 2008 om 11:42.
EricEric
In Rotterdam was bij een winkel een man of 1000 hoorde ik op de radio :S.
Gepost op 13 november 2008 om 12:11.
EricEric
Wat betreft Sparky: laten we het er op houden dat hij zich zonder nadelige invloed in het vakje van zijn baasje bevind. En niet deelneemt aan combat. Zodra zijn baasje neergeslagen is gaat hij of naar iemand anders in het vakje (good aligned) of weg. Eventuele uitzonderingen komen zodra hij bijvoorbeeld vooruit gestuurd wordt ofzo, of ergens moet blijven... dat zien we dan wel weer, maar veel HP's zal ie niet hebben.
Gepost op 13 november 2008 om 12:14.
JaccoJacco
zodemieters..1000 das heel veel
ik heb net op youtube gekeken.. gezocht op dynabyte. Dan Arnhem geselecteerd. Daar was het nog ietsje drukker

Gepost op 13 november 2008 om 15:57.
JeffJeff
En 2000 in Londen, een heleboel verkleed met nepoortjes. Ook zulke 'fans' in Ljouwert?
Gepost op 13 november 2008 om 16:00.
EricEric
nog 2x zulke acties en alweer level up! ... Jacco, je moet je karakter nog levellen :)
Gepost op 13 november 2008 om 23:52.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Een uiltje opknappen
 
Agenda
Voor deze campagne worden er geen sessies meer gepland.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
187x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
94x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
grou
15x gespeeld
wytgaard
4x gespeeld
st. anna
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.