Campagne Extra's
Spelersoverzicht
NPC overzicht
Levels opsplitsen
Karakter Intros
Huisregels
Sasserine
Action Points
Personen & Dingen
Rum Tidings
Kaart
Player's Guide
Potions
Skill Tricks
Lotus Hideout
Huis Vanderboren
Isle of Dread
Bemanning
Sargasso - Crew
Reincarnate
Farshore
The Isle: Superkaart
Olman (Mazticans)
Thematische magie
Hoe werkt magie?
Teamwork
Monte Cook Advice
Pathfinder Darkness
Prestige Classes
Tamoachan
Het Verhaal als pdf
Old School
van 3.0 naar 3.5
Loot bijhouden
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | PATHFINDER DARKNESS
Voor de ge´nteresseerdeVoor de ge´nteresseerde

In 3.0 creëert de spreuk een gebied van 'magical darkness'

Dit leidde tot veel vertraagde gameplay (en was of erg grappig of erg vervelend, volgens de ontwerpers.) Listen checks, movement met een d8 of scatter dice, elkaar neersteken, quarter movement, 50% miss chance, balance checks, noem maar op!

In 3.5 creëert de spreuk een gebied van 'shadowy illumination' - kaarslicht dus. Als je dit volgens de RAW doortrekt maak je het ook lichter in een donkere kamer door Darkness te casten! Ook gek, maar in effect maak je een bepaalde gebied een schemergebied, ongeacht de lichtomstandigheden daar. Vervelend voor een rogue, want met een miss chance heb je geen sneak. Dit gebied heeft invloed op line of sight, als je buiten de darkness iemand beschiet die ook buiten de darkness is, maar je moet door de darkness heen schieten - heb je dus de miss chance. Trek lijnen van jouw vakken naar je doelwit, gaat er een lijn door de darkness, heeft hij concealment.

In Pathfinder hebben ze een soort middenweg genomen. De spreuk creëert weer Darkness (het wordt niet meer lichter) en het verandert de lichtomstandigheden met één stap - van bright light naar normal light, van normal light naar dim light, van dim light naar darkness. Dim light = 20% miss chance, darkness = 50% miss chance, no Dex bonus to AC, -2 AC, -4 Spot/ Search, Str en Dex checks.

Ik heb de Illumination regels en de spreuk geknipt en geplakt - we kunnen straks een vaste regel kiezen wat ons bevredigt.

Samenvatting

Bright light - Sun and Daylight spell does this.
Normal light - Many lanterns and Light spell does this.
Dim light - Outskirts of Normal light and Normal light his by Darkness spell.
Darkness - The default if no light sources are present. What Dim light becomes under Darkness.
Supernatural Darkness - Darkvision does not work here.

Darkness spreuk doet het één stapje naar beneden, Deeper Darkness zorgt voor twee stappen naar beneden, er zijn nog krachtiger Darkness spreuken die drie stappen doen, en/of pijn aan 'goede' mensen.

Light doet het één stap omhoog, mits er geen spreuk actief is van een hogere level, enzovoort.

 
Gepost door Jeff op 5 mei 2011 om 14:41 uur.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Valt kerstmis in december, dan zal het regenen in september
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
179x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
77x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
World of Trap
19x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.