Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Hello, Sasserine!
1.2Damn, we're good!
1.3Vanthus was hier?
1.4Info en de Arena
1.5Parrot Island
1.6Doden met brieven
1.7Naar binnen!
1.8Tot straks
1.9Ronde Twee
1.10Battle Royale!
1.11Losse eindjes
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1: THERE IS NO HONOUR
In het hol van de Lotus.In het hol van de Lotus.Gespeeld bij/in St. Anna op 22 aug 2007
(reacties)
De volgende ochtend staat iedereen vroeg op. De stadsomroepers schreeuwen om moord en doodslag! Tin rent snel naar buiten en koopt een pamflet de Rum Tidings. De ouwe Havenmeester, Keltaran Islaran is in zijn bed gruwelijk vermoord! Verder zijn zowel Shefton als die half-orc Irontusk zoek. Van die half-orc is een met ijzer gekapte hoektand in de buurt van Dead Dog Alley gevonden in een plas bloed! Nu is het echt menens! zegt Bohairic, Ze nemen de boel over, en hard! Zou het n van die beesten zijn geweest? vraagt Sheler hardop. Gruwelijke verwondingen, zegt die agent. Zeg, Tin, wie zou dan zijn opvolger worden? vraagt Bohairic. Weet ik niet, Bo, maar ik kom er zo wel achter! Terwijl de groep begint plannen te smeden wordt Tin-a-Tin helemaal opgewonden. Volgens mij weet ik hoe het moet! Bohairic, mag ik iets op jou even uitproberen? Het doet geen pijn, hoor! Dat dacht ik niet, meisje! Als het iets is waarvan ik denk dat het is heb ik daar helemaal geen zin in! Nee hoor, ik wil alleen een spreukje lenen, meer niet! Nooit in je leven! Bekijk het maar, Tin! Templeton kijkt genteresseerd, Je mag wel een spreuk van mij jatten, Tin. Kom even naar buiten. Geweldig dit wordt echt strak! Ze gaan even in de achtertuin staan, waar de afgebrande kooien stonden. Tin-a-Tin trekt even een gespannen gezicht en raakt de glimlachende barbaar aan. Maar jij hebt helemaal geen MASK EN TEMPUS EN ALLE GODEN! Een hoosbui van bijna 50 liter water plenst op de halfling neer terwijl Templeton en de rest van de groep op hun knien moeten vallen van het lachen. Als je het zo wilden doen had ik ook een spreuk voor je! zegt Bohairic, happend naar adem, maar dan had je zeker nieuwe kleren nodig! Vlammen dansen even op zijn vingers en iedereen begint opnieuw heel hard te lachen. Bijna iedereen dan. Tin probeert eerst boos te kijken maar geeft het snel op en lacht ook mee. Dat had we even nodig, denk ik. zegt Sheler als iedereen weer binnen zit. Tin heeft snel nieuwe kleren aangetrokken en de vergadering begint opnieuw. Al snel wordt het duidelijk dat iedereen even zijn eigen dingen wil regelen. Tin-a-Tin wil meteen achter Vanthus aan ook al betekent het naar binnen stormen en iedereen neermeppen totdat hij te voorschijn komt. Hope vindt dit een prima aanpak maar moet eerst even opgeknapt worden in de dichtstbijzijnde tempel. Sheler, Bohairic en zelfs Templeton vinden een slimmere aanpak genoodzaakt en overtuigen de bloeddorstige twee. Ze spreken met elkaar af en gaan de stad in. Bohairic koopt de rest van de chemicalin en magische middelen die hij nodig heeft om een volledig uitgerust alchemielab in zijn werkkamer te vestigen. Daarna duikt hij enkele uren de openbare archieven in. Sheler gaat eerst langs een weeshuis, onderdeel van de Tempel van Tymora op Cliff Street waar zij flink wat geld doneert (en vraagt of de straatkinderen hun oogjes willen gebruiken om Vanthus op te sporen.) Daarna gaat zij naar Huis Islaran waar zij haar kennis aan de onderzoekers biedt. Hope loopt meteen op de grote Tempel van Torm af en regelt het genezen van zijn verwondingen. Daarna pakt hij een gondel naar de andere kant van de haven om Lavinia in te lichten over hun vooruitgang. Tin-a-Tin duikt de zwarte markt in en probeert meer informatie te krijgen over de lotusdieven. Hoe actiever ze zijn, hoe meer anderen moeten horen, redeneert ze. Templeton laat zijn zware schild liggen en duikt het water in. Onderwater zwemt hij door de haven richting de Azuurwijk, waar hij op zoek gaat naar onderwater ingangen. Terug in de Inner Labyrinth (waar het lijk van Shefton gelukkig nog niet te veel stinkt) delen ze hun bevindingen. Sheler begint. Ik mocht het lijk niet zien, maar ze beweren een verdachte te hebben, en geen beest. Bohairic gaat door, Het kan niet anders dan die Lotus zijn. Maar hoe ze precies moeten profiteren weet ik nog niet. Tin onderbreekt hem, Hij had geen nabestaanden toegewezen de Raad moet een andere adelfamilie de haven geven, en die Heldrath Kellani staat vooraan op hun lijst. Zij is vroeger piraat geweest, hoorde ik, en een sluwe heks ook! Aha! zegt Bohairic. Dat verklaart het. De gegevens voor al die gebouwen zijn verdacht mager alleen een Raadslid had dat kunnen regelen, denk ik. Hij maakt een aantekening in zijn boek en kijkt tevreden. Er is nog meer, zegt Tin, Ik ben daar gaan kijken, en er zijn overal mensen die proberen heel onopvallend de boel te bewaken. Ik zag ze wel. Shit, zegt Templeton, want de waterkant is ook bewaakt. Ik was op zoek naar een ingang en n van die rog-dingen kwam uit van een soort luik of hek op me af! Ik was daar natuurlijk veel te snel voor en het noemde me een lafaard! Best wel raar, pratende vissen. We zien wie de lafaard is straks, hoop ik! Hoe was het met Lavinia, Hope? De grote barbaar leunt naar voren, zijn bijl nog steeds op zijn rug en niet op de vloer. Nou, Gezellig, hoor! Nee, ze vond het natuurlijk heel erg wat hij deed zeker met Big Jim BIG JIM! roept Tin-a-Tin, Ik maak die Vanthus AF! Ja, en ik help je wel, meid, zegt Hope, maar luister eens. Lavinia zei, weer, dat ze hem liever levend wil hebben maar als het net anders kon Tin-a-Tin ademt luid weer uit en doet haar handen voor haar mond, alsof ze heel zielig is. Het spijt me Lavinia. Het kon cht niet anders. Het was wel snel, ik beloof het je. Hope lacht, En als ze hem echt terug wil kan ze hem altijd raise-en! Ze praten nog en tijdje door en kijken naar en kaart van de stad die Bohairic aan de muur heeft bevestigd. Er wordt besloten om de wateringang te gebruiken er zijn te veel mensen op straat en op de daken om onopgemerkt naar binnen te komen. Templeton biedt aan om zichzelf als lokaas te gebruiken dat visbeest wil hem wel hebben. En als hij achter mij aan komt, kunnen we hem vangen! Maar waar? De beste plekken zijn helaas het dichtst bevolkt gondelopstapplaatsen met kleine pieren en dergelijke. Plotseling vallen al hun blikken op n plek de park. Er zijn geen grote winkels of kroegen langs dit grachtje, het zal wel rustig zijn s nachts. En als het poort dicht is komt dat ding niet verder. Wij sluiten de gracht af achter het met een net En nog n voor, voor de zekerheid. Dames en heren, we hebben een plan.

Later in de avond, net vr middernacht, staat iedereen klaar. Templeton laat zijn schild en rugzak op de kade naast Hope, en duikt het water in. Netten worden vastgehouden boven het water en de vier droge groepsleden wachten hem gespannen af. De Genasi zwemt terug naar de kroeg waar ze Shefton hadden ontmoet en begint weer op en neer te zwemmen in de buurt van het luik. Met zijn scherp ogen kan hij onderwater in het donker zien, en het eerst wat hem opvalt is dat het een klein beetje open is. Hij laat zich met de stroom meedrijven, en is niet echt verrast wanneer het plotseling openklapt. Tegelijkertijd bedenkt hij iets. Er zullen vast meer dan o shit! zegt hij wanneer hij meerdere grote vleugels in de tunnel ziet. Door zijn affiniteit met het water heeft hij een geweldige snelheid, en voordat hij uit de gracht is kan hij het weer veroorloven om achter zich te kijken. Niet twee maar vier van die beesten komen achter hem aan! Hij houdt ze op een redelijke afstand maar laat zich niet uit het zicht verdwijnen. Binnen een minuut ziet hij de ladder voor zich en met een laatste spurt snelheid is hij half uit het water wanneer de eerste van de roggen het eerste net passeert. Tin en Sheler hebben het bijna laten vallen wanneer ze de tweede rog zien, en de derde en vierde! Ok! zegt Tin-a-Tin, Tijd voor wat magie! Sheler pakt haar stok en rent langs de kade terwijl Tin-a-Tin begint te casten. Aan het eind van de steeg laat Hope zijn kant van het tweede net los, pakt zijn bijl en rent naar de eerste rog toe. Zijn bijl beschrijft een hoge boog, bijna niet te zien omdat er geen maan vannacht is, en komt weer neer in de rug van de voorste rog. Deze wordt bijna in tween gekloofd en het water wordt snel donker om het lijk heen. Templeton pakt zijn schild en komt net in de buurt van een andere rog wanneer de spreuk van Tin-a-Tin deze bewusteloos maakt. De derde begeeft het ook onder de kracht van haar spreuk en de vierde remt hard af. Hij bevindt zich in bloederig water, met zijn drie compagnons binnen seconden uitgeschakeld. Wanneer Bohairic in de taal van waterwezens roept dat hij zich over moet geven is het geen verrassing dat hij dit onmiddellijk doet. Knap werk! antwoordt hij, Wat heb je nodig om ons weer te laten gaan, human? Vraag het of het Big Jim heeft vermoord! roept Tin-a-Tin, voordat Bohairic nog een woord kan uitspreken. Het beestje wacht op de vertaling. Enkele dolfijngeluiden later krijgt ze antwoord de dingen zijn huurlingen en werken voor de Lotusbaas, de Dragon Lady. Ze accepteren ook bevelen van de drie luitenanten (Penkus, Vanthus en Kersh) en hebben inderdaad Jim het strand op gejaagd. Het beweert dat Vanthus de moord heeft gedaan. Een gespannen gesprek volgt, onderbroken door een tweede Sleep spreuk van Tin-a-Tin, en wanneer Hope dreigt de slapende roggen het water uit te slepen komen de antwoorden nog sneller. Ze horen dat Vanthus een vriendin heeft in de Azuurwijk en dat Vanthus, Kersh en de Lotus baas zichzelf allemaal in de ondergrondse basis zijn. Het beest zegt ook dat er nog tien van zijn soort daar zijn. Wanneer Sheler liefkozend geluidjes gaat maken om van het beest een soort huisdier te maken wordt ze heel vreemd aangekeken. Daar is het iets te slim voor! Een akkoord wordt afgesloten de beesten zullen de deuren openen en een nachtje verdwijnen, dan worden ze niet afgeslacht door onze helden. Wanneer het daarin toestemt verklapt het ook dat er slechts nog twee zijn, wat bij de groep weer wantrouw opwekt. Terwijl Templeton met het mee zwemt om het luik open te krijgen haalt Hope twee enorme regentonnen op. Met waterflessen en emmers vullen ze de tonnen bij en gaan de twee slapende roggen opgerold naar binnen! Wanneer de anderen terug zijn kan het beest hun afspraak moeilijk breken zijn legergenoten zijn ontvoerd! Het blijft nog even in het bloederig water nadenken, draait razendsnel om, springt hoog uit het water waar de net weer hangt en verdwijnt richting de haven.

Er wordt snel gediscussieerd over hoe ze naar binnen zullen gaan. Uiteindelijk deelt Bohairic een Zwemelixir uit. Volgens zijn aantekeningen heeft het spul een olieachtig laagje op en hij weet niet precies hoe belangrijk dat is. Voor de zekerheid wordt het eerst geschud en dan krijgt iedereen een slokje van de goedgemengde toverdrank. Zodra het open is komt er een walm zeelucht vanaf. Het smaakt ook naar salmiak niet iedereen vindt het zo lekker als Tin-a-Tin, en Templeton heeft het niet nodig! De vijf topzwemmers (en zwemsters) duiken het water in, ademen diep in, en zwemmen onderwater de tunnel in. Zonder het drankje hadden enkele groepsleden misschien last van hun uitrusting maar nu is het even geen punt. Een meter of dertig verderop komen ze voorzichtig omhoog, en vijf hoofden breken boven het water uit. Ze zijn in een grot van natuursteen, met een klein pier en een strand. Aan de noordkant is er ook een strandje, deze met kleine krabben geteisterd. Her en der zijn er lichtgevende stenen in het plafond geankerd. Niemand lijkt aanwezig te zijn gelukkig ook geen roggen. Sheler meent de naam van die dingen vaag te herinneren, en haar eerste poging wekt een herinnering in Bohairic en Templeton ook. Samen komen ze uiteindelijk uit ixitxachitl! Vreemd hoe die dingen plotseling in je hoofd springen, zegt de drude. Hope loopt (zo stil mogelijk) het strand op en laat het water van zich afstromen. Hij veegt zijn bijl af en kijkt rond. Templeton en Tin-a-Tin zwemmen dieper de grot in terwijl Bohairic de verpakking van zijn spellbook inspecteert voor lekkage. Alles lijkt in orde en hij schud zich ook stilletjes droog. Sheler komt naast ze op het strand te staan en ze blijven staan aan het begin van een met bakstenen gelijnde tunnel. Templeton en Tin komen terug en fluisteren dat er nog een grote ruimte is, met een tunnel waar ze enge geluiden hebben gehoord iets wat hetzelfde klonk als dat beest in de ruim van de Blue Nixie! Nog verder hadden ze ook een deur gevonden, en een luik naar boven. Deze zijn zeker 150 meter verderop bijna de andere kant van Dead Dog Alley! Bohairic blijft fluisteren. We hebben geen idee hoeveel er hier beneden zijn, of hoe goed ze zijn. Het is wel hun terrein, we moeten zo voorzichtig, zo stil mogelijk zijn Hope. Hope houdt n vinger omhoog dan doet zijn vinger op zijn mond - eerst stil zijn. Daarna houdt hij tw vingers omhoog en maakt vervolgens een gebaar met zijn grote bijl. De boodschap is duidelijk. De vochtige bakstenen tunnel eindigt snel in een gesloten deur. Er wordt gekeken, geluisterd en gezocht in alle stilte. Daarna cast Tin een spreuk om het openen van de deur helemaal geluidloos te laten gebeuren. Hope duwt en het opent. Het lijkt een soort wachtkamer aan n muur staat een houten bank en in de hoek een WC. De andere deur heeft een gaatje in blijkbaar om eventuele bezoekers te bespioneren. Ook deze deur krijgt de stilletjes duwen behandeling. Alweer bakstenen, alweer vochtige muren zelfs met een soort goot van loodpijpen die het water wegvoert. De indruk is dat ze van afgesloten kelder naar afgesloten kelder lopen door verbindende tunnels die nergens op een bouwplan staan. Als je daaraan denkt voel je meteen de aanwezigheid van het gewicht van een paar meter aarde en de straten boven het hoofd. Tin vindt het stoer, Sheler minder. Dieper door de natte, donkere tunnels, en nog steeds zonder te veel geluid te hebben gemaakt, worden nog twee deuren gevonden. Deze zijn niet dicht, maar het is stil en donker achter beide.

KarakterSpelerXPInfo
Bohairic Tuning 560
Hope Pake 510
Sheler Vulridir Sr 510
Templeton Johan 535
Tin-a-Tin Jacco 560
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 6 september 2007 om 11:16 uur.
Reacties van bezoekers (74 reacties)
JeffJeff
Basis xp toegevoegd - jammer dat je nu niet kunt levellen! Moet je maar zien te overleven ;)
Gepost op 23 augustus 2007 om 0:06.
Vulridir SrVulridir Sr
Grrrrr
Gepost op 23 augustus 2007 om 0:11.
JeffJeff
Sorry mate! Nighty-night!
Gepost op 23 augustus 2007 om 0:14.
PakePake
en Hope is de enige die nog 1 klapje heeft mogen uitdelen, joegee
Gepost op 23 augustus 2007 om 8:06.
Vulridir SrVulridir Sr
En Sheler heeft weer goede daad gedaan. En een 1e poging om een animal companion te krijgen.
Gepost op 23 augustus 2007 om 8:24.
JohanJohan
En Templeton heeft weer lekker kunnen zwemmen.
Dat is het belangrijkste. :-)
Gepost op 23 augustus 2007 om 9:23.
JeffJeff
En Tin heeft lekker met spreukjes gegooid, en B heeft info gevonden en zijn talenknobbel gebruikt. Toppie!
Gepost op 23 augustus 2007 om 18:06.
Vulridir SrVulridir Sr
Ja we zijn goed bezig met z'n allen. Jammer dat die stupid fish niet naar me wilde luisteren... Had wel leuk geweest. Oke, ik had Aquan moeten leren maar dat had wel goed gekomen.
Gepost op 24 augustus 2007 om 10:26.
JeffJeff
Ik ben benieuwd - wat hebben jullie gedaan met het lijk van Shefton die jullie hadden meegenomen? Mag ik aannemen dat het nog steeds in een tapijt ligt, bij de Inner Labyrinth?
Ik zeg het alleen omdat het zo lang tussen speel sessies was :)
Gepost op 24 augustus 2007 om 12:18.
JeffJeff
Het wordt flink scrollen om aan de reacties te komen! Maar ja - het is ook natuurlijk de moeite waard. In ieder geval - verhaaltje staat klaar.
Gepost op 24 augustus 2007 om 23:07.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als er een schaap over de dam is dan staat het hek open
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.