Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Hello, Sasserine!
1.2Damn, we're good!
1.3Vanthus was hier?
1.4Info en de Arena
1.5Parrot Island
1.6Doden met brieven
1.7Naar binnen!
1.8Tot straks
1.9Ronde Twee
1.10Battle Royale!
1.11Losse eindjes
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1: THERE IS NO HONOUR
"I want to eat your brain ... matey!""I want to eat your brain ... matey!"Gespeeld bij/in Grou op 4 jul 2007
(reacties)
Hope laat zich eerst opknappen in de kelders onder de Arena, voordat hij de groep weer op straat treft. Hij is teleurgesteld, en boos, en zijn vrienden willen hem troosten. Jammer, je had hem bijna! zegt Tin-a-Tin, met een klap op zijn heup. Ja, je hebt het heel goed gedaan! voegt Sheler toe. Inderdaad, heel jammer. Magie in de Arena verandert alles. zegt Bohairic. Templeton heeft er maar n woord voor. Sukkel! Ze lopen naar het zuiden toe en kijken over het water. Papegaai Eiland glimt groen in de felle zon, en in de lucht erboven flitsen honderden papegaaien heen en weer. Iets te ver om met zn allen te zwemmen, zegt Templeton. Een makkie voor mij, natuurlijk, maar jij wilt je boeken natuurlijk niet nat maken, h Bohairic? Dat valt wel mee, maar een boot lijkt me toch prettiger. Tin kent vast iemand. Ja, hoor! zegt Tin-a-Tin, Maar de dichtstbijzijnde zaak is ook de meest chagrijnig. Het wordt even leuk. En leuk is het ook. Aan de zuidoost wal van de Schaduwkade staat Het Drijft Nog, een boothandel gerund door een stereotypische dwerg een boze alcoholist. Eenmaal weer buiten maakt Bohairic snel een paar aantekeningen vier nieuwe Mazticaanse scheldwoorden, en n dat misschien Terran is! Dat wordt lekker opzoeken! De boot blijkt in goede staat te zijn en ergens tussen vier en vijf uur beginnen ze te roeien. Big Jim glijdt het water in en helpt door te duwen. Hij heeft dit trucje al n keer gedaan en het gaat deze keer net zo goed. Tien minuten of een kwartiertje later hebben ze een klein strandje gevonden. Het eiland is een grote, grijze, uitstekende rots, bekroond met om elkaar heen groeiende bomen. Op het eind van het strand zijn er eerst wat struiken met doornen en daarna beginnen de bomen.
De boot wordt uit de surf gehaald en het strand wordt meteen onderzocht. Sporen van boten vinden ze wel, en voetsporen ook. Niet zo vers, maar zeker geen honderd jaar geleden! Sheler kijkt nar de bomen en meent een pad te zien. Het wordt voor de anderen niet duidelijk totdat ze veel dichterbij komen, maar ze heeft wel gelijk. De weg is niet makkelijk, overal hangen lianen en ondervoet zijn ook veel struiken en wortels. Big Jim heeft er het meest last van terwijl Sheler nooit struikelt. Iedereen vindt op een gegeven moment zijn eigen ritme en de groep komt na een tijdje in een open gebied. Sheler en Tin-a-Tin verkennen het gebied terwijl Bohairic rondloopt op zoek naar magie of iets kwaads. Hope en Templeton kijken ook uit voor gevaar, maar Hope heeft ook tijd om steentjes richting Jim te gooien. Op de zuidelijke hoek van deze open plek liggen enkele grote rotsen, en onder een hoop bladeren vinden ze vrij snel een vierkante steen met handvaten in. Deze heeft verder niets bijzonders op of eromheen, en de stoere mannen tillen het uit de weg. Het blijkt een soort deksel te zijn met daaronder een schacht naar beneden. Aan n wand hangt een touw. Tin cast een Licht spreukje op een steentje en laat het vallen. Het lijkt een meter of tien diep, en Hope gaat als eerst naar beneden. De vloer en muren beneden zijn een beetje glad en bedekt met slijmerige algen. Maar ja, het is waarschijnlijk ook onder of in de buurt van de zeespiegel. Een tunnel leidt naar een deur toe, en zodra iedereen beneden is wordt deze onder de loep genomen. Iedereen heeft zo veel verhalen gehoord van de duizenden soorten val die je wel of niet tegenkomt in een kerker of doolhof dat moeten we zeker niet hebben!
De deur klemt een beetje - vanwege de vochtige lucht, waarschijnlijk maar blijkt verder geen grote hindernis. Achter de deur treffen ze een gang, met links en rechts dubbele deuren. Deze zijn ook van hout, opgezwollen, een beetje gehavend maar verder niets bijzonders. De muren zijn een vooral ruwe steen, met her en der afgewerkte gebieden dat er niets uitsteekt. Ook zijn er regelmatig steunpilaren te zien het is geen dwergenmijn maar ziet er verder zeer professioneel uit. Links is dichterbij, en links wordt het. Alweer de deuren controleren met zijn vijven er om heen is het wel krap maar iedereen is zeer genteresseerd in alles wat er nu gebeurt een echte avontuur in een echte kerker! Wel stoer. Hope en Templeton duwen de deuren open en de lichten van de groep laten daarachter een grote ruimte zien. De plafond is wel een meter of drie hoog, en voorzien van de nodige pilaren. Links steekt een afgebroken pier uit over een soort ondergrondse meer. De muren zijn wel ingezakt en er lijkt geen toegang meer tot de zee. Perfect voor smokkelaars, dit haventje! Minder leuk is de lijk dat op het water drijft, met het gezicht naar beneden. Aan de overkant is nog een deur, waarachter vreemde geluiden komen. Een doffe swooosh en dan een bonk, om de vijf of tien seconden. Het zal wel surf wezen, maar ik zie geen water onder de deur uitkomen. Misschien verderop. Wat het gebonk betekent wil ik even niet weten! mompelt Bohairic. Tegenover het meertje zijn er nog een paar deuren, en ook rechts van hun ingang. Hope en Tin-a-Tin sluipen eerst die kant op, met Templeton erachter aan, en er wordt weer voorzichtig gedaan met de deur. Deze wil niet openen, en Hope moet er flink op rammen om het open te krijgen. Daarachter is er meteen een tweede deur en het proces wordt weer uitgevoerd. Vlak na de klap van de openende deuren komt er een enge, beestachtige kreet! HHHNNNNNNNN!!! Er leeft hier iets! Nog erger er is hier wel iets, maar het leeft niet! Twee geanimeerde lijken schuifelen naar Hope toe! Met grijsgroen huid en in natte, gescheurde kleren reiken ze naar hem uit! Hun monden zijn veel te breed, met wat lijkt op honderden scherpe tanden in! Ze proberen hem te grijpen en openen hun monden om in zijn vlees te bijten! Zombies! Ik denk het niet, maatje! zegt Hope, en met zijn bijl hakt hij een enorme kloof in de romp van de eerste. Het gebrek aan bloed en andere lichaamsstoffen is vreemd het voelt meer een soort slagerswerk. De romp hang nu open, de schouders zakken allebei naar achteren als de kloof opent en sluit. Toch heeft hope geen tijd om er gefascineerd naar te kijken - de tweede schuifelt ook binnen bereik en hij neemt zijn kans! Razendsnel draait him om en - snick-snack! - deze wordt meteen in tween gekloven! En dan is Templeton er, en zijn zwaard spits de eerste door het hoofd. Verrotte hersenen vliegen achter het lijkt op in de plassen op de vloer en de top van de schedel ratelt tegen een muur. Ook deze zakt in elkaar op de grond. En van de haven ruimte komt een gil! Sheler is naar het water gelopen en heeft de aandacht gewekt van een handvol gemene krabben vijf van de beesten zijn uit het water getierd en zijn in hem gaan knijpen! Met gespreide grijpers zijn ze elk een meter breed, hun rode pantser onder de zeepokken, en met een vaart achter wat niet normaal is! Binnen seconden is ze omringd met grijpende, graaiende kreeftachtigen en haar been ligt ook open van de eerste aanval. Toch raakt ze niet in paniek, en met een paar woorden wordt ze het middelpunt van een hete wervelwind van glooiend hete zand! De zand komt tussen alle knokkels en gewrichten in en de krabben hebben meteen geen zin meer in aanvallen. Ogen dicht! roept Bohairic, en de ruimte is gevuld met felle kleuren en lichten. Zelfs door haar dichtgeknepen ogen voelt Sheler even duizelig, maar ze weerstaat de magie. De krabben kunnen het echter niet aan en vallen allemaal plat en verstijfd op de vloer. Hope en Templeton snellen zich terug en halen meteen uit. Sheler is wat goedaardiger en begint de bewusteloze beesten terug het water in te gooien. De groep beslist om dichter bij elkaar te blijven en gaan de zombies inspecteren. Hun kleren lijkt heel ouderwets maar er lijkt verder niets op te merken. Zodra de volgende deur geopend wordt wordt het duidelijk dat er meer van die enge lijken rondlopen. Chaaaaaaaaaaarge! roepen Hope en Templeton, en ze rennen meteen op ze af. Er wordt flink uitgehaald en de zombies pogingen om ze neer te halen om te gaan knabbelen leveren niets op. Bohairic schiet op ze met spreuken en haalt ze neer met magische, grijpende handen. Sheler glipt tussen twee door en haalt uit met haar wandelstok, terwijl Tin-a-Tin van afstand met pijlen gooit. De zombies geven hun worstelpogingen op en gaan bijten. Al snel bloedt Hope van een paar wrede bijtwonden maar de schade is meer dan terugbetaald. Van verderop horen ze een diepe, enge stem: Levende indringers zijn hier niet welkom jullie komen hier nooit weg! Deuren kletteren open aan de overkant van de kamer en meer zombies stromen aar binnen. Nou, stromenschuifelen dan! Achter hen komt iets anders een lopende skelet in een gewaad, omhuld in een soort bewegende olievlek effect die het hele figuur bedekt met zwarte, bewegende energie. Zijn handen polsen met een zwarte aura en hij valt Hope met deze aan. STERF!!! Hope voelt een scheurende pijn in zijn borstkas maar is sterk genoeg om het aanval te weren. Hij heeft geen kans om terug te slaan voordat er weer twee zombies op hem gaan bijten. Templeton pakt zijn schild vast en rent op het skelet af! De spies op zijn schild wordt magisch tegengehouden en deelt amper schade uit. Toch is zijn vaart genoeg om het ding terug te drijven. Het stopt een paar meter achter waar het stond en Bohairic slaat toe. Met een blik van intens, pijnlijk concentratie maakt hij de bewegingen voor zijn stoerste spreuk. Maar dan laat hij het niet los, hij houdt het nog binnen en laat de energie verder oprijgen totdat, tandknarsend en met een beginnend bloedneus, hij alle energie in n beweging loslaat! Aan de overkant begint het skeletpriester te schudden. Het lijkt alsof het geraakt wordt met honderden onzichtbare hamers en dan is er alleen stof over. Bohairic wrijft zijn handen even in elkaar om het gevoel terug te krijgen en ademt uit. En glimlacht. Voor niet-levende geanimeerde lijken zijn de zombies toch onder de indruk ze missen allemaal hun volgende aanvallen! De groep hakt en mept en slaat en gooit en cast spreuken en de zombies gaan n voor n permanent liggen.
Verderop, of achter hen, horen ze een paar knallen.

KarakterSpelerXPInfo
Bohairic Tuning 920
Hope Pake 920
Sheler Vulridir Sr 920
Templeton Johan 920
Tin-a-Tin Jacco 920
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 5 juli 2007 om 10:44 uur.
Reacties van bezoekers (27 reacties)
PakePake
Oei, bijna
Gepost op 5 juli 2007 om 13:19.
JaccoJacco
nou! scheelt niet veel meer

Gepost op 5 juli 2007 om 15:15.
Vulridir SrVulridir Sr
Ik had ca 700 Xp meer verwacht na het verhaal van Jeff.... hoe kan dat nu?
Ik hoopte bijna te kunnen levelen maar dat zal nog wel even duren nu ik er de volgende keer niet bij kan zijn. :-\
Nou ja, het was wel een toffe combat. Wat dat betreft Jeff... Keep up the good work !!!
Gepost op 10 juli 2007 om 20:31.
JeffJeff
Ik had de zombies toen hoger ingeschat - sorry! Ik was zo bezig met het vergeten van de regels dat ik niet kon inschatten of het wel leuk was. Graag veel feedback!
Gepost op 10 juli 2007 om 22:04.
TuningTuning
haha, volgens mij hoef je over de -leuk- factor niet al te veel in te zitten.... Dat is wat mij betreft dik in orde
Gepost op 10 juli 2007 om 22:17.
JaccoJacco
nou, ik ben dr weg van :S
Gepost op 10 juli 2007 om 22:54.
JeffJeff
Dankjewel! Naarmate ik de regels eigen maak, kan ik het meer proactief en zelfverzekerd brengen. Ik wil niet weer iets doen dat niet echt kan of zo - voelt een beetje lullig - vergeleken met jullie "vakmanschap" ;)
Ik hoop het leuk genoeg blijft dat jullie het uit kunnen staan totdat het verhaal duidelijker begint te worden. Het lijkt een soort zes-films reeks en Luke zit nog steeds op Tatooine bij z'm oom en tante :) Komt wel goed, denk ik. Misschien twijfel ik over niets omdat ik recht aan het verhaal wil doen en dat kan nog beter. Zoiets :) Doen jullie ooit aan muziek tijdens het spelen, trouwens? Alien soundtrack tijdens de enge grotten of iets dergelijks? Als ik weer zeker ben van de regels (en vaker nee kan zeggen!) moet ik ook weer gaan rondlopen en stemmen doen en zo. Er in komen!
Gepost op 10 juli 2007 om 22:54.
JaccoJacco
potverdikkie dit belooft wat! Jeff maak je maar nergens zorgen over. Ik kon de regels (en ken) de regels ook voor geen meter. Maar laatst bij een D&D weekend had ik de ervaren spelers ook ZO onder de duim:D En geloof me.. Ik ben zo niet tactisch. Dus aan mij merk je het wel als ik het niet goed vind gaan. (ik heb ook wel eens heel boos gekeken naar Hendrik) En Hendrik kijkt automatisch boos als het penibel word, en Johan Wiersma kijkt boos zodra die onder 20 procent van zijn hitpoints komt en Erik en Marc kan eht allemaal niet schelen dus die moet je echt uithoren of ze het wel dan niet leuk vinden. Aan hun merk je het niet als het spel gespeeld word.
Gepost op 11 juli 2007 om 0:08.
JeffJeff
Mooi om te horen! Ik heb meer tips nodig dan geruststellende schouderklapjes - dus wat je zegt is geweldig :) Het verhaaltje is ook bijna af - duurde veel langer deze keer maar het was druk op school en in het weekend had ik een vertaling. Bla bla bla - morgenmiddag klaar.
Gepost op 11 juli 2007 om 0:27.
TuningTuning
Het stukje verhaal dat er al staat is in elk geval geweldig om te lezen! :-)
Gepost op 11 juli 2007 om 7:26.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
In ieder glas past een pilsje
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.