|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1: THERE IS NO HONOUR
| Pffft! Moeilijk? Ik had het alleen kunnen doen! | Gespeeld bij/in St. Anna op 23 mei 2007 |
|
(reacties) |
Goedemorgen, heren en dame, zegt Bohairic, en welkom in ons kantoor.
De vier avonturiers keken om zich heen, naar de houten panelen, het meubilair van zeldzame tropische houtsoorten, de volle boekenkasten en de diepe, comfortabele leren stoelen.
Netjes, zei Tin-a-Tin, Big Jim kan beter buiten blijven, denk ik.
Bohairic begon snel uit te leggen dat hij de VIP kamer had geregeld dat ze in een beetje privacy konden overleggen, maar werd onderbroken door het gerinkel van de voordeurbel en daarna een klop op de deur. Daar stonden twee halfling vrouwen, Kora en een onbekend jong meisje met simpele kleding en een wandelstok. Kora legt uit dat het meisje door Lavinia was ingehuurd om het groepje te versterken, en vertrekt.
Goedemorgen, heren en dames, zegt Bohairic, en alweer welkom.
Ik doe dit eigenlijk voor het eerst, maar het lijkt mij toch een goed idee om de sterke en zwakke punten van elkaar een beetje te leren kennen en een plan te smeden voor onze taak. Vandaar dat ik een rustige werkplek heb geregeld voor deze vergadering.
De deurbel rinkelde weer en iedereen keek om zich heen. Niemand weet dat we hier zijn, toch? Al snel verscheen Kora weer bij de deur, en nu met een rieten mand bedekt met een theedoek. Jullie hebben vast nog niet ontbeten. Als je goed voor Lady Vanderboren wilt zorgen, moet je ook voor jezelf zorgen, hoor! Het mandje wordt met dank ontvangen en blijkt brood, ham en een licht, waterige wijn te houden. Lekker!
De vergadering begint met een voorstelronde en een plan wordt bedacht om de verschillende achtergrondaspecten te gaan onderzoeken. Ze spreken weer af over een paar uren.
Templeton en Sheler pakken een gondola naar de Merchants kwartier en een magisch gecamoufleerde Templeton zwemt naar de Nixie toe. Deze blijkt niet aan de pier aangemeerd te zijn maar een paar honderd voet de baai in, aan een soort vlot vastgemaakt. Aan dek zijn drie bewakers met kruisbogen en binnen hoort hij allerlei scheepsgeluiden. De bewakers worden op een gegeven moment vervangen door anderen er zijn minstens zes aan bord!
Tin-a-Tin zoekt haar verschillende contacten op, zowel in de wacht als aan de *kuch* onderkant van de samenleving. De baas aan boord is inderdaad de half-orc Soller Vark en deze heeft contacten die hem tot nu toe hebben beschermd van de wet. Ook heeft hij laatst een grote betaling gemaakt aan de Lotus Dragons.
Bohairic gaat langs het kantoor van de Havenmeester maar de baas is er niet. Echter is hij ziek thuis waar hij geen bezoek ontvangt. Zeker niet van de gewone mensen van de stad. Bohairic blijkt heel aardig en behulpzaam te zijn en treft het met Belran Daskaral, een administrateur die zich ergert aan de groeiende invloed van buitenaf op het functioneren van de haven. Hij neemt Bohairic naar binnen en schetst een beeld van infiltratie en onbevoegde mensen die toch allerlei hogere functies heeft. De tovenaar probeert bij Lord Isalaran te komen maar zonder de juiste papieren en referenties lukt het niet op de korte termijn.
Hope doet wat hij het beste doet, en loopt de kroeg in. In een kroegje bij Pier 5 belandt hij in gesprek met een paar van die mannen die alles in de gaten hebben en niets anders doen dan kijken en kletsen. Al snel weet hij dat de Nixie gisteren een lading kooien heeft ontvangen, en dat er vanochtend vers water aan bord kwam. Het schip moet gauw vertrekken! Hij huurt een straatkind in om het schip in de gaten te houden en keert ook terug naar de Inner Labyrinth, waar Bohairic nu werkt.
Terug in de leren stoelen bedenken ze een plan. Tin-a-Tin regelt een lege wijnton en Templeton timmert er een handvat aan. Dan komt het woord WIJN erop in grote letters en wordt het meegenomen naar de haven. Een boot wordt geleend, een deken gevonden en een reuzenotter wordt snel bijgeschoold. De nacht valt en het bootje vaart de haven in. Templeton vult het wijnvat totdat het net drijft, grijpt het vast, en verdwijnt onder de golven van de vloedstroom. De rest van de party verstopt zich onder een deken in het bootje terwijl Big Jim deze met zijn hoofd duwt. Een systeem voor het sturen wordt snel verzonnen, met snelheid minder belangrijk dan stilte. Alles loopt op rolletjes en wanneer de party het vlot bereikt zwemt Templeton richting de stuurboord zijde van de Blue Nixie. Op het afgesproken moment laat hij het vat los dat nu lichtjes tegen de romp botst.
Er wordt van boven heftig gereageerd en binnen enkele seconden kijken de alerte bewakers naar beneden. Bakboord komt een touw stilletjes de tuigage in en terwijl de bewakers met bootshaken en roeispanen het wijnvat proberen te grijpen enteren de eerste helden van stuurbord. Dit doen ze zo stiekem en stil dat helemaal niets gemerkt wordt voordat n van de bewakers aan zijn taak denkt, en weer rondkijkt.
ALARM! ALARM!
De eerste bewaker ziet een natte Templeton naast de reling en rent op hem af. Niet de slimste zet, want enkele momenten later had hij een longsword in zijn zij gekregen en dreef hij gewond, in het water, met een fitte, boze Water Genasi barbaar in de buurt. Nog erger, Big Jim had het bloed geroken en was onderweg.
De tweede lost een pijl van zijn kruisboog op Hope af, maar schiet mis. De derde pakt zijn roeispan vast en zet zich schrap. Terwijl de kleine Tin-a-Tin en Sheler het schip enteren, stormt Hope op de kruisboogschutter af. Zijn enorme bijl hakt de linkerarm van de bewaker in n klap af, en eindigt in zijn ribbenkast. De kruisboog klettert op het dek naast het lijk.
Hope haalt zijn schouders op en kijkt het verontschuldigend aan.
Hij schoot op mij.
In het water probeert de gewonde zeeman weg te zwemmen, zijn leren jak sterk genoeg om hem van Templeton en Big Jim te beschermen. Bohairic komt aan bord terwijl Tin-a-Tin naar achteren sluipt en Sheler de trap bewaakt. In het water wint Templeton zijn gevecht en hij pakt snel een paar touwen om weer aan bord te klimmen.
De met roeispan zwaaiende zeeman wordt door een magische hand van Bohairic onderuitgehaald en besluit snel zich niet meer te verzetten tegen de aanvallers.
Uit de deur van het voorschip komen de rest van de bemanning. De eerste wordt door Hope neergehaald, de tweede bleekt en vlucht meteen. Deze krijgt van Sheler een wandelstok vol in het gezicht, struikelt naar de reling en springt meteen het water in. Helaas ontmoet hij daar Big Jim. Derde te verschijnen is een halfnaakte, vloekende vrouw met een groot zwaard. Zij prikt Hope in de arm maar krijgt de platte kant van zn bijl op haar hoofd terug. Onmiddellijk zakt ze in elkaar. Achter haar aan komt een halfnaakte Soller Vark. Hij kijkt om zich heen, en schreeuwt, "De fik er in, verbrandt ze allemaal!" Daarna overweegt hij om uit te halen, maar met vier tegen n lijkt het hopeloos.
Bohairic ziet rook en vlam plotseling beneden ontstaan en sproeit ijs door het hekwerk heen. Stoom en rook vullen de ruimte en de dieren beneden reageren in paniek. Sheler rent naar beneden de dieren te bevrijden. Hope en Templeton bevelen Vark zijn wapen op te geven en te gaan liggen. Hij snauwt, Je weet niet met wie je solt! maar toch geeft hij het op.
Achterin heeft Tin-a-Tin de zeilkasten en kettingruimtes verkend en is ze naar beneden gegaan. Daar ontdekt ze de scheepskeuken en de verleiding is heel groot snel een hapje te nemen. Echter blijft ze bij de les en ze opent de deur naar de ruimte. Een hels tafereel moet ze daar aanzien. Eerst rook en stoom, en het geluid van honderden schreeuwende dieren en vogels. Dan doemt het gezicht van een doodsbange vrouw voor haar op. Seconden later wordt de vrouw door hoornachtige tentakels gegrepen, naar achteren gesleurd, en door de muil van een enorm, insectachtig beest in tween gebeten!
Tin-a-Tin komt onder de bloed te staan en gooit de deur weer dicht. Ze rent als een gek weer naar boven toe, geschrokken en bang. Daar wordt ze weer kalm en samen met Bohairic wordt er een plan opgesteld.
Eerst worden er vliegende vlammen gebruikt om het beest in een hoek te drijven. Het ding negeert ze en gaat door met alles kapot slaan, dieren doden en het verzamelen van zoveel mogelijk dode prooi. Daze spreuken hebben ook weinig effect en de twee moeten alle mogelijke concentratie en inspanning inzetten om het beest even bewusteloos te krijgen. Eenmaal geslaagd komen de twee barbaren in actie en wordt een kooi snel op het beest gegooid. Hierop komen enkele kisten en vaten te staan, zodat het niet weg kan, en is het schip van hen.
Een van de ingehuurde zeemannen geeft wat informatie vrij hij was voor 20 goudstukken ingehuurd voor een paar dagen zodat Vark een ruimte vol dieren en beesten naar een ander schip kon brengen. Vark heeft nog niets bekend.
|
|
|
Plaats de muis boven het | | om detail informatie te zien. |
|
|
Gepost door Jeff op 24 mei 2007 om 11:53 uur. |
Reacties van bezoekers (30 reacties) |
Jeff Verhaal volgt straks. Ik ga de komende twee weken de PHB opnieuw lezen, denk ik. Ik had er wel een goed gevoel bij, dat het best wel goed ging - alleen weet ik niet of ik streng genoeg op alle regels oplette. (Move Silently bijvoorbeeld - had dat een -10 moeten krijgen voor de snelheid?) Maar ja - graag tips, en als het verhaal klaar is kunnen we het ook daar over hebben :) Gepost op 24 mei 2007 om 12:07. |
Pake Volgens mij mag je in iedergeval half-movement doen bij Hide, zonder penalty's. Move silently nam ik aan ook. Maakt voor Hope niet uit, die had ze toch plat tegen het dek geslagen.... Gepost op 24 mei 2007 om 14:41. |
Vulridir Sr Ik vond het prima gaan hoor Jeff. Tuurlijk zullen er regels zijn die wat geweld aangedaan zijn.
Het verhaal liep lekker. Roleplay was oke. Actie liep ook best goed. Is ook een kwestie van ervaring denk ik op bouwen. Gepost op 24 mei 2007 om 15:52. |
Johan De regels zijn maar regels. Daar hou ik niet zo van. :-)
Verhaal was gewelig voorbereid. Zag er goed uit allemaal. En het was een partijtje lekker zwemmen.
Altijd leuk. Gepost op 25 mei 2007 om 8:37. |
Jeff Verhaal klaar. Willen jullie alvast het resultaat van de doorzoekactie weten, of volgende keer? (Het aantal zwaarden, armour, goudstukken en zo.) Gepost op 26 mei 2007 om 13:00. |
Tuning Woa!! Wij hebben echt een goede groep. ;-)
We RULE! Gepost op 26 mei 2007 om 13:08. |
Tuning /me denkt dat Jeff goed kan vertellen :-) Gepost op 26 mei 2007 om 13:09. |
Tuning Maaruh? Wie had het nu alleen kunnen doen? Mis ik iets? Gepost op 26 mei 2007 om 13:20. |
Jeff Ze gingen allemaal zo snel neer - het leek mij veel te makkelijk voor jullie superteam!
Aan de andere kant, het waren makkelijk geschrokken matrozen, geen vechtersbazen. Uitdagingen genoeg in de toekomst :) Gepost op 26 mei 2007 om 13:27. |
Jeff Ik heb het gevoel dat de eerste levels in 3e editie heel snel gaan - klopt dat? Je krijgt hetzelfde aantal punten maar hoeven eerst maar 1000 en 2000 te halen - dus 1e level gaat drie keer sneller, 2e level op dubbel snelheid en daarna wordt het 'normaal'. Level 2 en 3 heeft iedereen 6 action points, op level 4 komen er 7. Genoeg voor veel heldendaden! (Of het schrijven van scrollen en zo). Heeft iemand daar al een mening over, trouwens? Gepost op 26 mei 2007 om 13:32. |
|
|
|
|
Fout spreekwoord |
|
|
|
Beter tien ballen in de lucht dan eunuch van de keizer te zijn |
|
|
Agenda |
|
|
Er is geen speeldatum voor deze campagne
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Grou
76x gespeeld |
|
|
St. Anna
16x gespeeld |
|
|
Wytgaard
11x gespeeld |
|
|
Leeuwarden
5x gespeeld |
|
|
Grou & St. Anne
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|