Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 7
7.1It's a trap
  Mooi briefje
7.2Demon!
7.3Eng dorpje
7.4Demon-whacking
7.5Noltus? Hondje?
7.6Charge!
7.7Wie sloeg mij?
7.8Incoming!
7.9En weer weg
7.10Slapen en Vechten
7.11Stomme Skinwalkers
7.12Geen afleiding meer
7.13Rondfsnuffelen
7.14Close shave for Sam
7.15Fel zonlicht
7.16One down
7.17Two, three, BOW!
7.18Revenge!
7.19Wraiths met geld
7.20Opruimen
7.21Opruimen II
7.22Opruimen III
7.23Gevonden!
7.24Pareltje boem!
7.25Victory!
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 7: CITY OF BROKEN IDOLS
Vault of the Sun, Moon and StarsVault of the Sun, Moon and StarsGespeeld bij/in St. Anna op 4 apr 2012
(reacties)

Na een hevige discussie drinkt iedereen een keer van de fontein - op Hope na, natuurlijk. Ze ervaren een verzoek om iets op te offeren en een deel van hun ziel, hun zelf verdwijnt. In plaats daarvan krijgen ze ook iets nieuws terug - kennis of vaardigheid. De fontein lijkt er ook een beetje opgeknapt na dit alles.

Verder verkennen is de orde van de dag en ze lopen of zwemmen de tunnel weer uit. Templeton bevestigt ondertussen dat deze tunnel naar het meer toe leidt. Een tweede tunnel uit de oestergrot leidt tot een soort haaiennest - een grot waar een verscheurde Skinwalker drijft. De steen hier is vervormd en lijkt op meubilair. Een tafelblad en een tweetal banken staan middenin de ruimte.

Bohairic: "Dit hebben we eerder gezien, zo'n bank - in Golismorga."
Templeton: "Ja, in de Tempel van de Mindflayers. Typisch! Ik haat mind-flayers!"

Het water is vier voet diep en het lijkt botst af en toe tegen de tafel. Op de tafel staan een tweetal dozen, een metalen doos en een doos uit kristal gemaakt. Sam en Tin inspecteren ze eerst, verklaren ze veilig, en doen open. De kristallen doos heeft gemalen edelstenen in, de metalen doos is vol alchemische reagenten. Hier zijn Sam en Bo blij mee.

Templeton en Bohairic vinden een tunnel die naar beneden leidt. Terwijl Hope en Sam de wacht houden zwemmen ze de diepte in. Tin-a-Tin kan niets missen en klampt zich aan Templeton vast! Na een tijdje zwemmen, stoppen ze bij een net dat de tunnel afsluit. Het lijkt een net van een vissersboot, en het is vastgemaakt aan oneffenheden aan de rotswanden. Bo en Templeton vragen Tin of er een val op zit maar ze snapt er niks van. Ook ziet ze niets behalve wanneer Bohairic een licht aanzet. Zodra ze het net ziet gaat ze het onderzoeken en al snel merkt ze dat er metalen draadjes er doorheen geweven zijn... en dat deze de muur in verdwijnen. Ze zwaait dat ze achter haar gaan zwemmen en begint aan het net te werken. Plotseling staat ze stokstil en klemt ze haar ogen dicht. Als ze zou ademen was ze dat ook in gaan houden. Niets gebeurt. Ze had er bijna te hard aan getrokken - een haarscheur was al zichtbaar aan de wand... maar ze was op tijd gestopt. Templeton zegt iets in Aquaan maar Tin snapt het niet. Ze gaat weer aan het werk en maakt op een gegeven moment een vuist. Het net is veilig en de mannen kunnen het weghalen.

Tin gebaart dat ze naar beneden gaat scouten maar ze zwemt snel weer terug met een rood gezicht. Ze wijst naar haar ogen en wappert. Tin en Bo halen de schouders op en ze zwemmen alle drie omhoog. Terug in de kamer vraagt ze om een aantal spreuken en daarna zwemt ze onzichtbaar, met freedom of movement en darkvision weer naar beneden.

Onderwater volgt ze de tunnel voor bijna tweehonderd voet. De tunnel mondt uit in het plafond van een onderwater grot en ze verstopt zich bijzonder goed. Net op tijd - want daar zwemmen vijf mind-flayers. Ze dragen strakke leren pakken met zwemvliezen en vinnen maar hun hoofden zijn ongedekt. Met tentakels onder de kin hangen zwemmen ze vaardig door de grot heen. Ze verdwijnen uit Tin haar zicht maar ze heeft het idee dat ze een ondiep gebied binnen waren gezwommen.

 

***************************

Tin brengt rapport uit en haar wordt de hemd van het lijf gevraagd. Waar zwommen ze naartoe, waar gingen ze heen, hebben ze jou gezien? Hope wil weten hoe het net gesteld was - willen de Mind-Flayers weten of iemand aankomt - of juist mensen tegenhouden van ontsnappen naar beneden. "En willen we nu écht naar beneden voordat we hierboven veilig hebben gesteld? Er is nog een groot gebied tussen die zaal met ringetjes en de voordeur, vast vol Skinwalkers en erger. Daar hoeven we niet voor te zwemmen!"

Hij heeft een goed punt, en Tin wil vooral een mooie boog vinden. Ze waden terug naar het oestervoer en knijpen hun kleren een beetje droog. Bohairic droogt alles met een spreukje, dat ze geen sporen achterlaten van natte voetafdrukken.Bij de kolommen waar de ringetjes lagen slaan ze rechtsaf. Ze passeren een gang naar het westen toe, richting de voordeur, en komen bij de ingang tot een enorme ruimte. Alle alarmbelletjes rinkelen bij Bohairic en het valt hem vooral op dat hier sterke aura's van magie en evil aanwezig zijn. De ruimte licht een beetje op wanneer een warm gloed het vult. Het lijkt afkomstig van de stenen zelf.
Het koepelvormige plafond van de ruimte is zeker zeventig voet hoog, en ondersteund door een ring van pilaren. Deze zijn uitgehouwen in de vorm van boomstammen omringd door gevederde slangen.

Een cyclus van bas-reliëfs op de muur vertegenwoordigt gevechten tussen Maztican krijgers en vliegende draken. De Maztican krijgers worden geleid door een heldhaftige boogschutter die een boog hanteert die lijkt van bliksem te zijn. Op een petroglief op de zuidelijke muur wordt hij gekroond tot keizer na zijn overwinning. Een ontwerp van drie ringen van cirkels is in de vloer gekerfd. Drie stenen beelden, elk zeven voet hoog, staan op ronde sokkels om de buitenste cirkel gevestigd. Een aan het westen, een aan het oosten, en een aan het zuiden. Alle drie de beelden vertegenwoordigen gelijk eruitziende mannen, elk gekleed in een gewaad van een heerser en elk zwaaiend met een scepter. De scepter van het westelijke standbeeld eindigt in een zon, de oostelijke heeft een maan en de zuidelijke een ster.

In de vloer, tussen deze drie figuren in, zijn drie ringen gekerfd. Elke ring is regelmatig onderbroken door een komvormige depressie. Drie stenen bollen zitten in drie van de depressies. Een bol met een petroglief van een maan zit in de binnenste ring op de meest westelijke depressie, terwijl een bol met een ster zit aan de meest zuidelijke depressie van de buitenste ring. De derde bal draagt een petroglief van de zon en zit in de meest oostelijke depressie van de middelste ring.

 

Bohairic raadpleegt zijn aantekeningen:

De zon vertegenwoordigt Tonatiuh, de ster Quetzalcoatl en de maan Tezcatlipoca. Die krijger is Macutotnal, een held die de Olman en eerste heerser van Thanaclan (de stad die hier vroeger stond). De slang vertegenwoordigt ook Quetzalcoatl in zijn couatlvorm, en het valt op dat hij zich met de zon mee om de pilaren wentelt.

De groep kijkt de ruimte in en de medaille van Noltus (de echte Noltus) wordt te voorschijn gehaald. De boog in de medaille lijkt precies op die op de gegraveerde muren. De schijf lijkt een plattegrond te zijn van deze ruimte, en de cirkels vertegenwoordigen de pilaren. De ster, maan en zonsymbolen opgeteld komen overeen met de komvormige depressies. Er zijn elf manen, twaalf zonnen en 13 sterren.
Tin-a-Tin raapt een stenen bal op - het is zwaar - en ze legt het neer op de plek bij de deur. Het standbeeld van Quetzalcoatl licht meteen op met een zilveren gloed en het lijkt alsof een lichtwezen stapt uit het standbeeld. Hij lijkt precies op het standbeeld behalve dat zilveren vuur stroomt uit zijn ogen, mond en mouwen. Hij laat zijn kin op zijn borst rusten met een respectvolle knik en ineens vult de zaal met licht - fel, brandend, oogverblindend licht!

Sam, die achter het standbeeld was gekropen, kan niet snel genoeg wegkijken. Zijn ogen verschroeien en hij is op slag blind! Het lichtwezen vliegt op Tin-a-Tin af en steekt zijn brandende handen in haar lijf. Tin roept dat ze van binnen brandt en ze geeft ook meteen licht! Het beeld van Quetzalcoatl vliegt de lucht in, en laat zilveren vlammen als lichtsporen achter het. De groep springt in actie!

Tin raapt de bal op en legt het terug terwijl Sam langs de muur naar de ingang kruipt. Bohairic geeft Tin een beschermspreukje en Templeton activeert een kristal dat zijn ogen beschermt. Hope schudt zijn hoofd en loopt de kamer een beetje binnen, bijl klaar om hoofden eraf te slaan (spookachtig of niet). Het sterrenwezen dispelt magie op de groep en Bohairic raakt zijn status kwijt. Sam verandert zich in een slang en weet Bohairic te vinden. Tin leidt de aandacht van het wezen af en schiet erop. Ze weet wat vuurbestendigheid eraf te stelen maar krijgt verder niets. Hope zwaait met zijn bijl en roept dat het mannetje beter naar beneden kan vliegen dan daar laf te hangen. Bohairic probeert magic missiles en ontdekt dat het wezen magiebestendig is. Het sterrenwezen laat lichtjes opgloeien in de ruimte om Bohairic heen en hij beschermt zich tegen de effecten met een item. Daarna laat het sterrenwezen een wall of force verschijnen in de kamer dat de groep in tweeën verdeelt...

 

Gepost door Jeff op 18 april 2012 om 12:56 uur.
Reacties van bezoekers (81 reacties)
PakePake

een groot raadsel. Smile


Gepost op 18 april 2012 om 13:04.
JeffJeff

Knip... plak... verhaaltje :-)


Gepost op 18 april 2012 om 13:34.
PakePake

en geen lege pagina, hoezee!


Gepost op 18 april 2012 om 14:58.
PakePake

oh ja, die wall of force. :-D


Gepost op 18 april 2012 om 15:14.
TuningTuning

o.a. ook voor Jacco - Tot 1 mei:

<knip>
Het is sinds een uur mogelijk om de beta diablo III te downloaden en te spelen. Voor iedereen.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/3724212521

Download link naar de beta:

http://us.media.battle.ne...o-III-Beta-enUS-Setup.exe

Je hebt alleen een battle net account nodig en spelen maar!

Veel plezier!
</knip>


Gepost op 18 april 2012 om 15:37.
PakePake

downloading.... 3,5 GB


Gepost op 18 april 2012 om 18:32.
JaccoJacco

download complete, server down :


Gepost op 18 april 2012 om 18:50.
TuningTuning

Het is blijkbaar druk op de servers vandaag :-D


Gepost op 18 april 2012 om 19:09.
PakePake

ik moet nog een account aanmaken


Gepost op 18 april 2012 om 20:01.
TuningTuning

9 mei de volgende speeldatum van deze campagne....


Gepost op 19 april 2012 om 8:02.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
Why don't you do the world a favour. Pull your bottom lip up over your head and swallow.
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.