Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Vervloekt Dorpje
5.2Darmlasso? Jakkes!
5.3Badder Bullywugs
5.4Time for bed
5.5De natte schacht
5.6Varkensvlees
5.7RIP Lop
5.8Bekertje zuur?
5.9Yikes!
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 5: THE DARK COAST
Gemene tanden versus glimmende schildenGemene tanden versus glimmende schildenGespeeld bij/in Grou op 16 jun 2010
(reacties)
<p>De donkere, vieze, modderige onderwaterkamer is voor Shamanilla niks. Daar gaat ze haar vleugels echt niet onderdompelen! Sam besluit om haar te vergezellen boven, en belooft om dicht bij haar in de buurt te blijven. Zo dichtbij mogelijk!<br /><br />Onder de grond, in de stankput, duwt Templeton aan een deur. De deur is klem komen te staan in de deurkozijnen &ndash; blijkbaar slecht gemaakt en niet goed beschermd tegen waterschade. Met zijn hero&iuml;sch schouders weet hij het open te beuken, en het water stroomt de volgende kamer in. Deze had al een halve meter water liggen, maar met de rest van de modder erbij wordt het snel hoger.<br />Bedden drijven op de modder in knusse ronde cellen, en hij doorzoekt de boel samen met Tin-a-Tin (die slim genoeg is om net boven de drab te vliegen.) <br /><br />Onder een matras vindt hij een zwaard in een mooie leren schede. Bohairic zwemt de kamer in en piept in Aquaan. Het zwaard is magisch, en het embleempje op de schede is van de stad Marsember. Templeton trekt het zwaard, en een fel, geel licht straalt uit de kling! Hoe hard hij ook concentreert wil het niet doven. Hij duwt het terug, bedenkt zich, trekt het weer, en fronst. Niks gebeurt.<br /><br />&ldquo;Het wil alleen niet van vorm veranderen. Jammer!&rdquo;<br /><br />Het zwaard gaat terug in de schede, het licht gaat uit, en hij pakt zijn Bag of Holding. Bohairic brult als een zieke walvis (Maaarrrrroooooooooorrrrriiiiiieeee!) en hij opent het zakje onderwater niet. Even later is alles netjes opgeruimd.<br /><br />Tin schopt tegen alle muren en wanneer haar voet verdwijnt, roept ze de anderen bijeen.<br /><br />&ldquo;Geheime deur gevonden hier, jongens. Ze kunnen niks van mij verstoppen.&rdquo;<br /><br />De andere twee maken de nodige geluiden en doe alsof ze onder de indruk zijn. <br /><br />Achter de geheime deur loopt een gang naar het zuiden toe. Templeton loopt voorop en schudt zijn schilden telkens van zijn bovenarmen naar zijn onderarmen en terug. <br /><br />&ldquo;Heeft hij&hellip; misschien&hellip; mijn locoweed gevonden?&rdquo; fluistert Tin naar Bohairic toe. <br />&ldquo;Geen idee, Tin, maar hij heeft inderdaad veel energie vandaag!&rdquo;<br /><br />Templeton neemt een reeks vechthoudingen aan en zegt, &ldquo;Ik weet dat jullie het over mij hebben, en nee, ik ben niet naar de kapper geweest. Het is al van natuur zo mooi. O kijk! Een deur! Zou d&rsquo;r vijanden achter zijn? Even kijken&hellip;&rdquo;<br /><br />SCHOP! KLANG! Huuuuuuuuuurrrrrrrrrrr!<br /><br />Bo en Tin kijken elkaar aan. Dat laatste kwam niet van Templeton. Ze kijken weer naar voren, waar de Genasi gehurkt tekeer gaat tegen de knieschijven van een tiental zombies. De zombies hebben allemaal de hoofden van een everzwijn in plats van hun oorspronkelijke hoofden. Ze roepen om &ldquo;brainsss&rdquo; maar dankzij Templeton en zijn chirurgische schildingrepen komen ze lang zo hoog niet met de klauwen en de slagtanden.<br /><br />&ldquo;Zag je dat? Hij ging voor m&rsquo;n knakkers! Af, jij! AF!&rdquo;<br /><br />Geen dertig seconden later zijn de zombies alleen maar lappen vlees. Templeton trekt een klauw uit zijn dij en stelpt het bloed met een doekje. Bohairic en Tin-a-Tin doen de vouwstoeltjes terug in de Bag of Holding en staan weer op.<br /><br />&ldquo;Netjes, jongen,&rdquo; zegt Tin, &ldquo;En heb je auw?&rdquo;<br /><br />***************************************************************** <br /><br />Boven, Shamanilla en Sam vervelen zich. Ze besluiten om een rondje buiten te doen. Gewoon, om de omgeving te verkennen. Sam laat Shamanilla voorgaan, en kijkt met bewondering naar haar strakke achterwerk, tussen de vleugels in.<br /><br />&ldquo;Mooi uitzicht!&rdquo;<br />&ldquo;Wat? Een regenachtig, verlaten dorpje? Ben je gek?&rdquo;<br />&ldquo;Ja, schat, ik ben gek!&rdquo;<br /><br />De twee verkennen het bos en de piramide. Shamanilla weet dat er vaak kamers zijn binnen de piramide, maar besluit om ze op nog niet te gaan bekijken. Op de terugweg ziet ze een paar kiwiplanten, en ze plukt er een handvol van.<br /><br />Zodra ze terug zijn, staat Templeton op ze te wachten.<br /><br />&ldquo;Komen jullie nog? Het wemelt hier van de ondoden! Extra handjes zijn welkom, en het is niet zo nat meer.&rdquo;<br /><br />Shamanilla kijkt naar haar zachte laarzen en inspecteert de hut. Ze gooit een bamboe kastje de schacht in en neemt de ladder naar beneden. Daar is het water nog bijna drie voet diep. Ze staat in het kastje en wacht. Zodra de anderen beneden zijn, laat ze Tempelton haar naar de deur slepen. Uiteindelijk moet ze door de modder lopen, en ze kijkt een beetje sip naar haar mooie laarzen.<br /><br />&ldquo;Bohairic heeft een schoonmaakspreuk, zei die.&rdquo; zegt Tempelton.<br />&ldquo;Daar ga ik vanuit!&rdquo;<br /><br />De zombiekamer is al grondig ge&iuml;nspecteerd door Bohairic en Tin. Aan de muren hangen er everzwijnhoofden, en er drijft een grote tafel in bij de westelijke muur. Daar werden lijken waarschijnlijk geprepareerd. Aan die muur hangen een aantal enge voorwerpen &ndash; botzagen, handboortjes, ooglepels en scherpe messen. Ook zijn er leren zakken met dunne bamboespiesjes in &ndash; hiermee werden de nieuwe hoofden vastgemaakt.<br /><br />Een gang loopt nar het oosten toe, en splitst snel in twee. Het lijkt een heel lange lang. <br /><br />&ldquo;Eerst die andere deur, lijkt mij,&rdquo; zegt Templeton. &ldquo;Daarna pas een tochtje maken.&rdquo;<br />&ldquo;Is goed!&rdquo; zegt Tin, en ze loopt weer die kant op.<br /><br />Ze steken de volgelopen kamer van de Ooze over en nemen de noordelijke deur. Al snel kunnen ze een trap naar boven nemen. De treden zijn gewoon uit de aarde gegraven en bedekt met planken. Water stroomt aan beide kanten langs de muren, en loopt ook de trap af.<br /><br />&ldquo;Ik neem aan dat het nog steeds regent boven?&rdquo; zegt Bohairic.<br />&ldquo;Ja. Slecht weer voor snipers!&rdquo; zegt Sam.<br /><br />Een kleine deur aan de linkerkant van de gang krijgt de volle aandacht, en blijkt een voorraadkamer te zijn. Donker, met modder vervuild water stroomt eruit zodra de deur open getrokken is. Mandjes en kleien potjes blijven achter in de somp liggen. De kamer stinkt naar bedorven voedsel, zelfs merkbaar over de stank van alle lijken en verrot spul in het tunnelcomplex.<br /><br />Bohairic zijn ogen worden getrokken naar een bamboe kistje en daarin vinden ze een voorraad toverdrankjes. Tin doorzoekt de kamer en vindt een geheime deur. Ze probeert het en het wil niet open. Bohairic tikt erop en zegt &ldquo;Knock knock!&rdquo; Een paneel kantelt en een klein vakje ligt open voor het looten.<br /><br />De groep vindt een toverstaf van behoorlijk sterkte en Templeton begint hardop te rekenen.</p>


KarakterSpelerXPInfo
Bohairic Tuning 750
Sam Greenhand Vulridir Sr 750
Shamanilla Pake 750
Templeton Johan 750
Tin-a-Tin Jacco 750
Vanthus Vanderboren Jeff 0
V`Sesslin Jeff 0
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 17 juni 2010 om 16:17 uur.
Reacties van bezoekers (39 reacties)
JaccoJacco

hmmz... Het voelt alsof ik weer veels te veel gemist heb

 


Gepost op 17 juni 2010 om 16:42.
JeffJeff

We hadden dekens en een matras ook klaarliggen!


Gepost op 17 juni 2010 om 16:44.
TuningTuning

Goor plaatje!


Gepost op 17 juni 2010 om 17:10.
JeffJeff

Dankje!


Zeg, Templeton, als Tin-a-Tin je twee keer heeft genezen heeft zij ook ongeveer 30 aan cold schade opgelopen :-)


Gepost op 17 juni 2010 om 17:16.
JeffDM (Jeff)

Moest het een paar keer doorlezen maar zo kom je ergens.


"Any creature striking you with its body or a handheld weapon deals normal damage, but at the same time the attacker takes 1d6 points of damage +1 point per caster level (maximum +15). "


Dus - wanneer je schade krijgt, doe je ook schade. Als de vijand een Touch attack doet, geldt je touch AC. Anders geldt je normale AC. Aldus sprak DM-thustra.


Gepost op 17 juni 2010 om 17:28.
TuningTuning

Kijk, das duidelijk :-)


Gepost op 17 juni 2010 om 18:22.
JohanJohan

Jeff, je laatste commentaar ontkracht meteen je commentaar daarvoor weer. Geen schade voor tin dus. :-)


Gepost op 17 juni 2010 om 20:04.
JohanJohan

Ben er nog niet helemaal mee eens. Kan je niet kijken of er een ruling voor is? Wat zeggen de 3.75 regels?


Gepost op 17 juni 2010 om 20:05.
JohanJohan

Als je meteen een plaatje had laten zien van die gore zombies, dan had ik er niet zo snel voor gaan staan hoor. :-)
Die criticals kwamen hard aan.


Gepost op 17 juni 2010 om 20:06.
JaccoJacco

en anders heb ik nog wel ergens een cold resistanse... niet dertig.. maar toch een paar punten.

 


Gepost op 17 juni 2010 om 20:34.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Famous last words
I attempt to disbelieve.
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.