Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 6
6.1Terug in de stad
6.2De reis
6.3Voedsel
6.4Elven
6.5Waar is Jo?
6.6Jo is weer terug
6.7Dag toren
6.8Het fundament
6.9Bezoek
6.10Indruk
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE CHANNATH | HET VERVOLG
Voedsel voor de armen en schermutseling met _eekhoorntjes_?Voedsel voor de armen en schermutseling met _eekhoorntjes_?Gespeeld bij/in Johan Wiersma op 11 jun 2008
(reacties)
Flash heeft de achtervolging ingezet en is binnen een ronde bij de ontsnappende elf. Een kleine schermutseling kan de elf niet stoppen en tot verbazing en frustratie van Flash verdwijnt de elf door een boom binnen te lopen! De frustratie word gelucht door de boom van een merkteken te voorzien. De boom in kwestie is het hier blijkbaar niet mee eens en probeert op Flash te gaan staan. Flash maakt zich uit de voeten, maar niet voordat zijn harnas een beetje gedeukt is. Een onderzoekje volgt, maar ze kunnen niets bijzonders meer ontdekken. Zelfs Feravel vindt dat de boom slechts een gewone boom is. En hij kan het weten! Toch? Nu de orde weer wat terug is in het dorp en iedereen verzorgt wordt door Bor kan er overlegd worden over de volgende stap. Als eerst meent de groep dat de honger van de dorpelingen gestild moet worden. Dus er worden plannen gemaakt om in de stad voedsel aan te schaffen. Hierbij zorgt Ivan voor de zeer effectieve transportmethode! Als wolk! Een bezoekje aan de stad blijkt een goed besluit, in een zeer korte tijd weten ze zeer goedkoop voedsel te regelen tegen 'paladijn' tarief. Zijn charismatische voorkomen werkt in het voordeel van de groep. De magische rugzakken zijn gevuld en het is weer tijd voor de terugreis. Jo is echter niet aan het shoppen geweest, zij heeft Lord Jarmaath verwittigd van de omstandigheden en vraagt om advies. Lord Jarmaath geeft aan genoeg vertrouwen te hebben in de wijsheid en besluitvaardigheid van de groep. Hij zal achter de beslissing staan van de groep. Welke deze ook moge wezen. Een ietwat teleurgestelde Jo, die op meer informatie had gehoopt, vertrekt nu richting de elven waar ze al eerder de uilen van mochten lenen. Na wat zoekwerk levert dit een manier van contact maken op waar alle elven wel op moeten reageren. Jo moet echter beloven deze speciale code nooit aan iemand anders door te geven of te gebruiken voor een doel anders dan zonet verteld. Ondertussen heeft Bor in het dorp de mensen geholpen en zowaar de dorpsoudste weer terug naar het land der levenden gebracht. Het blijkt dat dergelijke aanvallen op de mensen in het dorp niet ongewoon zijn. De elven komen regelmatig hun pijlen vliegles geven en gebruiken daarbij de burgers als doelwit. Meteen daarna verdwijnen ze weer in het bos. Wanneer het gebrachte voedsel is verdeeld onder de dorpelingen gaat de groep een verkenningsvlucht doen. Ze gebruiken de nog resterende uren van de spreuk om zoveel mogelijk gebied te bezichtigen. Ze vinden verschillende skeletten. Mens, elf en zelfs eenhoorn! Deze informatie maakt het er niet makkelijk op. Zelfs het oeroude slagveld en de begraafplaats van de bijbehorende held worden niet overgeslagen. Ook de aloude stenen diep in het bos worden vereerd met een bezoek. Overigens staan zowel op het graf als op de stenen inscripties die niemand van de groep kan lezen of duiden. Wel blijken bij de oude stenen wat eekoorns(hobayahs) te zitten. Jo vind dat ze te veel belangstelling tonen en gaat achter eentje aan. Deze lokt haar een eindje het bos in en daarna gaat het heel snel. Zes hobayahs vallen Jo aan door te bijten en te krabben. De snelle reflexen van Jo zorgen ervoor dat ze de meeste aanvallen kan ontwijken. Maar de beestjes werken goed samen en een aantal van de aanvallen vinden doel. De beten zijn nou niet bepaald aardig. Ze blijken een soort gif te bevatten die de tegenstander kan verzwakken op verschillende manieren. Toch weet Flash snel dichterbij te komen en terwijl Jo de beestjes bezig houdt maait Flash de een na de ander neer. Na dit gevechtje vind de groep het wel weer welletjes en trekt zich terug naar het dorp.
KarakterSpelerXPInfo
"Crazy" Ivan Pake 900
Bor Vulridir Sr 900
Feravel Jeff 850
Flash Johan 900
Jo Jacco 950
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 12 juni 2008 om 8:14 uur.
Reacties van bezoekers (19 reacties)
JaccoJacco
goh wat hebben gedaan woensdagavond, we hebben met slechte eekhoorntjes gevochten..

Gepost op 12 juni 2008 om 10:18.
JohanJohan
En we hebben er niet eens XP voor gekregen. :-(
Was toch wel een gevaarlijke battle. Hadden ze Jo allemaal in een keer te pakken, dan hebben ze zijn abilities leeg gezogen.
Gepost op 12 juni 2008 om 11:47.
JeffJeff
Eekhoorntjes? Ook last van hamsters misschien? Egels? Ninja Turtles?
Gepost op 12 juni 2008 om 18:19.
JeffJeff
Jo gelevelled van die eekhoorntjes?
Gepost op 12 juni 2008 om 18:48.
TuningTuning
Nu met _eekhoorn_... komt dat zien!
Gepost op 14 juni 2008 om 11:39.
PakePake
Nice, erg leuk :)
Gepost op 15 juni 2008 om 2:07.
Vulridir SrVulridir Sr
Ik ben woensdag toch van de partij.
Misschien wel een beetje later... Charlotte heeft personeelsdag en is even afwachten. Maar reken maar op mij...
Eh Jacco over rijden moeten we nog even mailen. Komt nog...
Gepost op 16 juni 2008 om 19:45.
TuningTuning
Als we er allemaal toch zijn, spelen we dan STAP? Of toch nog Channath?
Gepost op 16 juni 2008 om 20:05.
JeffJeff
Ik ben er en ik vind allebei prima. Sorry, dat helpt niet echt... :)
Gepost op 16 juni 2008 om 20:11.
TuningTuning
haha... twee campagnes en twee DM's door elkaar heen... Ik weet niet... ;-)
Gepost op 16 juni 2008 om 20:20.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie de lat hoog legt springt er onderdoor
 
Agenda
Voor deze campagne wordt er niet meer gepland.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
40x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
4x gespeeld
Tytsjerk
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.