Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Introductie
  Vraath keep
  Vraath Keep
1.2De overval
1.3Drellin's Ferry
1.4Vraath keep
1.5De verovering
1.6Warklegnaw
1.7Skull Gorge Bridge
1.8Evacuate!
1.9Wat nu?
  De kaart
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE CHANNATH | HET BEGIN
Aankomst bij DrellinAankomst bij Drellin's FerryGespeeld bij/in Johan Wiersma op 20 sep 2006
(reacties)
Aankomst, Wiston, Jorr en de Hydra
De groep kijkt bij aankomst uit over de stad Drellin's Ferry. Deze is gevestigd aan de grote traagstromende rivier. Er zijn nog restanten te zien van 6 grote pijlers behorende bij een oude brug die al lang geleden kapot is gemaakt. Rond de stad zijn wachttorens geplaats en bij de toegang tot de stad staan een aantal gewapende mannen die de groep aanhouden en vragen wat ze komen doen. Verschillende groepsleden voeren het woord en na enige tijd wordt overeengekomen dat ze overnachten in "The Old Bridge Inn". Hier zal de kapitein van de wacht hen komen opzoeken aangaande hun eerdere ontmoeting met een aantal goblinoids. En inderdaad, terwijl de groep net bezig is de kamers in te richten komt Norro Wiston samen met de kapitein Soranna. Hoewel ze eigenlijk kwamen vanwege het verzoek gemaakt door Flash, blijkt al snel dat ze flink wat problemen hebben met de goblins in de buurt. Ze zouden het zeer op prijs stellen indien de groep op hun weg naar Vraath Keep (zoals ondertussen duidelijk was geworden) goed om hun heen wou kijken op zoek naar tekenen van deze goblins. Ook werd hun aangeraden Jorr op te zoeken. Deze man die in het "Witchwood" leeft weet veel van de omgeving en kan de groep helpen bij het navigeren. Nu er een soort van overeenkomst is en duidelijk is afgesproken dat de groep in elk geval een terugmelding zal doen aan de stad over de bevindingen onderweg, kan er uitgerust worden... De verblijfskosten worden natuurlijk gedragen door de stad. Geprikkeld door deze ontwikkelingen gaat een iedere erop uit om informatie te winnen dan wel zaken te doen. Er worden verhalen uitgewisseld, spullen gekocht en verkocht n iemand zit een avondje tot z'n ellebogen in de paardestront. De volgende dag vertrekt de groep het bos in en gaat als eerst nog even langs "The Old Ones". Hier komt regelmatig een drude die eventueel nog wat hulp en informatie kan bieden. Helaas blijkt hij afwezig te zijn en de groep heeft er zin in om de schat bij Vraath keep te gaan zoeken. Maar natuurlijk is het eerst tijd om een bezoekje te brengen aan Jorr. De groep heeft aanwijzigingen gekregen en kunnen deze zonder veel moeite volgen. Ze arriveren dan ook snel bij Jorr zijn schuilhut mooi geplaatst aan de rand van een meertje. Bij de hut blijken zijn honden het niet zo te hebben op bezoek. Er wordt flink wat geblaft en gegromd terwijl deze snel op de groep afrennen. De groep blijkt zich hier niet veel van aan te trekken en wacht even af wat deze dieren van plan zijn. Jo probeert ze nog wat te kalmeren. Maar dat blijkt al snel niet meer nodig te zijn wanneer Jorr komt vragen wie ze zijn en wat ze van hem willen. Er volgt wat uitleg en vooral na het woordje 'goblins' blijkt Jorr z'n aandacht verzekerd. Hij biedt zelfs aan als gids te functioneren voor een kleine vergoeding. Na wat gehandel en overleg wordt Jorr ingelijfd als gids en gaat de groep verder richting Vraath keep. Onderweg komen ze nog over 'Swift Creek', een moerassig deel op het pad, overspannen door een lange brug. Jorr heeft het gevoel dat hier iets niet in orde is en de groep gaat dan ook voorzichtig verder. Jorr zijn voorgevoel blijkt te kloppen wanneer een vijfkoppige Hydra uit het water te voorschijn komt en de groep aanvalt. Er volgt een tactisch gevecht om de hydra zo snel mogelijk in een onvoordelige positie te krijgen. Dit lukt slechts gedeeltelijk maar ondanks de niet optimale omstandigheden weet de groep de hydra te verslaan. Na het gevecht volgt nog een korte zoektocht naar voorwerpen of aanwijzingen. Maar er wordt niks anders gevonden dan goblinresten en een mithrill breastplate.

KarakterSpelerXPInfo
Alia Pake 977
Feravel Jeff 977
Flash Johan 977
Jo Jacco 977
Thudain Slicingsword Vulridir Sr 977
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 23 september 2006 om 14:54 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
JaccoJacco
Jo, heeft bij nader inzien wel interesse in de Breastplate.
Gepost op 24 september 2006 om 11:57.
Vulridir SrVulridir Sr
Wat mij betref no problem.... ik kies wel wat buit uit de "keep" verderop
Gepost op 24 september 2006 om 16:25.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
Cigarette, n.: A fire at one end, a fool at the other, and a bit of tobacco in between.
 
Agenda
Voor deze campagne wordt er niet meer gepland.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
40x gespeeld
Opa
7x gespeeld
Eric van der Veen
4x gespeeld
Tytsjerk
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.