Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Introductie
  Vraath keep
  Vraath Keep
1.2De overval
1.3Drellin's Ferry
1.4Vraath keep
1.5De verovering
1.6Warklegnaw
1.7Skull Gorge Bridge
1.8Evacuate!
1.9Wat nu?
  De kaart
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE CHANNATH | HET BEGIN
Onderweg naar Drellin komt de groep wat lastige goblinoids tegenOnderweg naar Drellin komt de groep wat lastige goblinoids tegenGespeeld bij/in Johan Wiersma op 6 sep 2006
(reacties)
De groep is al een tijdje onderweg richting Drellin's Ferry.
Op deze warme zomerse dag is het moeilijk wat geconcentreerd te blijven op de weg, maar Jo en Feravel lukt dat aardig.

Ze zien dan ook dat er in de bosjes iemand wat glinsterend metaal beweegd en ze slaan alarm. Nog even een spreukje en laat ze maar komen.

De goblins wachten ook geen seconde en schieten er lustig op los vanuit de dekking van de bomen en struiken. Hun composite longbows maken bijna gehakt van Jo die meesterlijk in de oksel geschoten wordt net nadat de spreuk voltooid was. AUTCH!

Al vlug is het gevecht in volle gang, er komen meer goblins te voorschijn en ze zien er georganiseerd uit. Ze gedragen zich ook zodanig en wanneer het wat begint te knijpen worden er extra hulptroepen ingeroepen.

De hulptroepen bestaan uit meer goblins en een grote hell hound. Deze blaft met vuur en steekt o.a. Feravel met paard en al in de brand. Nu begint het echt moeilijk te worden, want telkens wanneer het lijkt dat de groep de overhand heeft komen er hulptroepen voor de goblins. Gelukkig is die voorraad niet onneindig. Alhoewel de laatste groep versterking er best wel stevig uitziet, heeft de groep al snel door dat er ergens een onzichtbare healer moet zijn. De grote vechtersbaas herstelt vele punten tijdens de gevechtsrondes. Dit maakt hem dan ook tot een formidabele tegenstander!

Zelfs de paladijn, ondanks inspanningen van herosche proporties, kan hier niet tegenop. Hij gaat neer en voordat Jo een beschermde positie in kan nemen, wordt er nog eens extra op de paladijn om gemept om maar zeker te weten dat deze niet meer op zal staan.

Hier bereikt het gevecht ook zo'n beetje de climax, de groep is nog redelijk verdeeld terwijl de tegenstanders er een strakke agenda op na houden.

Helaas voor de goblins blijken uiteindelijk de helden toch meer mans (en vrouws) te wezen. De laatste goblin die overblijft probeerd nog weg te rennen, maar wordt al snel (letterlijk) onder de voet gelopen. En na wat krakende ruggenwervels is er niet veel meer van over.

Snel wordt er gecontroleerd of er nog meer goblins zijn en ondertussen wordt de paladijn Flash weer op de been geholpen. Ook deze keer mag hij zijn diensten voortzetten in de naam van zijn god.

In een vervallen boerderijtje in de buurt blijken de goblins kwartier te hebben. Hier hebben ze hun voorraden en kampvuur, en een of andere lugubere voorraad lijken van de overvallen die de afgelopen weken hebben plaatsgevonden.

Na wat zoek en respectvol begraafwerk is het tijd voor de nachtrust. Deze blijkt gelukkig zonder verdere complicaties te verlopen waarna de groep de volgende dag doorrijdt naar Drellin's Ferry waar ze tegen het middaguur aankomen.

KarakterSpelerXPInfo
Alia Eric 1.210
Feravel Jeff 1.210
Flash Johan 1.210
Jo Jacco 1.210
Thudain Slicingsword Opa 1.210
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 7 september 2006 om 21:16 uur.
Reacties van bezoekers (4 reacties)
JohanJohan
Dat is alweer voor 24 % (en voor sommige zelfs meer) op weg naar het volgende level. :-)
Gepost op 8 september 2006 om 9:58.
OpaOpa
Perfect stukje handwerk van zowel Goblins als van de party. Misschien moeten we nog een beetje aan de strategie schaven. Die is nog was roestig.
Gepost op 9 september 2006 om 14:32.
JohanJohan
Ben ik mee eens. Strategie: Met een kluitje op een tegenstander tegenlijk? :-)
Gepost op 12 september 2006 om 11:09.
JeffJeff
Tja, strategie, ik noem het toeval. De zon was in Uranus of zoiets :)
Gepost op 12 september 2006 om 18:36.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
Never underestimate the power of human stupidity.
 
Agenda
Voor deze campagne wordt er niet meer gepland.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
187x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
86x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan Wiersma
40x gespeeld
Marc Tijsen
7x gespeeld
Eric van der Veen
4x gespeeld
Tytsjerk
2x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.