Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
Er zit een draak in een ru´ne, hit and...ehh..die?!Er zit een draak in een ru´ne, hit and...ehh..die?!Gespeeld bij/in Danny in Deventer op 18 feb 2002
(reacties)
De vorige keer is een start gemaakt met een nieuw avontuur, klik hier voor het verhaal (het laatste stuk). Vanaf nu worden de belevenissen als aparte verhaallijn verteld...

Terwijl Florie de gevonden dagger bekijkt, houden Kira, Dierkon en Sigismund het kasteel en Ashrem, die vooroploopt goed in de gaten. Ondanks speurende ogen zien zij de kleine, jonge draak niet, die zich schuilhoudt achter een muur. Plots stapt het beest te voorschijn en schiet direct een geweldige bliksemschicht af. Ashrem wordt recht in zijn borst geraakt en is even helemaal verstijfd door de klap.

Kira schiet direct een Magic Missile af terwijl Florie een inspirend lief inzet "houd moed" zingt zij dapper. Sigismund gebruikt zijn Axe op de draak een lightning bolt terug te geven, helaas heeft deze geen enkel effect. De draak spring moved naar Ashrem toe en bijt en klauwt op de nog versufte Ashrem om. Dierkon cast Resist Elements als protectie en stapt naar de draak toe "kom dan laf beest" schreeuwt hij! Ashrem ziet hierdoor kans zich terug te trekken, hij is compleet kapot.

Kira schiet een Melf's Acid Arrow op de draak en treft doel, Florie probeert het met gewone pijlen, maar deze ketsen af op de dikke huid van het beest. Sigismund rent nu naar voren en gaat naast Dierkon staan, hij slaat met zijn battleaxe maar mist net. De draak gaat nu vol in de aanval op Dierkon, het plate mail wordt vakkundig bewerkt en Dierkon krijgt rake klappen. Opassen voor scherpe randjes Dierkon! Gelukkig weet hij goed terug te slaan. Ashrem probeert het beest met pijlen te raken, maar deze ketsen net als die van Florie af op zijn huid.

Kira schiet een magic missile terwijl elke ronde de acid van haar Acid Arrows door blijven werken. Florie krijgt maar geen pijl in het beest. Sigismund haalt uit en een formidabele klap! Op 1 puntje na een Critical op de draak, helaas! De draak blijft door hameren op Dierkon en zijn armor is veranderd is een stuk moderne kunst. Het juiste moment voor Dierkon zich even terug te trekken en dit in Sanctuary een goed te overpeinzen. Ashrem blijft doorschieten maar treft geen doel.

Met behulp van een Wand of Acid Arrows schiet Kira er vlot op los, dat schiet op! Florie blijft proberen en is zelfs dichterbij gaan staan zodat ze de draak point-blank kan raken met haar Flank attack. Maar helaas, weer mis! Sigismund slaat weer stevig op de draak en hakt er stukken vanaf. De draak is niet tevreden met dat geklooi op de grond en stijgt op, een enorme wind steekt op. Zo krachtig zijn zijn vleugels dat alle steven en rotzooi in de Courtyard opvliegen. Je kan gewoon niks meer zien! Dierkon probeert een Cure spell, maar door rondvliegende stenen raakt hij uit concentratie en verliest zijn spell. Ashrem was in de vorige rond naast Kira gaan staan maar beweegt nu naar een gat in de kasteel muur zodat hij op de muren kan klimmen.

Kira levitate boven de stofwolk uit en ziet de draak! Florie kijkt of zij de draak kan horen of zien, maar ze vindt niks. Sigismund probeert bij de uitgang te komen. De draak maakt een duikvlucht en neemt een hap uit Sigismund die niet weet wat hem overkomt; laag overvliegende draken! Dierkon volgt Sigismund, botst nog tegen hem aan en cast een detect magic. Ashrem probeert de muur te beklimmen, maar hij ziet niks en glijdt weer terug.

Kira ziet de draak boven de wolk met debris hangen terwijl hij zich klaarmaakt om een duik te nemen. Ze schiet een Acid Arrow en treft doel. Florie denkt wat te horen en schiet een pijl af. Sigismund verschuild zich in het kleine poortgebouw , het dak is kapot maar de draak kan dan in ieder geval niet duiken. De draak probeert een positie te vinden om te duiken maar ziet geen kans Sigismund goed op de korrel te nemen. Dierkon staat naast hem en drinkt een healing potion leeg. Ashrem ziet eindelijk kans boven de wolk uit te klimmen en staat op de muur, zijn boog klaar om te schieten.

Kira schiet weer met succes een Acid Arrow, het beest ziet er slecht uit. Florie probeert het nog met een pijl, maar treft geen doel. Sigismund loopt op de tast naar buiten en probeert van buiten de wolk zicht te krijgen op de situatie. Dan spert de draak zijn bek ver open en laat een gigantische bliksem schicht neerdalen op Dierkon. Zijn helm splijt open en de zolen van zijn grote boots knallen eraf. Zo groot is de klap dat Dierkon ter aarde stort en zijn ziel het lichaam verlaat. Ashrem ziet de draak nu duidelijk en schiet zijn pijl, hij treft de draak stevig in zijn kont.

De vele pijlen met Acid van Kira eisen zijn tol, 1 van de pezen van zijn linkervleugel zijn doorgevreten en het beest stort ter aarde. Hij mist nog net Dierkon in zijn val. Bijna had Dierkon het beest na zijn dood nog kunnen spiesen...


Met healing potions komt iedereen er weer een beetje boven op. Ashrem legt Dierkon veilig zodat de ruine doorzocht kan worden. Alle ruimtes blijken leeg en geplunderd, op 1 na. Daar ligt een vreemde plas grijs water. Als Florie er een pijl in schiet beweegt het water naar haar toe en valt haar aan! Het blijft Acid, haar Leather Armor beschermt haar tenauwernood. Florie schiet een pijl op het 'beest', maar de pijl lost direct op in een wolkje damp. Ai ai ai. Sigismund pakt zijn bijl en hakt op het spul in, maar het Acid vreet zijn geliefde pijl zo op! Alas! Kira en Ashrem staan op de kasteelmuur en weten met pijl en boog het 'ding' te verslaan. Florie en Sigismund kijken van afstand toe. Ai ai ai!

De rest van het kasteel wordt onderzocht, niks bijzonder. Er leidt een trap naar beneden en terwijl Ashrem voorzichtig afdaalt ziet Florie plots om de hoek de tip van een zwaard "Whaa! Ahhh! Ashrem" roept zij. Ashrem is dan ook niet verrast, als blijkt dat er 2 gnolls op wacht staan. De eerste hakt hij snel neer, de ander probeert hem in de rug aan te vallen. Florie schiet nog een pijl maar mist. Sigismund rent naar beneden en maakt korte metten met de andere gnoll. Een vreselijke stank in het vertrek, duidelijk geplunderd. Er blijken veel deuren te zijn, Florie trekt er 1 open en tot ieders verbazing blijkt de vermiste Spugnoir hier te zitten! Hij is zwaargewond maar Florie bedaard hem. Na enig overleg wordt besloten eerst terug te gaan naar het Dorp om bij te komen en Dierkon te laten helpen.

In Hommlet zijn 3 kerken aanwezig: Mielliki, Tyr en Lathander. Bij Mielliki vangen ze bot, natuurlijke gang van zaken vinden zij. Bij de kerk van Tyr kijken ze daar anders tegen aan, dood in een gevecht is eerzaam, dat soort goed gedrag moet je belonen. Alle zakken gaan op hun kop en de party sprokkelt genoeg geld bij elkaar om de kerk te betalen. Maar helaas! Ze krijgen slecht nieuws, Dierkon wenst niet terug te keren naar Fearun. Een enorme teleurstelling!

Verslagen gaat de groep in de kroeg zitten en knapt zich wat op. Einde van de middag is het nieuws dat een draak verslagen is als een lopend vuurtje door het dorp. Een bezoeker van de bar, Joldin Wyvernspur (geen familie van), meldt zich bij de groep, hij wil wel mee op avontuur... tegen betaling dan. Er volgt spoed overleg en na een lang debat en veel gekonkel is de deal rond. Joldin moet zich de volgende dag nog wel even bewijzen in een oefengevecht met Ashrem. Die is enigzinds verrast door de disarm trucen van Joldin maar weet toch als winnaar uit de bus te komen.
XP





























Karakter Experience Points
Florie 1.025 XP
Sigismund 925 XP
Dierkon Overleden
Kira 925 XP + 1.175 XP Correctie
Ashrem 1.350 XP
Joldin Start op 10.000 XP


Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 11:09 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De beste stuurlui lopen op de wallen
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
199x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
101x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.