Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
Geen nood, wij zijn professionals!Geen nood, wij zijn professionals!Gespeeld bij/in Sieger in Deventer op 1 jul 2002
(reacties)
Nachtrust
Na een goede nachtrust is iedereen weer helder, op Sigismund en Xaod na dan. Die zitten nog vol dwergen alcohol. De gutshaker was bijzonder lekker, vooral omdat er deze keer verse ballen van een Giant inzaten. Elbereth spreekt nog even zijn verbazing uit over de verschijning van de groep, zonder illusionaire vermomming spell ziet iedereen er toch weer heel anders uit. Voordat de 20m naar de tempel gelopen wordt toch maar weer even de vermomming aan zetten (har har har). Aangekomen in de tempel treft de groep een oude dwergendame met in de hoek nog 2 dwergen Ashrem vertrouwt ze niet, hij vindt ze er niet zo erg dwergs uitzien. Xaod doet helemaal vreemd want die gaat al snel op zijn knieeen voor ze! De groep heeft echter een scherp plan, ze stellen zich met valse namen voor en doen zich voor als een groep avonturies op zoek naar werk. Helaas heeft de barbaar het niet helemaal begrepen, hij gebruik zijn eigen mooie naam. Helaas! Als blijkt dat het dwergen vrouwtje de groep kent trekt iedereen zijn wapen en maakt zich klaar voor het ergste. Wat overbodig is want een oude bekende verschijnt ten tonele.

Divine nieuws
In Hommlet waren ze V'rie Ce'mam tegengekomen, een divine messenger van Tyr (hondekop). Met hem is nog een dame, Da'kaj Lor, een afgezant van Ilmater (met vleugeltjes). Samen met Torm (de deity van Xaod) zijn op pad tegen de Temple of Elemental Evil en haar volgelingen. Het trio Torm, Tyr en Ilmater wordt ook wel de Triade genoemd omdat ze veel samen werken. V'rie doet de volgende informatie uit de doeken:
  • Midden in de krater ligt het hoofdkwartier van de tempel van Tharizdun
  • Om de krater liggen vier tempels (aarde, lucht, water, vuur)
  • Toegang tot de tempel is alleen mogelijk met een speciale sleutel, 2 sleutels samen bieden toegang tot het midden van de krater
  • De baas van de vuur tempel heeft D'gran, een Half Orc/Half Demon
  • Om Tharizdun te bevrijden is een 'prince of evil' nodig, de temple is druk op zoek naar deze persoon
  • Het gaat waarschijnlijk om een Halfling, maar hier is vrijwel niks over bekend
  • Er is blijkbaar iets bijzonders gevonden, de temple is in commotie
  • V'rie gaat op onderzoek wat voor bijzonders er is gevonden
Joldin vraagt of er misschien een achterdeur de tempel in is. Gelukkig wel en de oude dwergen dame kent er 1. In ruil voor de informatie vraagt ze de party een klein probleem op te lossen. De geheime toegang leidt door een klein grottenstelsel waar zo'n 50 jaar geleden een vampier is opgesloten. Deze heeft destijds flink huisgehouden in Rastor maar met Moradin's hulp is hij gevangen gezet. De deur naar zijn gevangenis kan alleen met magie geopend worden en omdat tegen te gaan is het gebied ervoor ontdaan van alle magie. Niks magisch werkt in dat gebied. Echter, recentelijk heeft een blauwe draak zijn intrek genomen in het grottenstelsel. Nu is zij bang dat hij binnenkort de gevangenis ontdekt en de vampier zal bevrijden! Als de party de draak wil stoppen, zal zij hen de geheime grot wijzen. Na wat overleg wil de groep de opdracht wel aannemen. De opdracht luidt:
  • Reis naar het middelpunt van de Tempel of Elemental Evil en zoek uit wat zij van plan zijn
  • Als het even kan: verniel de tempel en stop hun plan
  • Schakel de blauwe draak uit
In ruil daarvoor zal een ieder na uitvoering van de opdracht een magical item ter waarden van 20.000 gp krijgen. Daarnaast krijgen de groep de volgende serie items mee op de opdracht, naar eigen smaak te besteden:
  • (Allen) Flask with Holy Water 8x
  • (Florie) 40 Silver Arrows (Short Bow)
  • (Florie) Silver Dagger
  • (Florie) Ring of Shielding (tegen scrying)
  • (Florie) Wand of Cure Light Wounds (1d8+1, 69 charges)
  • (Florie) Arrow of Healing 5x (1d8+1)
  • (Kira) Silver Dagger
  • (Kira) Scroll: Summond Monster IV (8th level)
  • (Kira) Scroll: Chain Lightning (9th level)
  • (Kira) Scroll: Transmute Rock to Mud (7th level)
  • (Kira) Scroll of Protection from Elements (9th level)
  • (Kira) Potion of Haste
  • (Joldin) Ring of Deflection +2
  • (Joldin) Potion of Heroism
  • (Sigismund) Potion of Bull's Strength 2x
  • (Ashrem) Scroll: Cure Medium Wounds 2x (2d8+8)
  • (Ashrem) Figurine of Power: Onyx dog
Dan merkt V'rie op dat Ashrem iets met zich meedraagt wat erg Evil uitstraalt. Een zekere cursed dagger, waar Ashrem niks vanaf beweert te weten. Daarop barst Florie in woede uit, want die heeft Ashrem blijkbaar gestolen!!! Een pittige woordenwisseling begint... Sigismund en Kira vliegen elkaar weer in de haren... Ashrem vindt dat Florie overdreven reageert...afijn... een mooi tafreel. Ashrem zegt nog even tegen V'rie dat hij zich niet druk hoeft te maken omdat ze dit soort scheldpartijtjes vaker hebben binnen de groep. De heren goodguys zien het met lede-ogen aan. Na wijs beraad wordt toch besloten elkaar weer de handen te schudden en begint de tocht naar het hol van de draak.
Slangen in het donker
Eenmaal daar aangekomen wordt besloten de draak in zijn slaap te verassen. Na wat geklungel om de illusionaire muur voor de ingang door tekomen staat iedereen binnen. Na een korte looptocht door een ruwe stenen gang komen ze in een ruime grot. Terwijl iedereen in het licht van een fakkel probeert in te schatten hoe groot de ruimte is, ziet Ashrem vanuit zijn ooghoek 2 enorme pythons dichterbij glijden. Al snel worden Florie en Sigismund door de beesten in de wurggreep genomen terwijl de rest zijn best doet de beesten te raken. Hun bekken zijn enorm en er vallen rake klappen! Als Florie bijna bezweken is door het knijpen van de slang, werkt hij haar vlug naar binnen en probeert ze van binnenuit te ontsnappen. Ondertussen weten de andere de 1ste slang te doden en wordt ook de 2e snel verslagen. Florie zit er echter nog wel in, na wat rake klappen ligt de slang open en glibbert Florie naar buiten.

Draak
Net op het moment dat Xaod dichterbij komt en haar wil healen schiet er vanuit het donker een Lightning Bolt op beide af, gelukkig weet Xaod met zijn Paladin Puppy Power de bliksem schicht te verpulferen... De rest van de acties volgt de volgende speelavond...

Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 10:44 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Met een schone luier beginnen
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.