Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
Oh wie klopt daar?Oh wie klopt daar?Gespeeld bij/in Danny in Deventer op 2 sep 2002
(reacties)
Na een goede nachtrust voelt vooral Sigismund zich weer een stuk beter. Onder het genot van een leuke annekdote wandelt de groep terug naar de grote deur die ze gisteren hadden gezien. He! Das raar, de deur staat niet meer op een kier, maar is dicht! Er wordt snel overleg, Sigismund pakt zijn bijl en slaat net zolang totdat het metaal op de deur kapot is en de deur bijna openvalt. Stevig deurtje! Er zit een klein kamertje achter waar blijkbaar een troll heeft gezeten, al het meubilair is aan de grote kant en het ruikt er ook niet fris. De volgende deur is stevig maar kan zo open. Er zit een lange gang achter met direct aan de rechterkant een deur. Die blijkt naar een klein smerig kamertje te leiden, er zit overal opgedroogd bloed aan de muur, maar er staat ook een kist. Die blijkt op slot en voorzien van een val. Florie krijgt hem niet open. Ondertussen is Joldin gaan kijken waar de gang naar toe gaat als hij plots een kuchje hoort gevolgd door "Sssttt!". Ai, dat betekend problemen, als de rest erbij komt en ze in file de gang ingaan worden ze verast door een Fireball. Helemaal achter in de gang staat een mage te casten! Uit een gang rechts en uit de gang bij de mage komen dan wat guards gerend die snel een tafel op zn kant zetten en er achter gaan zitten. De hele meute rent naar de eerste groep toe als Ashrem een Troll in de gang ziet staan wachten! Dan knalt de mage nog een fireball op de groep, gelukkig is Xoad goed beschermt maar Kira en haar raaf gaat het slecht af. Dan horen ze en voelen ze dat er iets groots in de lucht zweeft, het blijkt een Half Demon/Half Ogre Mage te zijn die een Cone of Cold loslaat! Kira ruimte ondertussen met een fireball de achterste groep Guards op die naderbij komt rennen. De mage laat nog een lightning bolt los op Sieger, die ondertussen aardig beschadigd is. Wanneer de Demon een grote klap met zijn vlammende axe geeft op Joldin heeft die het voor dit gevecht helemaal gehad, hij gaat er als een speer vandoor. Sieger, Xoad en Ashrem staan druk op de troll en de demon te slaan, Florie rent heen en weer om met 2 wands healing en bull strengths te casten. Kira probeert uit alle macht spells op de Demon te casten, tot een dubbele Enervation aan toe maar niks komt door zijn spell resistance heen. Zelfs de raaf probeert nog Kiras Enervation na te doen, maar dat blijkt te moeilijk. Na een moeilijke strugle gaan de troll en de demon neer, en de troll wordt direct in de fik gestoken. Ashrem rent zo hard als hij kan naar de mage. Als hij erbij is, Charmed deze onze vrolijke Ranger. Na wat overleg met de mage vindt Ashrem dat de mage wel weer naar huis toe mag gaan. De rest komt er dan ook aan gerend en het lijkt de mage verstandig eerst wat duistersnis op te roepen zodat de aftoch tenminste een kans van slagen heeft. Hij besluit de brug op te vluchten, want daar zit zijn goede vriend de Giant. Die staat klaar met wel hele grote kiezelstenen, en hij lijkt niet op goede voet met onze party te staan. Die besluiten heel wijs om maar even om de hoek te blijven staan en overleg te plegen. Dan volgt een kleine gil van Kira, de Half Demon wordt plots mistig en glijdt over de vloer een kier door en is weg, zijn wonden waren gedeeltelijk weggetrokken! Ai ai ai, hij regenereerde! in alle commotie had niemand hem goed bekeken. Onthutst staat de groep nu in een gang, met overal opgebrande guards en een troll. De mage en de demon zijn ontsnapt en om de hoek staat een giant te wachten. De gang rechtdoor is donker en niemand weet wat daar nog staat te wachten (har har har). Iedereen krijgt 1285 XP.
Gepost door Pepijn op 1 december 2002 om 9:07 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Errare Honorarium est (Op je fouten word je afgerekend)
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.