Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
Stenen dwergen zijn watjes!!!... toch!?Stenen dwergen zijn watjes!!!... toch!?Gespeeld bij/in Angelique nabij Rijssen op 15 okt 2002
(reacties)
Nachtrust
Na een goede nachtrust begint de nieuwsgierigheid toe te nemen. De gang na de stenen dwerg is nog niet onderzocht en er zou van alles kunnen liggen! Na snel overleg stormt het merendeel van de groep op de kamer met de dwerg af. Er volgt kortsachtig overleg, een plan de campagne is snel gemaakt.

Aanvallen!!!
Iedereen stapt snel naar binnen en gaat op de trap staan wachten tot de dwerg eraan komt. Dat duurt niet lang en de dwerg haalt uit. Sigismund staat voorop en incasseert de eeste klap. De rest begint te meppen en te slaan maar als snel blijkt dat alleen Xaod en Joldin effect hebben, de wapens van de andere ketsen af op het harde steen! Kira is spells aan het leren dus die kan ook niet assisteren. Ondertussen blijft iedereen gewoon doormeppen in de hoop nog wat schade te doen... maar helaas. Sigismund moet ondertussen flink gehealed worden want het stenen ding blijft stevig uithalen! Net als Sigismund zich wel moet terugtrekken weten Xoad en Joldin met een paar goed geplaatste klappen de Stone Golem neer te krijgen. Lastig klusje!! De ruimte wordt doorzocht, maar er is buiten de overblijvselen van de dwerg niets te vinden. Dan maar de gang in. Van Half-Elf naar Dwerg in 2 seconden Daar ligt voor een deur 2 stuks Orc, gestript van al hun spullen, nadat ze zijn opgebrand. Mmm... wat zou dat betekenen? Voetjes naar de deur, achterover gevallen, afgebrand... nou ja, dan de deur maar open doen. Dat gaat prima, maar als Florie naar binnen stapt kan ze nog net een Cone of Cold ontwijken! Op het nippertje! Maar wat ligt daar!??!?! op een stenen verhoging, op een schitterende fluwelen kleed liggen een 6 tal schitterende zilveren ballen met schitterende edelstenen! Florie houdt het niet meer en grijpt de eerste de beste bal die ze kan bemachtigen. En op dat moment een flits, en Florie ziet er plots uit als een Dwerg! Ze schreeuwt direct naar de rest dat ze van de ballen af moeten blijven, "de ballen moeten hier blijven, weg jattend tuig!". Ze is er zelf beduusd van. De rest besluit gehoor te geven aan haar wens, zeker omdat ze veranderd is in een dwerg. Dat gebied voorzichtigheid. Na wat gesprekjes wordt duidelijk dat Florie gewoon veranderd is in een dwerg, Sigismund ziet het met ledeogen aan. Snif, daar gaat z'n vriendinnetje! Florie zelf ervaart het allemaal als erg vreemd, ze voelt zich nog steeds half-elf, maar ze ziet er toch echt uit als een dwerg. Ze kans zelfs in het donker kijken! Niemand mag ondertussen van haar de ruimte in, en de rest is wijs genoeg om dat maar even zo te laten. 1 dwerg in de party is genoeg. De gang gaat verder en er is nog een stel dubbele deuren. Daarachter zit een mooie ruimte met een fontein. Vreemd, niks interessant concludeert de groep. De gang eindigt met een stevige deur die niet open wil. Xaod weet raad met een Stone Shape en maakt de deur open. Helaas maakt hij ook een groot valluik in de vloer open en hij zodemieterd een heeeeeel eind naar beneden, op een stel stalen pennen. Met wat touwen wordt de totaal verkreukelde Xoad uit het gat getakeld. Mmmm... die dwergen zijn fanatiek geweest! Kira weet met haar spiderclimb de deur toch te passeren... een kronkelende gang leidt naar een open ruimte. Daar staat op de grond een orc schedel met daarin een hamer geslagen. Een of ander tekend om vooral niet verder te gaan. Dan hoort Kira iets schuifelen, snel gaat ze terug naar de rest. Die maakt zich klaar voor wat komen gaat maar er gebeurt niks. De deur wordt weer dichtgemaakt en iedereen gaat overnachten om bij te komen...
XP
Iedereen krijgt 1200 XP.

Gepost door Pepijn op 28 december 2002 om 18:35 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wat niet is hoeft ook niet te komen
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.